GasGas 4t

Kirjoittaja: Tuomo MatilainenNäillä palstoilla viimeisin sanapaini lienee käyty -05 vuoden keväällä ennen päijänteen kiertoa tuosta GasGas 450:sestä. Kuka sitten ikinä tuommosen tänä-, viimevuonna tahi ikinä ostanut, on varmaan jo kerännyt tunteja jonkun verran. Kiinnostaisi hieman tietää miten tuo härveli on pysyny nipussa? Noista isoista nelareista kun jonkun verran kuulee pääkallojuttuja (siis kaikista merkeistä)...

Itse en koskaan tule ajamaan kilpaa missään lajissa. Leikkimielinen jäärata ja supermoto kiinnostaa jonkun verran ja jota vanhalla 2T GasGasilla on tullut kokeiltuakin. Teoriassa olisi mahdollista päivittää kalusto uudempaan ja tuo espanjalaisten 4T versio sinällään kiinnostaisi. Lähinnä kiinnostaa se että miten tuo ruiskupeli toimisi jäällä talvella. Ja kuinka luja on tuo GasGas:n pata? Tottakait sitä pitää huoltaa mutta onko tuossa joku kallis yksittäinen suunnittelumoka?Kampi-, venttiilikoneisto ym. liikkuva ja selkäänsä saavien osien lujuus/saatavuus.
Kaikki kommentit tietysti kiinnostaa. Helpointa tietysti on sanoa että "Osta honda", mutta jotkut vaan haluaa luonnostaan olla vastakarvaan.. :)

Kirjoittaja: HENRI LEHTIÖEikös Tino käy iltaisin kirkkokuorossa...

Kirjoittaja: TINO TURTONyt kun sain kaivettua sut esille tähkä, mulla olis metallialan töitä tarjolla, sordiinon teko ynm. pientä :)

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKITutun joululaulun sanoin: "Kun maas on hanki ja järvi jäässä..."

Kirjoittaja: Tino Turtovoiskohan tuosta päätellä että olet laulumiehiä, ja vedettäisiinkin punaisella ladolla joululauluja, luulisin tietäväni yhden tenorin lisäksi "tähkis"

Kirjoittaja: Timo TähkäpääÄänialani on sordino.

Armahtakaa meitä, Tino ja Tommi. Koettakaa olla meluamatta. Ettei mene ajopaikka.

Kirjoittaja: MIKA VUORI

MOI poijjaaat

totesi tosa äske ku katoi tota kärmeksen lähtö luetteloo (14.11.06) et oranssi perseet ne täälä netissä vaan kertoilee kivoja mut eipä ol poikien nimiä kärmeksen lähtö luettelossa.

on siin tommi timo kari ja viimeks perseensä oranssiks vetäneel tinollan ihmettelemist ku miehe ajaa .

on tos ylhääl ny sen verra nimii et yhen joukkuee kassaa saa jos ei ny jopa kahta ku mä muitaisi et se valkotankki ja puna runko sielt raisiost on luvannu lähtee mukkaa joukkuessee ja ajaa pahat paikat jos ei toise pysty.

Terveissii naantalist

ps. tommi pist jo anomus sissää
psps. kari flikat tulee kamera kans miehet mopolla ja kameral
pspsps. tino kyl me joku huoltoo saaraa et ei su tartte uhrautu
pspspsps.timo ny lähtee jo jos joku muu vaivatuu mukkaa

Kirjoittaja: KARI RAITANENGAS GURU on Puhunut????????????????????????????

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKITiedän vain yhden aasikuskin ja hän kulki aasilla noin 2000 vuotta sitten... (edellä aikaansa?)

Kirjoittaja: Tino TurtoMika meistä kodinturva joukoista tuskin saa ehjää joukkuetta kasaan, toisaalta voisinhan olla TMK:n salainen ase ja soluttautua hämäläisten joukkoon, ai niin kuulin hevosmiehiltä että 1 uusi pikkusätsätin olisi nähnyt päivänvalon Turus
eli koska mennään raiskaan se metässä TK??

-hämeen hitain-

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJa kohta tiedetään pääsikö GssuGuru maaliin...

Kirjoittaja: Timo TähkäpääKyllähän guru tuollaset pikku pyrähdykset hoitaa.

291 697 Mika Vuori TURUN MK Gas Gas 450 Putsman Racing Team 4 03:02:11

Luokassa 775 maaliin tullutta, joten ganska bra.

Tuomo kysyi kuinka luja on gassin pata. Suhteellisen läheltä seuranneena voin todeta, että on Mikan pyörällä ajettu pelkkiä kilpailukilometrejäkin enemmän kuin on herkimpien 250 nelarien venttiilien vaihtoväli.

Kirjoittaja: KARI RAITANENIhmeiden aika ei ole ohitse GAS kesti noinkin pitkän ajon ja GASGURU myös
Onnittelut !!!

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIKumarramme syvään kohti Nådendaalia ja samalla hattu nousee päästä. Ei huono tulos Mikalta ja kamelilta!

Kirjoittaja: Timo TähkäpääTämä keskustelu on jo lipsahtanut epäviralliselle taholle, joten lisään yhden asiattoman kysymyksen Tommille.

Olen luullut "kamelinkuski"-nimitystä rasistiseksi ilmaisuksi, mutta se tarkoittaakin 450-kuskia.
Tommi, onko 250 nelarikuski sitten "aasikuski"?

Älä alennu vastaamaan.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääTommi, Tommi.
Älä herjaa. Mika on virallinen Guru

Timo
86v emäntä Vienan Karjalasta

Kirjoittaja: Kees van NiftrikAivan oikein Mika, kuten vanha suomalainen kansanviisauskin painottaa, vaikeneminen on usein viisasta!

Kirjoittaja: Jukka OittinenKotvan aikaa keskusteluja lukiessani haluaisin näin pyhäinpäiväksi kruunata kaksi viisainta (ikkäänne en ossoo sannoo)...Pena(pappa) ja Kees antaa oikeita sekä viisaita vastauksia näissä offroad-asioissa.Kiitos ja kumarrus!!

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJa nä keskustelut olis pirun tylsiä jos kaikki keskustelisivat pelkästään "virallisia totuuksia". Vähän väriä pitää elämässä olla! T: Tommi 12 v

Kirjoittaja: Timo TähkäpääKymis teki Mikasta Gurun tuolla toteamuksellaan.

Mika 3G, GasGasGuru

Kirjoittaja: Tino TurtoSilloinhan se tarkoittaa että gurun ajatuksia ei voi kysenalaistaa, kun gas guru puhuu, muut kuuntelee ja imee tietoa.

Kirjoittaja: MIKA VUORI

Kirjoittaja: MIKA VUORIpitäiskö tähän vielä kommentoida jotain jos nyt hiukan

toinen äidistä ja toinen tyttärestä
joku molemmista
viisas ei kummastakaan

ja miten tämä nyt sit liittyy enduroon ????

Kirjoittaja: Paavo KymäläinenEn edes yritä väittää, että Mika on vanha ja viisas. Heittää meikäläisen torstaina Aurajokeen, jos ei huomaa tuota viisas lisäystä. Mutta monissa asioissa ajatteleminen ei ole kiellettyä. Pieni tarina:
Kärme Kustaa, Pentti Lehtelä, oli ensimmäisiä nykyajan kuskeja, joka ajoi Päijännettä nelarilla, oliko se Kotari vai Husse ei ole tärkeää.
Tuolloin nelarit eivät olleet nöyriä käynnistymään, yötauko Joutsenlammella pakkasessa olisi todennäköisesti pelin viimeinen henkäys.
Vaan mitä teki Kärmes?
Tuli yötauolle illalla, laski koneesta jäähdytysveden ja koneen öljyt pois. Sitten suljettuun varikkoon. Aamulla massiivinen hahmo tuli kaksi kannua kädessään, toisessa kiehuvaa vettä ja toisessa tulikuumaa öljyä ja eikun ne koneeseen. Oli muistaakseni laakin peli.
Jos olisi kyselty mitä mieltä olet xxx-motukasta, nuori mies olisi sanonut; täyttää p...kaa ei lähde käyntiin kylmänä, Kärmes ei varmaankaan olisi sanonut mitään vain myhäillyt.
Jos kerran Mika sanoo, että Gassi on hyvä, uskoisin.
Kymis

Kirjoittaja: Timo TähkäpääTaas "turkulaiset" häiriköi asiallista kysymystä. (kaarinaraisiomaskunaantali ja melkeen vorsa)

Jos MikaVeeeeeeeeeeeee pääsee gassunsa kanssa Gotlannin maaliin säädyllisellä kierrosmäärällä, niin kai se laite sitten jotain kestää. Onhan se jo vanha miina. Ja minusta pommikoneen painoinen. Mutta jos laite sinua miellyttää, niin anna palaa. Eipä tarvitse ainakaan suuttimia vaihtaa.

Kirjoittaja: KARI RAITANENtäytyy tehdä nelareille eri reitti (ei kuraa,pölyä)

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKITino "the carotman": ihn itse työnsin ton ison lekan sinne minne ei aurinko paista... eli tallin nurkkaan. Kari eikös siellä metsässä ole jo oma reitti tömäreile ja oma savukoneille?

Kirjoittaja: Timo TähkäpääOikopolkuja, kurvien suoristelua ja sileiden etsintää on havaittavissa.
Mutta liittyykö se tahtilukuun?

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKISe on pakon sanelema juttu: Savukoneen takana näkyvyys katoaa ja silloin joutuu suurempia öljyroiskeita väistelemään sinne tänne ja varsinkin sinne (tasaiselle) ;-]

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIAinahan sitä mollataan joka ei ole paikalla? Eli kyllä minä olen mollattavien kuningas! T: Heinäkuussa viimeksi ajanut...

Kirjoittaja: KARI RAITANENeipä ole näkynyt metsillä noita 4 t laitteita
ei ole ollut kunnon nelari keliä (Kurakeliä)

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKINe on Kari koko ajan remontissa! ;-) No nastoilla näkyy sitten!!

Kirjoittaja: TINO TURTOMika, mitäs ajat espanjanlaisella kamelilla, itse luulin olevani fiksu ja hankkivani voittajapyörän mutta sitten oivalsin "että eihän se siitä moposta olekkaan kiinni" tai pakkohan sen on olla :) luulin Tommi että mamma on työntänyt muusinuijan pakoaukosta sisälle kun ei ole näkynyt, siis pyörästä.

Kirjoittaja: MIKA VUORIps. ja teete sen silloinkin kun en ole paikalla

T:mika

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIVoi sinua Tino kun olet mennyt ja liittynyt meihin perässähiihtäjiin....
Ketä nyt metsässä mollataan?

Kirjoittaja: MIKA VUORImä olen silloitällöin paikalla
T:Mika

Kirjoittaja: TINO TURTOOlisko tuo kosaani mitenkään vaikuttanut asiaan mitä lohkoon tullitit :)

Kirjoittaja: MIKA VUORIkun menee lauman perässä eikä itse oivalla niin täytyy vain toivoa ettei johtaja heittäydy kalliolta mereen hukkumaan

orange club finland

Kirjoittaja: MIKA VUORIpsps. löylyä kiukaalle

talvella kun olin seinäjoella kilpailuissa niin varikolla hinattiin hondia kotkia yammuja husqvarnoja ja muita merkkejä käyntiin mutta ei gg merkkisiä nelareita

mun lähti startista.

Kirjoittaja: MIKA VUORImoi

mulla viime syksynä ostettu gg 450fse 2005 ja olen ollut erittäin tyytyväinen
mulla oli myös 2003 4t josta en voi sanoa olleeni niin tyytyväinen.
mutta 2005 toimii kuin kello en ole muuta kuin öljyjä, ilman suodatinta huoltanut koneen osalta . ruisku on toiminut kuin kello .
olin päijänteellä keväällä eikä ollut ongelmia kuin miehessä pyörä olisi kyllä laukannut.
kesäkuussa 1,5kk pakollinentauko jonka jälkeen kuin palmun alta en edes akkua ladannut.
olen muutaman kerran ajamaan lähtiessäni huomannut että (lapset) jättäneet virrn pääle kun ovat kokeilleet ja lähtenyt potkaisemalla erittäin hyvin käymään .
ruiskun vuoksi muutama kikkan jotka täyty opetella alkuun .
olen myös päässyt ajamaan 2006 joka erittäin hyvä ellei jopa parempi kuin omani HEH HEH
kannataa kysellä callelta koe ajotilaisuutta niin voit saada makua itse kun en enää osta kokeilematta mitään pyörää saati sitten fillaria tai autoa.
jos vielä jäi jotain tietoo kaivelamaan niin soita vaikka tai meilaa

T: mika

ps. erittäin hieno peli harrastelijalle

Kirjoittaja: PETRI HONKANENEipä moita epsanjan ihmeitä ole hirveästi mantsapolun ulkopuolisessa elämässä näkynyt. Kerran itse törmäsin moiseen lavangossa, siinä ne sitten olivatkin. Varmaankin parasta näkemystä löytyy jäärataan ja smotoon löytyy => iceroadracing.com ja sieltä varikko ( keskustelupalsta)

Kirjoittaja: JÄÄTÄVÄ OYEikös jääradalla saa olla reilusti tehoa ?
Koeajon tollaista GG 4T konetta krossiradalla ja voin sanoa, että kyllä moottori enduroon sopii. Koko pyörä sitten onkin minulle ainakin liian raskas Suomimettään, vaikkei tunnukaan niin painavalta kuin WR450. On kylläkin yhtä painava, olisko painopiste alempi ?
Jääradalle ei kyllä varmaan ole optimaali valinta, paitsi sen painopisteen suhteen, mutta kun on ihan tossu teholtaan.
Oma pyörä on GG EC 300, etten nyt ainakaan merkkiä vastaan ole. Ainakaan vielä ..., siis - hyvin on toistaiseksi pelannut ja tyytyväinen olen.