Honda cr250 -06 räntättää

Kokeillaan nyt vielä täältä..... Eli vian oire ei välttämättä ole räntätys, vaan se että tyhjäkäyntiä käydäkseen tyhjäkäyntiruuvi on pakko säätää lähes "kiinni"(luisti ylös). Säätämällä ruuvi ns. tehdas asetuksille, ei esiinny kaasua päästäessä räntätystä(jälkikäyntiä) mutta ei käy tyhjääkään.

Ilmaruuvi 5-kierrosta auki, ni tyhjäkäynti korkeimmillaan, mut luultavasti ajossa laihalla.

Kaasutin on puhdistettu useampaan kertaan, suuttimia vaihdeltu kumpaankin suuntaa. Tällä hetellä ps435 neula4 tk37,5 ilmaruuvi 1,75. Näillä säädöillä pyörä toimi Heinolan cc-kisassa ihan hyvin, mutta räntätti kaasusta päästäessä.

Kampiakseli, laakerit, stefat, mäntä, läpät vaihdettu: ei vaikutusta.

Putki ja vaimennin Hgs, mutta vakioilla aivan sama.

Tulppia kokeiltu ärrällä ja ilman, ysiä, kasia ja kiinni oli seiska!!!

Pakoaukonsäädin toimii ja säädetty.

En tosiaan usko että kyse olisi ilmavuodosta... kampiakselin kytkinpuolen stefa vuoti kun ostin pyörän ja sitä oli yritetty ilmeisesti kompensoida kuumemmalla tulpalla ja säätämällä kaasutin todella laihalle mm. bensanpinnan laskulla (kynsi taivutettu reilusti alaspäin(neulaventtiiliin)) ja pääsuutin oli 420. Minun käytössä oli aivan liian laihalla (tulppa valkoinen ja kone todella kuuma). En tiedä olisiko kyseisiä virityksiä vielä jossain muuallakin pyörässä..

Voiko magneeton lisäpaino aiheuttaa tuollaista?

Kaikenlaista kokeiltu, tässä oli nyt ne mitkä muistin.

Ajetaanko vika ulos, vai löytyiskö täältä ratkaisu?

Foorumit

Jos kierrokset laskevat din din din sanoisin että neula liian paksu suoralta osalta sokkaurien alapuolella. Oireen perusteella mikron tai digitönärin näyttämäksi arvioisin lähelle 2,70mm...toimiva mitta pitäisi olla lähelle 2,65mm.
Laittasin tän

NEEDLE SET, JET (6DGY27-65) 16236-KSK-732

Löytyisköhän kyseistä neulaa keneltäkään "hyllystä" vai onko tilaustavaraa? Muistaakseni vakio (6DGY26-KSK-64) on kiinni.

Tuo neulan loppulukema -62->-69 kertoo suoraan sen suoranosan halkaisijan. Tarkemmin kun asiaa tarkastelee tulee mieleen että oire voisi korjaantua jos kaasuasennontunnistimen irrottaisi ja lukitsisi sen kaasuauki asentoon. Kaasua löysätessä boxille tulee nyt tieto aikaistaa syttyä.

Mutta miksei se käy tyhjäkäyntiä, luisti aiempana ja muuten vakio säädöillä? Sitä minä en ymmärrä.

Eikö tyhjäkäyntipiirin pitäis pitää se käynnissä. Vaikka muiden alueiden seokset olis (vähän) päin persettä???

Millä kaasuasennontunnistimen pystyy lukitsemaan? Riittääkö tähän pelkkä johdon poistaminen?

Kyllä sen potenttiometri osan joutuu vissiin irroittamaan ja kääntämään auki asentoon.

Mittailin ja tutkin tyhjäkäyntisuuttimia ja havaitsin et 24mx-kaupasta tilaamani suuttimet ovat pitempiä ja pienemmillä reiìllä olevia.... Johtuukohan osittain ongelmat nyt niistä?

Kyllä on vaikeata... Tieto lisää tuskaa.

Juu potikka aukiasentoon lukkoon parhaaksi keksityllä konstilla.
Suuttimista sen verran että vain alkuperäisiä kannattaa käyttää jossa keihinin merkki tunnisteena.
Koot tarkistusmielessä suoraanverrannollisia reiän halkaisijaan. esim 45=0.45mm ja 200=2mm.
Kaikki tarvikesuuttimet(rd-alkuiset,ja pelkät numerot) jonnekin pois ulottuvilta.

Potikan kokonaan poisotto tässätapauksessa ei hyvä. Boxi heittää kiinteän X ennakon liitin irti.

Millä konsteilla sitä on lukittu? Tunnustan oikomisen kun ite ei jaksa miettii:)

Pari päivää kuumeessa jenkki-foorumeita ym. selaillut ja erinäköisä teoriota miettinyt...

Tänään jaksoin sit käytännössä käydä mittailemassa potikan ohmeja ym.

Havaitsin että kyseisessä palikassa on kiinni laittaessa mahdollista pieneen säätöön... ja A WOT!

Potikka ääriasentoon oikealle ja vehkeet käyntiin= räntätys poissa, vain "pron" silloin tällöin ja tuntui muutenki käyvän herkemmin. Tottakai kokeilin toista ääripäätä mutta käynti meni jotenkin puuromaiseksi...

Voi tietenkin olla et räplätessä tullut muutettua/korjattua jotain muutakin vahingossa, mut tämä riittää mulle.

Kiitoksia neuvoista!

ps. itse mietin kanssa sitä lukitsemista ja ehkä vielä kokeilenkin, Luultavasti ihan nippuside/teippi/kutistesukka linjalla.