Honda cr 250 -98
23.12.2005 - 18:47
|
Kirjoittaja: aki vuolasKertokaahan ammattilaiset mikä olis tossa koneessa suositeltava männän ja renkaiden vaihtoväli.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Olli SaloMitä suuttimiä ootte käyttänyt kyseisessä mopossa talviaikana.
Nim.Merk. Röpöttää
Kirjoittaja: SEPPO PARVIAINENItsellä putkitettu sylinteri. Siihen suosittelivat tarvikemäntää.
Liekö jotakin perusteluakin olemassa? Tarvikemäntä kalliimpi
kuin alkuperäinen.
Kirjoittaja: aki vuolasJoo kiitoksia.Kumpikohan olis parempi hankinta,kun täytyy tuo mäntä näköjään vaihtaa Wiseco vai Vertex.
Kirjoittaja: Nikkanen EeroOta nyt ensin selvää mitä se orkkis maksaa.
Maahantuoja on tehnyt harrastajaystävällisen teon ja tiputtanut tiettyjen osakokonaisuuksien hintoja.mm mäntäsarja,johon kuuluu oleellinen hilpe,tiivisteitä myöten,linkun laakerisarja,tarrasarja jne.
250 hintoja en tiedä,mutta esin cr 85 mäntäsarjan ovh 87,-
Oikeaan suuntaan ollaan menossa!
Kirjoittaja: Olli SaloKesällä makso brandtilla tuohon pyörään mäntä kitti (mihin kuulu tiivisteet, neulalaakerit, tappi ja sokat ja myös pakoaukon säätimen tiivari, siis kaikki mitä nyt tarvitaan jos jotain unohtu), 146e
mäntiä on nykyään maahantuojalla vain yhtä kokoa A, joka oli tiskin mukaan se kaikista isoin, eikö se esim wisecossa mene juuri toisinpäin?
Kirjoittaja: Jukka OittinenEi näihin Hondan mäntiin tarvise renkaita vaihtaa..Vaihtaa männän kanssa sit molemmat.Helmavälyksen sammuattessa aiheuttava ääni on hyvä merkki männänvaihdossa.
Kirjoittaja: Jukka OittinenAkille.
35-40h
Kirjoittaja: Jyri Nordströmeiköhän se männänvaihtoväli ole aivan siitä kiinni millaista ajoa pyörällä ajaa,miten usein viitsii putsaria pestä,mitä öljyä käyttää yms..
Jos harrasteajoa ajat (ainakin pyörästä päätellen), vaihda mäntä sitten kun huomaat vedon hiipuvan moottorista/tulee outoja ääniä tms. Harraste "sutkutuksessa" voi väli olla reilustikin yli 60-70h, jopa paljon ennemmän!
Kirjoittaja: Harri VanhalaTästä teemasta keskusteltiin hiljattain siitä näkökulmasta, että voisiko tunnit muuttaa bensalitroiksi, mikä paremmin kuvaisi koneen läpi mennyttä energiaa ja ottaisi huomioon ajotavan ja varikolla seisoskelun.
Muistaakseni keskustelussa päädyttiin jonnekin 80-200 litran kieppeille koneen koosta ja tahtiluvusta riippuen. Nelari-Hondissahan vaihdetaan imuventtiilit joka tapauksessa useammin, joten kai mäntäkin menee samalla (ei koske 2t-Hondia).
Kirjoittaja: Janne KivimäkiVaikeepa sitä on tuntimäärinä sanoa kauanko sillä männällä voi ajaa. Siinä ei kauaa mene jos ottaa sylinterin ylös vaikkapa 40h jälkeen ja katsoo männän kuntoa. Näin talvella vaikuttaa pyörän säädöt paljon männän kestoon. Toiset ajaa jääradalla männä hetkessä vaihtoon ja toiset ajaa enskaa metässä 120h ennen vaihtoa.
Kirjoittaja: juha koskiAmmattilaisista en tiedä! Mut itse kyllä vaihtaisin viimeistään 25h kohdalla
koko sarjan! Tai jos pumppailee jossain montulla ja kone on imenyt hiekat
jokusen sata kertaa ni ei se sit niin välii ole sen vaihto väli.