honda cr 125 lämpöleikkaus

Eli honda cr tossa keveyesti lämppäs eli takarengas lukkoon muutamaks sekunniks ja kone sammui, kierroksii ei ihan hirveesti ollu ja lähti heti käyntiin uudestaan ja ajoin kotiin. Kotona paisari irti ja toteamus että olihan se kiinni ottanu ei pahasti kumminkaa eikä sylkässäkään suurempia jälkiä näkynyt (siis mitä nyt pakoaukosta näkee) Kysymys kuuluukin uskaltaako tolla vielä ajaa/ kannataako kun mäntä kumminkin 5h sitten vaihdettu. ehdotuksia myös miksi nyt yhtäkkiä tollasen tempun teki kun nesteetkin katoin ja oli syylärit kyllä täynnä... eikä tosiaan vedetty täysillä kiekoilla.

Foorumit

Älä nyt enää mene sillä ajamaan! Kyllä se pitää auki ottaa, katsoa vauriot ja vaihtaa mäntä.
Avata pitää senkin takia jotta voi katsoa mistä leipominen johtuu.

Syitä on erilaisia: Laiha seos, väärät välykset männässä/renkaissa, nakutus...
Ensimmäiseen tarkista kaasarin asetukset, tarkista myös männän ja renkaiden välykset,
Tarkista sytytysennakko ja heitä E95/98 bensat auton tankkiin, niitä litkuja ei pidä rossipyöriin laittaa! Punaselta asemalta 99 nitroa tankkiin.

Tuossa Janne kirjoittikin asiaa.
Tulpan pitäisi olla BR9EG tai vastaava. Tuo R resistori pitää nyrkkisääntönä olla sytyn kipinäpuolla olla aina mukana. Maalaisjärjellä ajateltuna R heikentää kipinää mutta sen puuttuminen tulpanhatusta ja tulpasta voi aiheuttaa lähes käsitämättömiä vikoja ja seurauksia.
Kampiakselin stefa magneeton lohkossa on kulusosa joka olisi hyvä uusia vaikka joka toinen männänvaihto kun se on ulkokautta mahdollistakin. Jos kaasutin on mikuni luistin neula on keskeisessä roolissa seoksien ja nakutuksenkin suhteen. Simpukka-aseman 99 on hyväksi havaittu 2t puolla kuten tuossa taitaa edellä lukeakin. 2T öljyn on oltava kunnollista eikä bensa saa olla muovikanisterissa tai tankissa väljähtynyttä.

Noh täällä vastauksien saaminen kesti sen verran kauan että en nähnyt syytä tuota ruveta purkamaan kun toimi kuitenkin täydellisesti.. Ja nyt on 10h ajettu ilman mitään ongelmia. Joten kuten arvata saattaa niin mäntä kuitenkin kannattaa vaihtaa aiemmin kun mitä yleensä on ollut tapana. Mutta onko tuolla nyt enää suurta merkitystä jos sillä vielä ajaa? vai kuinka helposti tuohon kovakromi pyttyyn tulee vahinkoa?

No jos olet jo 10 tuntia ajanut leikkaamisen jälkeen ni kyllä vahinkoa on jo tullut jos on tullakseen. Ei tosin välttämättä ole pinnoitus vielä mennyt. Entä jos seuraavalla leipasulla napsahtaa männänrengas kappaleiksi ja tuhoaa sylinterin...
Pointti oli että: avaa pytty ja selvitä leikkaamisen syy. Pytyn irroitus kestää kuitenkin noin 15 minuuttia...
Oletko tutkinut tai selvittänyt syytä leikkaamiseen vai oletko vaan ajanut ja odottanut että leipoo uudestaan?

Syy leipomiseen selvisi kyllä nopeasti kun tajusin et ei kannatas kaverilta lainata bensaa vaikka väitti et oli öljyt sekoitettu mukaan... Ja jos tuosta on pinnoite sitten menny niin ei taida huomata kummikaan ennenkö purkaa? Ja onkos se sylinteri sitten entinen...

Non ni. Kyllä, ei sitä sylinteriä näe ulkopuolelta! Jos pinnoite on rikki niin se täytyy pinnoittaa uudelleen tai vaihtaa ehjä sylinteri. Mutta turha sitä nyt on murehtia etukäteen.
Rohkeasti vaan vedet pois koneesta ja pytty ylös, ei ole vaikeaa ja saa oikeasti tietää mahdolliset vauriot.

Honussa hyvä pinnote pytyssä ja sitkee männänrengas. Auki heti mut pytty hyvinkin mahdollisesti vaan putsausta vailla.