Honda cr 125 04 kastelee tulpat!

Mikäs on vikana kun honda kastelee tulppia enemmän kuin syö bensaa. Ei kestä oikeen yläkierroksia antaa, sillon booaa ja tulppa kastuu. Kipinää antaa. Pyörässä uusi mäntäsarja,tiivisteet,kaasuttimen luisti ja kaasuttimen kurkku. Kun pyörää kallistaa niin ylivuotoletkuista valuu bensaa. Tulppa aina kastumisen jälkeen aivan musta ja karstanen. Kaasutin Mikuni.! Suutin on vakio. Minkä verran pitäisi olla tyhjäkäyntiruuvin, ilmaruuvin ja vastaavien ruuvien auki? Kiitän etukäteen! :)

Foorumit

Kuulostaa siltä kun olis vanhat bensat ja/tai 2t öljy erottunu bensasta ja sammuttaa tulpan.
Eli onko bensa kuinka vanhaa? Toimiko pyörä ennen remonttia?
Pyörää kallistaessa kuuluukin valua bensaa kohokammion ylivuodoista. Jos bensapinta olisi liian korkealla niin tulppa kastuu heti pienilläkin kierroksilla.
Ilmaruuvi "vakiona" 1,5 auki. Tyhjäkäyntiruuvi silleen että käy tyhjää :) Molempia saa ja on tarkoituskin säätää kelin ja oman maun mukaan! Toki pyörän pitäisi ensin toimia vakioasetuksillakin tyydyttävästi.

Bensa on tuoretta ja vasta sekotettu öljyyn. Sama vaiva oli ennen remonttia. Pyörä käy kyllä hyvin mutta kaasuttaessa booaa ja sammuu..

Ja bensaa tulee myös alkukäyrän juuresta, ei paljoa mutta tippaa kuitenkin.

No jos nyt sitä kastelua/tulvimista edelleen epäillään ongelmaksi niin voihan sen kohon ja neulaventtiilin toiminnan ja bensapinnan korkeuden tarkastaa ihan varmuuden vuoksi.
Eli vaikkapa näin: Kaasarin alakoppa pois ja bensahana auki. nostaa kohoa jolloin bensantulo pitäisi loppua kohon ollessa noin vaaterissa/yhdensuuntainen kaasariin nähden.

Jos kaasari kuitenkin toimii, niin seuraavaksi vois lähtee hapuilemaan sytkäpuolen vikaa... Voisi joku Hondan sytytyksen asijantuntija valaista onko tässä kaksi käämiä? Ettei ois yläkierroskäämi rikki?

Tarkistin kaasarista kaikki ja ne oli kunnossa, oli mukana kaveri joka tietää enemmän kuin itse ja tultiin siihen tulokseen että vika on sähköissä. Sitä en osaa sanoa että missä sielä on vikaa mutta sähköjen puoleen varmaan kannattaa kääntyä..? Ilmaa ei voi saada mistään ja ei voi olla vika bensa puolella, tarkistettu jo usempaan otteeseen. Uudella tulpalla ajeli jonkun aikaa kunnes pysähtyi ja antoi käydä ja välillä antoi reilummasti kaasua niin teki saman tempun kuin aikaisemmin. Jos löytyy tietoa mikä mahd. vikana niin saa informoida.! :)

Kokeile #35 tk suuttimella

tk suutin ei kyllä oikein viittaa yläkierrosten ongelmiin mutta saahan sitä kokeilla.

Voisiko olla käämissä vika? Sytytyspuolaki tuli uus mutta ei vaikuttanut..

Kyllä vika voi olla käämissä jota tuolla ylempänä jo varovasti tarjosin. Käämi/käämit pitäisi mitata ja/tai kokeilla varmasti toimivaa tilalle. Mittausarvot voi löytyä korjaamomanuaalista joka taasen löytyy netista muutamalla taalalla.

Jos pyörässä sähkönen pakoaukon säädin niin tulpanjohto/hattu saattaa antaa läpi ja häiritsee sitä säätömoottoria 250 cr sama vika booas 4 ja 5 yläkierroksilla ja tuntimittari sekoili uus johto ja hattu niin loppu

Mites voiko suutin olla liian iso et saa ylhäällä nii paljo soppaa et sammuu?

Ilmeisesti haet vastausta samanlaiseen ongelmaan kuin ketjun aloittaja?
Teoriassa voi. Mutta hommaan vaikutaa moni muukin asia esim.neulan malli, neulan korkeus...
Jos laitat suurimman pääsuuttimen mitä löytyy, niin luultavasti kesäkelissä menee tulppa pimeäksi. Röpeltää kyllä osakaasullakin jo niin paljon että ei sillä pysty kunnolla ajamaan.
Mutta siis tsekkaa suuttimen koon ja laittaa sen edes suunnilleen kohdalleen ja testailee uudestaan..

Tarkotus oli vastata ei kysyä sori

Kiitoksia hyvistä neuvoista!! Tulpanhattu ja johto tuli uusi mutta on aika lyhkänen ja hankala laittaa paikoilleen joten voiko olla siitä.?Onko väliä vaikka sytytyspuolassa pari viimeistä numeroa ovat erit mitä vanhassa oli? Pääsuutin on vakio mutta sitäkin voisi koittaa käyttää pienemmällä.. Käämi on tällä hetkellä mittauksessa. Kannattaako cdi - boxia epäillä ollenkaan? Alakierroksilla yleensä kestää ajaa ja käyttää mutta ei yläkierroksilla..

Eipä se tulpanjohto kovin pitkä ole missään, ei toki saisi ihan vedollaan olla.
Sytytyspuolan sopivuudesta on paha sanoa kun ei tiedä mistä laitteesta on peräisin? Toki jos on ihan ko. malliin ostettu niin sitten osanumerolla ei pitäisi olla merkitystä.
Oliko käämi ehjä?
Kyllä cdi boxi voi rikki ollessaan tehdä tuollaisenkin ilmiön. Lähtisin ehkä kokeilemaan toisella boxilla.
Pulssianturinkin voi mitata onko kunnossa. Meinaan siis että mittaisi sen alkuperäisen. On vähän epätoivoista laittaa täysin eri laitteesta pulssianturi kokeiluun.

Nyt kun on uusi impulssianturi niin lähtee käyntiin mutta vain kaasulla ja ei käy tyhjäkäyntiä, ei vaikutusta vaikka säätelee tyhjäkäyntiruuvia.. Aivan pienillä kierroksilla pysyy käynnissä mutta ei kärsi yhtään reilummin antaa kaasua. Onko merkitystä vaikka kyseinen musta mötikkä on erilainen ja piti itse värkätä teline jotta saa käämin levyyn kiinni??Neulaa laskin alemmaksi mutta ei vaikutusta. Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan kaatopaikka kamalta..!

Taitaapi olla vieläkin tyhjäkäyntisuutin pienentämättä.

Löytyikö vika?

Ei valitettavasti löytynyt.. Onko kellään kokemusta cdi - boksin hajoamisesta että mitä oireita tuo.? Kun pyörään tuli magneettoon uusi käämi niin hävisi tehoja melkoinen määrä, liioiteltuna niinkuin mopolla ajais.. Kipinä on mahtava.
Edelleen jatkaa tulppien kastelemista.. Voiko olla mahdollista että tyhjäkäynti ruuvia pitäisi pienentää ku on tällä hetkellä vakio ruuvi? Pakoputkesta valkkaa öljyä sen verran ja tulppa on aina musta niin voiko olla että koneesta stefat vuotaa läpi ja tukehtuu aina sen seurauksena?

Onko läpät vaihdettu? Toimiiko pakoaukon säädin?

Häviääkö laatikosta öljyä tai lisääntyykö se ja muuttuu harmaaks? Mulla kävi puolikkaassa niin ja tulppa oli musta ja öljyinen = kampikselin stefa vuoti.

Onkohan änkkäri tukossa?

Tilattiin käämin kans samalla hiilikuitu läpät jotka valitettavasti oli jostain syystä liian isot, joten laitettiin vanhat läpät takaisin. Ihan pienet jäljet oli vanhoissa läpissä. Pakoakon säätimen toiminnasta ei ole harmainta aavistusta kun en osaa tarkastaa sitä. Laatikosta ei ollut hävinnyt öljyä mutta oli ehkä aavistuksen harmahtunut öly. Pitäisikö kokeilla stefojen vaihtoa.? Änkkä tarkistettiin ja oli kunnossa, eli ei ollut tukossa. Outoa tässä on se että tehoja oli vanhoilla läpillä ja käämillä mutta kun tuli uus käämi niin tehot hävis..

Onko tulpanhattu ehjä ja resistoritulppa esim BR9RG?

Joo tulpanhattu on ehjä, uusi tuli tämän remontin aikana. Tulppa on BR9EG ja ES.

Mittasitko vanhan käämin, oliko rikki?

Joo kyllä sitä mitattiin mutta en muista mitkä arvot siitä tuli, jos oikeen muistan niin näytti kärähtäneeltä. Antoi silläkin kipinää mutta ei ehkä niin vahvaa mitä uudella. Pitäis vaihtaa takaisin uusi käämi koska sillä oli tehoja ja näyttää että ei ollut hyötyä uudesta käämistä.

Bensapinnan säätäisin. Ilman ryyppyä ei saa kylmänä lähtee käyntiin.

Sen voisi säätää koska kylmänä antaa vähän kaasua niin lähtee ilman ryyppyä käyntiin.