HKI SX 2013: Söderberg ja Takatalo kommentoivat kolaria

Marko Kovalaisen perässä ajaneet Söderberg ja Takatalo kaatuivat muutamia metrejä ennen maalihyppyriä. Takatalo oli nurin suoralla ja Söderberg hänen takanaan, mutkan ulostulossa. Tilannetta edelsi Takatalon nousu sijoituksissa ylöspäin ja ohitusyritys Söderbergistä.

Uutinen: HKI SX 2013: Söderberg ja Takatalo kommentoivat kolaria

Foorumit

Jos takatalo puheidensa mukaan oli perjantaina niin paljon nopeampi ni miten se sijoitus oli sitte huonompi ku Luddella? Olihan tuolla radalla ohituspaikkoja ja nopeat kuskit menivät hitaammista ohi ilman toisen kolhimistakin.

Kyllä varmaan joku video löytyy tapahtuneesta.

Perjantain kisaa en ollu näkemässä, enkä tiedä kenenkään kommenteista sen tiimoilta mutta lauantaina takatalo ei juurikaan uhannut luddea finaalissa nopeudellaan. Eikä kyseisessä tilanteessa mun mielestä ollut ohitusmahdollisuutta muuten kun kolaamalla kupeeseen. Dorka tapa yrittää ohitusta tuommosessa tilanteessa, varsinki ku ei ollut edes kärkisijoituksesta vääntöä. Ja lähtökohta mun kommentoinnille tän jupakan tiimoilta oli kuitenkin se että millä perusteella takatalo piti itseään nopeampana jos ajoi toisen takana? Yleensähän sijoitukset määräytyy nopeuden perusteella?

Niinno, en mä tässä sinällään sen kummempaa draamaa näe. Enemminki komediaa. Kovat puheet takatalol mut vähäiset näytöt, oikeastaan ainoa oikee näyttö finaalissa oli toisen poistaminen pelistä.

Täällä onneksi fiksumpaa kommentointia kun ei huudella asiattomuuksia nimimerkkien takaa.

Virheitä sattuu tekevälle. tuskin kukaan kisaa ajanut tai edes puolitosissaan harrastanut pääsee sanomaan ettei olisi tehnyt virheitä toisen kustannuksella. Jos syytön saa nakata ensimmäisen kiven, ainakaan minä en pääse kiviä heittelemään. Tietty kypsyyttä osoittaa myöntää se, eikä sysätä vastuuta omista töpeistä kategorisesti muille.

Nuori jannu, toivotan menestystä maailmalla. Toivottavasti myös tämä Ludde saa itsensä nopeasti kuntoon.

no ei mullakaan varaa ole kun muistelee mitä lätkähommissa tuli tehtyä ::D

OffroadPron videostahan tuon voi katsoa hidastettunakin miten tuo ohitus tapahtui. Takatalo yritti ohitusta ihan samalla tavalla kuin Söderberg (ja moni muu) ohitti toisia kuskeja seuraavassa vasurissa eli tähtäin kohti toisen etupyörää ilman aikomustakaan kääntyä kurvin mukaisesti. Tässä tilanteessa mutka vaan oli hieman nopeampi ja siten osuma oli kovempi kuin esim. seuraavassa kurvissa.

Näyttää siltä että monet suomalaiset crossarit ovat katsoneet supercrossivideoita USA:sta vain tuon blokkauksen osalta. Ehkä kannattaisi katsoa niitä videoita vähän toisellakin silmällä niin huomaisi mistä se nopea kierrosaika muodostuu että ohituksen voisi tehdä muullakin tavalla. Onneksi tuolta kärjestä löytyy niitäkin jotka luottavat omaan nopeuteen ja ajavat muilta karkuun.

Eli jos Supercrossissa on vapaus ajaa toista päin, niin silloin tapahtumassa ei ollut mitään väärään, mutta jos taas niitä ei sallita, niin molemmat tässä olevat syyllistyivät rikkeeseen kisan aikana.

Tässähän tullaan taas siihen että onhan kontakti sallittu monessa muussakin lajissa, mutta tekotapa ja tilanne ratkaisee sen kuinka asia nähdään. Eihän tuo tilanne moottoriurheilussa ole ennennäkemätön, eikä varsinkaan superissa - eikä mulla henk.koht. ole minkäänlaista merkitystä oliko tämä sallittua vai ei. Olen itsekin joutunut kaverin kolaamaksi kisatilanteessa ja ratkaisin asian omalla tavallani, ihmettelen jopa miten tyynesti Ludde asiaan suhtautui. Mun mielestä se oli törkeä temppu ja jos luette ketjun alusta asti mun pointti on parissakin kohdassa ollut naureskelu noille takatalon kommenteille ja näkemykselle siitä miten nopea hän oli. Perjantain kisassa ei riittäny paukut ludden vauhtiin, eikä lauantainakaan todennäköisesti ilman tuota tempausta. Jos aikoo tuolla linjalla lähteä rapakon taakse ni voi tulla aika nopeesti koti-ikävä. Siellä ku on melko kovia ukkoja vastassa, enkä puhu nyt pelkästään nopeudesta. Tosin, sehän riippuu ihan siitä mahtuuko puomille - mut sitte ei tarvi ainakaa selitellä medialle. Toivon kaikkea hyvää Eelille amerikan valloitukseen ja nöyrää asennetta kilpailua silmälläpitäen, sekä Luddelle pikaista paranemista.

Luulempa että takatalolla painoi ludden kommentti perjantailta jossa hän suoraan myösi keskittyneensä pelkästään eelin kiilailuun ja estelyyn eikä ajamiseen, että ymmärrän ettei hermo kestä tällöin etti hyvää ohitus paikkaa vaan yrittää vähän tiukemmassakin.

jos yhtään seurasit oli eeli alussa sielä kasassa ja teki nousua. ja jos on vaikea rata ohittaa niin se toisen edelle ajaminen ei oo ihan helppoa. hirvee draama mitättömästä tilanteesta

ja todella kertoo kaverin äo.sta tollaset kommentit.
"ajoin perässä vaikka olin nopeampi" :D