Honda cr 125 -06

Minkälaisia kaasarin säätöjä olette käyttäneet ks. pyörässä talvella? Olisiko jollain huoltokirjaa myytävänä?

Foorumit

Tai voisiko joku katsoa huoltokirjasta minkä kokoisia suuttimia ja neulan ja seosruuvin asentoa kirja suosittelee noin 0--10 asteelle? Itsellä ei satu tätä kirjaa olemaan, niin olisin kiitollinen jos joku voisi katsoa omastaan. :)

2006 taitaa olla sama Mikuni38 kaasari kuin 2007:ssa jonka manuaalista -7 - +5 asteeseen tarjotaan seuraavaa:
Ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki
Tyhjäk. #55
Neula 6DGY29-67 ( 3.lovi )
Pääsuutin #450

Joo kiitos vaan noista tiedoista. Pyörässä on nyt kaikki samat säädöt (paitsi neula)ja pyörän tulpat ei kestä oikeastaan ollenkaan. :( Olen kokeillut säätää seosta, mutta ei tunnu auttavan. Yleensä, kun pyörän on saanut lämpimäksi menee tulppa, mutta viime kerralla kerkesin ajaa jo noin 20 min ennen kuin tulppa meni. Isoilla kierroksilla toimii hyvin, mutta alakierroksilla alkaa välillä booaamaan. Olen käyttänyt tulppana NGK BR9EG :tä. Osaisiko joku sanoa mikä pyörässä on vikana? Pitäisikö koittaa eri lämpöarvon tulppaa?

Piikkihän on kierroskone. Silon ku ite alotin piikillä niin hajos tulpat alkuun ennen ku oppi ajamaan kunnolla sillä. Kyllä ne tulpat kestää kun ei pumppaa sitä kaasua niin paljon vaan pitää ne kierrokset siellä korkeella. Ja booaaminen johtuu siitä että koneessa ei riitä potku alhaalla.

Jos toi mopo on vakio (sylkky,putki,läpät), niin rikkaathan noi säädöt on, tällekkin kelille. Varsinkin alhaalta.

Tyhjäkäynti suuttimeks voisit vaihtaa aluks pykälää pienemmän (50), ilmaruuvi aluks 1 3/4 kierrosta auki. Vakioneula keskiloveen. Pääsuutin voi olla ainakin pykälän pienempi jos et jäällä vinguta.

Jos tota ilmaruuvia enemmän avaamalla avaamalla mopo pelaa paremmin, niin tossa 2 1/2 kieroksen jälkeen kannattaa kokeilla vielä pienempää tyhjäkäyntisuutinta.
Toi Honda kyllä kilisemällä ilmottaa liian pienen tyhjäkäyntisuuttimen (ja neulankin).

Tulppakin kannattaa vaihtaa pykälää kuumempaan, siis NGK:ssa kasiin. Iridium tulpat muuten kestää hiukan paremmin.
Ovatko sitten hintansa arvoisia onkin toinen juttu.

Noi säädöt siis olettaen, että ajelet montussa tai mettässä.

Kiva lelu toi on kun saat säädöt kohdalleen :D