Honda 250crf 08vm ei lähde kylmänä käyntiin /viileenä

Elikkä pyörä ei lähde viileänä käytiin ja kastelee tulpan.
Pyörään on kansi laitettu kuntoon kampiakseli on uusi ja mäntä 20h ajettu staattori vaihdettu ja uusi tulppa.
Kaasarissa on neula vakio asetuksessa ps on 183 tk on 45 ja seos ruuvi 1-2 keirrosta auki.
Lämpösenä pyörä toimii normaalisti ja lähtee hyvin käytiin ja onko normaalia et kun pyörä pyörii niin jos ryypyn laittaa päälle pyörä sammuu?
Pyörän saa mahdolliseti käytiin kun on laittanut ryypyn päälle ja räpännyt kaasua parikeertaa ja polkee muutaman kerran ja ottaa ryypyn pois ja avaa kaasua hieman niin mahdollisesti lähtee käyntiin.
Mitä nyt itellä tulee mieleen niin tulpanhattu/puola on sökö vaikka hyvän kipinän antaa ja voiko kaasarissa bensan pinta vaikuttaa jollain lailla asiaa?
Heittäkää ideoita mikä vois olla tai jotain vinkkejä mitä voi viellä kokeilla Kiitos.

Foorumit

Onko hondassa TPS-anturi (kaasunasento)
Jos on, niin katoppa onko säädetty kohilleen.
ja onko se kunnossa.
Kokeile säätää sitä hiukan (kaasu aukipäin asentoon).

tarkista imupuolen venat ! itellä oli aikoinaa sama ongelma puolikkaassa honda nelarissa niin vika oli imu venttiileissä ne kanto ja ei lähtenyt kylmänä käyntii helposti aikansa kun polki niin lähti ja loppujen lopuksi ei enään niinkään joten tarkista asia jos et vielä tehnyt .

Toivotaan että kansi käynyt ammamiehellä(naisella?) joka tietää mitä on tehnyt.
Useasti tullut vastaan tapauksia jossa titaanivenoja menty hiomaan tai seetit tehty väärään kulmaan=>vuotaa 100% varmasti eka ajoreissun jälkeen.
Liian korkea bensapinta voisi tehdä tuon oireen. Kokeilisin käyntiin ilman ryyppyä pelkillä kaasunpumppaus ruikkasuilla. Jos lähtee pumppailemalla pitäisi pysyä käynnissä ja lämmetä.
Liian korkea bensapinta oireilee tai paljastuu myös siten että ylivuotoletkujen päät märät ja likaiset. Jos kallistat pyörää pukilla hana auki "jonnii verran" kaasari pissii herkästi jostain letkusta. Lämpösenä toimii jotenkin hyvin mutta kuumakaynnistintä on pakko käyttää jos sammuu.
Korkean bensapinnan yksi tuttu oire on myös se että esim. ison hypyn alastulon jälkeen voi boooata,miettiä tai rötätä riippuen vähän koneesta.
Yksi tapa on saada tai yrittää kylmänä käyntiin pitää ryyppyä ja kuumakäynnistintä yhtäaikaa päällä. => jos lähtee on merkki siitä että rikkaalla käypi. Menee bensapinta,tk-suutin,seosruuvi osasto tarkastukseen silloinkin.

Kuumana ryyppy päällä pitääkin tukehtua bensaan ja sammua

Kansi kävi huollossa pako ja imu venat uudet ja koneistettu ja säädetty.