GASGAS

Kirjoittaja: epävarmaOlen äskettäin ostanut GASGAS puolikkaan enduron ja haluaisin tietää muiden mielipiteitä merkistä.Omien kokemusten mukaan tykkään että se tuntuu aika hyvältä.

Kirjoittaja: Erittäin uteliasHmmm.. Hyvin mielen kiintoista Juha Laakso, ensiksi sanot että "Muistakaa, että eiköhän se pyörän
nopeus löydy satulan ja tangon välistä" ja sitten seuraavaksi sanot että "jotain oli kehiteltävä kun ei oikein ajo kulkenu" Niin kumpaa tuossa nyt pitäisi uskoa?

Kirjoittaja: :o)Itse olen ajannut Gas:lla 2 vuotta ja mun täyttyy kyll sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen! Olen ajannut crossia ja mun mielestä ei oo ollut mitään ongelmia siinä asiassakaan..Ja sinä "Erittäin utelias"...Aja ite ensin 200:lla ja vaihda..ei se niin helppoa ole!! Vaihdoin asken 250:sta 200:lle ja oli ihan kun ei olisi ajannut ennen...piti aloittaa ihan alusta taas!

Kirjoittaja: Erittäin uteliasArvon Juha Laakso kuulin tuossa muutama kuukausi sitten, että sinun pyörässäsi olisi 250cc moottori mutta vain 200cc muovit. Onko noissa väitteissä perää ja kun sanoit että olet jopa "tiputtamaan" tehoja niin minkä takia et aja sitten 200cc moottorilla??

Kirjoittaja: Juha LaaksoKyllä pyörässäni on 200cc kone(ja muovit). Sen verran asiassa on perää, että kokeilimme MM-osakilpailussa 250cc konetta, koska jotain oli kehiteltävä kun ei oikein ajo kulkenu, mutta mutta, eipä siitä paljon iloa ollut, kun ajo ei todellakaan kiikastanut pyörästä(nää on näitä henkimaailman asioita).
Kyllä tunne oli se, että kaikkia kakspuokin voimavaroja ei kertakaikkiaan pystynyt käyttämään suomalaisessa metsäendurossa(pyörä vei välillä miestä).

Kirjoittaja: samat on kokemukset linkkujen kestävyydestä
kuin juhallakin, kenenkähän linkkuja tämä ns.mekaanikko oikein on vaihdellut?

Kirjoittaja: Juha LaaksoAjan nyt toista kautta Gas Gas:illa ja voin vilpittömästi sanoa, että huolettomin pyörä tähän mennessä(ihan tosi).Aikaisemmin on ollut KTMmää, Hussee, ja junnuna myös Honda. Niistä linkunlaakereista uskaltaisin olla eri mieltä sillä minun ei ole ikinä tarvinnut vaihtaa puslan puslaa(ajotunteja pyörälle tulee noin 65 kuukaudessa, tekee muuten äkkiälaskettuna n.770 tuntia vuodessa + kisat päälle). Ajon jälkeen pesen pyörän JOKA kerta painepesurilla. Siitä koneesta, ei tule itselle mieleen, että olisin keskeyttänyt kilpailun kertaakaan koneesta johtuviin ongelmiin(saa muistuttaa jos olen väärässä). Itse olen joutunut hieman jopa laimentamaan moottorin tehoja, koska ajettavuus on aina tärkeämpää kuin raaka voima jota ei täyspainoisesti pysty käyttämään, näin ainakin endurossa miksei myös motocrossissa. Laaksosen Janin ei muuten taatusti tarvitse hävetä itseään kovimmissakaan crossikisoissa suomen tasolla, niin nätisti ja varmasti hän ajaa, ottikohan muuten edes ihan tosissaan. Muistakaa, että eiköhän se pyörän nopeus löydy satulan ja tangon välistä oli se pyörä sitten mikä tahansa.

Kirjoittaja: kaksi kappaletta on gasseja ollut -98 ja -00
ja ei oo kummassakaan ollu linkkujen kanssa
mitään ongelmia ja muutenkin hyvin on pelanneet.

Kirjoittaja: .....Joo mä olen joutunu vaihtamaan kolmasti jo tänä vuonna ku ne ruostuu. Enkä edes pese painepesurilla linkkua. Joten kattokaa kaikki ihmeessä ne linkun laakerit+holkit.En ole ainut jolla ne ruosttuu. Näin vinkkinä olen huomannut että se punainen silkoline on parhaimpia vasuja linkuun.

Kirjoittaja: MekaanikkoSeppo hyvä siinä edellisessä jutussa oli kirjotus virhe. Siis ne joutuu vaihtamaan viisi kertaa vuodessa.

Kirjoittaja: Kertokaapa gas gas kuskit,että kuinka moni on
joutunut vaihtamaan linkun laakerit viisi kertaa vuodessa, esim.Juha Laakson kokemukset
olisi mielenkiintoista kuulla.

Kirjoittaja: SeppoMekaannikko varmaan siis Mekaanikko, urputaks sä nyt et joutuu vaihtaan linkkujen laakerit JO viiden vuoden päästä ? Osta polkupyörä, siinä ei oo linkkuja ! (jossain DH-pyörissä voi olla mut silti)! P.S. Eihän gas gasseja oo ees ollu myynnissä vielä viittä vuotta ! Mulle on ihan sama vaikka ajatte IC:llä mut joku raja tossa moittimessakin pitää olla !

Kirjoittaja: tämän vuotisessa wp:n keula(1000 mk.lisähinta) mutta siinä ainakin yksi toimiva osa ylläolevien lisäksi ja mielestäni
ei sovi unohtaa gassin helppoa ajettavuutta(endurossa)

Kirjoittaja: mekaanikko Monen vuoden mekaanikon kokemuksella voisin sanoa että gassissa on kestävä moottori ja hyvä takajousi, mutta siihen se sitten jääkin. Moottorissa ei ole ylä tehoja tarpeeksi vakiona, eikä virityksilläkään saa sitä kunnoliseksi. Jos näitä muita esimerkkejä haetaan niin gassin ilmanputsarin kotelo on kuin rotankolo, pieni ja hidas vaihtaa (varsinkin kilpailussa) Eikä siinä vielä kaikki kun ilmanputsari tuntuu suorastaa IMEVÄN kaiken paskan itseensä. Itse en ole henkilö kohtaisesti törmännyt vielä tämmöiseen vikaan missään muussa pyörä merkissä.(Voin tietysti olla väärässäkin)
Niin *heh* melkein unohdin gassin linkulaakereiden suojaus. Vakio suojauksella voit olla varma että pääset vaihtamaan laakerit n.5 vuodessa (ajettuja tunteja 200h) ja taas kerran enpä ole vielä törmännyt muilla merkeillä moiseen. (Ja taas voin olla väärässäkin)
Ja sitten niikuin pisteenä Iin pääle. Pyörän myyminen. Mitkään muut pyöräkauppiaat eivät anna gassista juuri mitään/ei ota ollenkaan myyntiin vaihdossa, pois lukien tietysti maahantuoja.

Kirjoittaja: DinizVaikkei asia kuulukkaan näille sivuille mut Salon Mika formuloissa on onneton selittelijä jonka auto ei ehkä ole paras, mutta huonosti menneen aika-ajon jälkeen Salon mielestä auto ei toimi ja sutii ja blaah blaah... mut sit kisassa se pärjää kohtalaisesti niin sit se vaan alko kulkeen paremmin!! En usko et nykyajan formulat ei toimi toisena päivänä ja sit toisena toimii! Se on kuskista kii niin kuin kakspyöräsilläkin.

Kirjoittaja: pirhonen osmoVai on Gas Gasilla voitettu B-puolikkaat? No huh huh! semmonen on saatava heti!! Jos siinä luokassa ottaa erävoiton, niin on se kyllä pakko olla nopee peli!!

Kirjoittaja: pasi virolainen...Ei ole Gassin 250-nelareita Suomes, voipi ehkä tulla 2001-malleja kohta, Temmilta tulee ainakin ja Puro osas kertoo että vähemmän tulee kun mitä menis...

Kirjoittaja: pirhonen osmo(omastamielestä)osakseen ne kuulo puheet saa aina siipesä kateellisilta ihmisiltä. ota noista selvää... hyvä pyörä gasgas varmaan on. ainakin minun mielestä on pirun siisti!!

Kirjoittaja: ois se laaksonen pärjänny A:ssakin GASSIL!!

Kirjoittaja: bradshawJesss b-puolikkaissa voittaa se ken on pienin krapula.

Kirjoittaja: HelinäKeijuNoniin, nopee peli istuu lähinnä kuskinpukilla, b-puolikkaissa nyt luulis kisaan ilmoittautuneiden pyörät olevan niin TASAVÄKISESSÄ kondiksessa että... niinhän Salokin aina sanoo että nyt oli taas autossa vikaa... (Tosin Sauber on paska ja formulat on eri juttu)...

Kirjoittaja: pirhonen osmoOnhan tuo kasattu kunnon tavaroista. Moottorista en itse tiedä mutta kuulopuheiden perusteella se tahtoo poikia. Eli olisi remppaa tiedossa. Vaan kuulopuheista kun ei koskaan tiedä. Tosin muiden mielipiteille ei kannata antaa arvoa jos itse pyörästään pitää.

Kirjoittaja: gässiOnko GASGASin nelarista(250)mitään kokemuksia? Saako sitä edes Suomesta?En ole nähnyt vielä missään kisoissa,enkä laiskuuttani ole maahantuojallakaan käynyt kyselemässä.

Kirjoittaja: kuuntelijaEi ohkolasa rossigassilla olis kerennyt. Ohkolahan on päitsin ek, kuten Pipokin.

Kirjoittaja: pirhonen osmosiitä gas gasista sen verran että näittekö miten laaksosen jani voitti tänään ohkolassa b250 luokan mennen tullen ylivoimaisesti? pyöränä hänellä ENDURO gassi!! eli enduropyörällä päihitti kaikki crossikuskit! miten olisi mennyt jos alla olisi ollut crossigassi?!?

Kirjoittaja: JorgozNiin .. enpä minäkään menisi kovaan ääneen mainostamaan jos olisin lyönyt käteni paskaan.

Kirjoittaja: mitäpä sitä enää miettimään jos on pyörän jo
hankkinut, vaihdatko pois jos jengi nyt tässä
sanoo että paskan myivät? itelläni on tään vuoden enska eikä oo mitään valittamista! kyllä se enduroon hyvä peli on. tosin crossiin en itsekään gassia ottais mutta käsitykseni mukaan tehdas ei oiken crossi puoleen panostakaan. ja yks pointti on sekin että, onhan toi celle nyt kauppamiehiä näihin
muihin maahantuojiin verrattuna.

Kirjoittaja: Jorgozgasgaseista ei saa kun ihottumaa ..
pyörien lada .. lyhyesti huonoja.

enska fillarit sit on oma lukunsa .. crossiin
niistä ei ainakaan oo.

Kirjoittaja: pirhonen osmoVoi hyvä mies, nyt tarvitset hieman itseluottamusta lisää. SE ON HYVÄ, JOS SE TUNTUU HYVÄLTÄ sinun sovelluksissasi. Suomi on ainakin toistaiseksi vapaa maa ja jokainen saa pitää mistä fillarista tahansa. Ei sitä muilta tarvitse kysyä, kun se kerran on jo ostettu.