Honda CR 250 Sylinteri

Metsästämässä käytettyä sylinteriä pyörään koska männänrengas katkesi ja hajotti pinnotteen.
Ebaysta löyty käytetty sylinteri kohtuu hinnalla mihin saisi uuden Proxin männän mukaan joka on STD kokonen.
Pyysin lähettämään sylinterin ja männän välyksiä jota olivat:
Yläpuolelta 15mm alaspäin 0.19mm
alapäästä 20mm ylöspäin 0,10mm
onko normaalia että putki noin suippo? Vai miten lie sitten mittonut! Välyksetkin kuulostaa turhan isolta? Kelkka puolella muistaakseni 0,06mm sopiva välys?

Foorumit

Yuu, 600 on kohillaan. 0.10 on jo väljän rajoilla Nikasil-sylinterissä, eli se alkaa jo kuluttamaan itse itseään.
Mittaa se sylinteri noin 1cm yläkuolokohdasta ristiin, siis klo 9 ja klo 15 ja klo 12 ja 18 linjassa.
Sitten sama mittaus sylinterin helmapäästä .Nikasil sylinterin pitäisi olla 100 sisällä kulumiltaan,jollei sitä ole joku mennyt hoonaamaan pilalle.
2-Tahtisen mäntä on kartio, joten mittaa vain 10mm helmasta halkaisia ja laske siitä välys, joka siis pitäisi olla noin 600. 010 tarkoittaa jo reilusti ajetun männän mittaa. Sinun tapauksessa, jos lukemat pitää paikkansa, siis JOS lukemat pitää paikkansa , on sylinteri ilmeisen kulunut tai "sudittu"väljäksi sen kokoiselle männälle jonka ovat lähettäneet.Mäntiähän on A,B,C,D hionnalla nikasilsylintereille, jolloin asiaa autta kun laitat suuremman kirjaimen edelliseen mäntään verrattuna, mutta mikään ei auta jos sen sylinterin on mennyt joku sutimaan hoonilla isoksi.Jos sulle on lähetetty sylinteri, joka on porattavalla putkella, sen voi porata ja hoonata
0,25 tai 0,50mm suuremmaksi eli ensimmäinen ylikoko oli 0,25 ja toinen 0,50mm ja hyvä välys 250cc noin 600. Teetätä sit homma jollakin joka ymmärtää 2t ja 4t porauksen eron, muuten menee rahat hukkaan.
Tarkoitta ettei 2T putkea, joka on isoja-aukkoja täynnä, voi hujauttaa suurella syötöllä ja porannopeudella.