Gas Gas FSE 450 kokemuksia?

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMINo niin. Hullu voin olla, mutta olenko uhkarohkea ;)

Suzuki pe 250 --> Ktm gs 250--> Husaberg fe 400 --> Yamaha wr 450 --> Gas Gas fse 450

Että silleen. Gassi nyt on vielä vissiin Epsanjassa, kuten Uuno aikoinaan. Toivottavasti Cellen porukat saa sen hyvissä ajoin ennen Päitsiä Suomeen...

Mutta kaikki kokemukset ja varsinkin negatiiviset on tervetulleita. Koeajorupeama kun jää ennen Päitsiä n. viikon mittaiseksi, ei siinä ehdi paljoa kokemusta kertyä ko. vempeleestä.

Maahantuojan mukaan polttoaineen ohjausta olisi parannettu ja käyntiinlähtöongelmia ei pitäisi olla...

marko

Kirjoittaja: MIKA VUORIjäi sit tää kytemää sillo joskus

olen ny ajanu jottai yli 300h Gas Gas ec 450 Fse :llä
öljyi oo vaihdellu ja pari kertaa o kurkattu ventiili kopa alle (siellä kaikki kunnossa kuskist en tierä )

kesäll tul pirulline vika ku ain jonki aika ajettua tul kytkin luistaa fiilis mut äijät tuol paikallisel pajal kurkkis kopan alle ja sano et ei sitä vanha löysä äijäkään saa ilma renkaslukkoo ajella ku o muussi se kuulemm pyörähtää vanhemmite ku o tullu löysäks (niin ku kuskiki)

se peli ny prakas oike tosisaa ggn:n jälkke ku mä menin pesee sen ol toi startti rele saanu kilometrit täyttee niin mä meni ostaa uure tuolt varaosa kaupast 7

Kirjoittaja: ARI RAHKONENMarko Tamminiemelle: Nyt on kesä takana, syksyn enskakisat edessä ja sinulla toivottavasti paljon kokemusta 450 Gassista. Olisi kiva kuulla miten olet pyöräsi kanssa pärjännyt ja onko vetäjän vaihtuminen Cellen MC:ssä vaikuttanut millään tavalla varaosa-, huolto- ym. palveluihin.

Kirjoittaja: TOM NORDMANViimeisimmässä Dirtriderissä tästä vempulasta oli juttu. Eikä suinkaan mikään huono.

Kirjoittaja: TOM NORDMANSiis Dirtbikessä

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIHuomenta vaan

Kesällä pahin murhe oli virta-avaimelle menevän johdon liittimen kosketushäiriö Seinäjoen mutkamäki endurossa. Talvivalojen purun yhteydessä jäi johdot kiireessä huonosti maskin taakse... Oma moka siis.

Gassin jousitus on enduroon loistava. Ainut mitä vakioon olem muuttanut on: eteen vaihdoin Öhlins 5 öljyt ja öljyn pinta n.2cm alemmas alkup. korkeutta. Verrattuna esim. Jarkon Husse 250 -05 keulaan, ei voi kuin ihmetellä kenelle Husse tekee noita etupään jousituksen säätöjä? Ehkä ne jollakulla sm-miehillä menee enskassakin, mutta näin harrastelijalla kivikossa menee lähinnä kädet puhki ja kaverit ohi Hussen vakiokeulalla. Vaikka ulkoisesti aivan samanlainen Marzzokki kuin mun Gassissa.

Huipputehoa saisi ottaa Gassista vakiona irti enemmän. Vakiovaimentimella kuuluu crossiradalla ajettaessa imuäänet pakoääniä kovempaa. Porasin loppukesästä orig. vaimentimen päätylaippaan 2*10mm ja 1*13mm lisäreikiä ja meno parani melkoisesti, vaikka äänet pysyi vielä herrasmiesmäisen kohtuullisina.

Kevättalvella maahantuojan koeajopyörässä oli joku todella avara putki ja se kulkukin oli tehokkaamman oloista.

Enduroon koneen luonne on kyllä todella sopiva ja sen "pikkurillikäyttöisen" kytkimen kanssa esim mäkien ajaminen todella helppoa pyörän puolesta.

Jostain syystä onnistun aina telomaan kytkinpuolen posken hajalle kivikossa kantatessa "poski maassa". Kytkin puolen "poskiluukku" maksoi Gassiin 30 *eur*. WR 450 -03 maksoi 170 *eur*. Gassiin saa siis yamahan posken hinnalla melkein 6 poskea. Näin ajatellen Cellen Mc:n Callen toiminta on ihan järkiuomissa. Lähettivät takuuseen uuden alkukäyrästönkin, jotta saisin itse "rälläköidä" toisen käyrästön oman maun mukaan hieman lähemmäs konetta, pois polven tieltä spooriajossa...

Ainut mistä voi mainita maahantuojan kohdalla on kevätkesästä ilmeinen kiire tms. kun ei sähköposteihin ehtineet reagoida. Kun soitti perään, lukivat posteja "joo, niin näyttää tulleen, katsotaas mitä täällä lukee..." ;) Mutta puhelimessa on sekä Calle että huoltomies joka aamuisin usein vastaa olleet sangen ystävällisen ja palvelualttiin oloisia ne muutama kerta kun olen sinne soitellut. Lähinnä alkukäyrän muotoa pohtiessani.

Jarrut on hyvät. herkät ja tarkkatoimiset. Jarrupalat kestää kauan, iso kulutuspala.

Ajoasento on hyvä, 182 cm viihtyy hyvin. maavara hyvä, mutta ei silti istuinkorkeutta normaalia nelaria enempää.

Wirtaa tulee enemmän kuin talvivalot ja kahvanlämmpärit tarvitsevat. Akku lataantuu ja pysyy kuosissaan vaikka seisoi 1kk kesällä. Lähtee pitkänkin seisokin jälkeen kuin "palmun alta". Pakkasessa lähti esim. päitsiaamuina heti käyntiin eleettömän helposti. Helppo startattava kylmänä ja kuuman, kun ei tarvitse murehtia bensahanojen, kuumavipujen tai ryyppyjen kanssa, kun niitä ei ole :) Vain starttinappi ja virtakytkin.

Eli siis toistaiseksi hyvällä mielellä. Huomenna (tai siis tänään) kaverin naapuriin sänkipellolle syksyn viimeiset nopeet ajamaan ja sitten vaan enskaa kiihtyvällä tahdilla :)

www.msmk.fi/sasi2005.html

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMINo, ihan tyytyväinen voipi olla. Sijoitus sivuaa meikäläisen harrastelijan parasta sijoitustani ikinä endurokilpailuissa. Varsinkin kun keli oli paljolti "tapeilta ajoa" oudossa maastossa, mikä ei ole ihan minun ominta leipälajiani.

Takana oli kolme ajokertaa kotiradalla, n.70 km.

Huoltomiehiltä muuten päitsiorganisaatiolle kiitosta. Oli kuulemma hyvin suunniteltu aikataulut, ei ollut sellaista "sikakiirettä" kuin 2004.
Päitsillä ei ollut pyörän kanssa ongelmia. Käyntiinlähtöä hieman jännitin, vaikka kotona testasinkin märkänä yöllä pakkasessa ja aamulla käynnistystä. Käynnistys on itse asiassa helppoa, kun ei tarvitse kikkailla ryypyn, kaasun, eikä lämpökäynnistysvipujen kanssa. ei ole edes polttoainehanaa, jonka voisi unohtaa kiinni :) Hyvin on epsanjan pojat säädöt löytäneet kohdilleen.

Miehen kunto on se joka minulla rajoittaa menoa. Ja nyt vielä kun polven takia oli joko ajettava tapelta tai perse penkissä. Vasemmalla jalalla ei pystynyt keventämään ollenkaan persusta äkkiröykyissä. Perjantaina ronkkivat rähmät pois polvesta ja sitten taas ollaan toivoakseni pelikunnossa kesäksi

Mutta kivaa oli ja kiitos vaan kilpakumppaneille kunnon haasteista, mukavaa vääntöä ja sekuntitaistoa oli taas leppoisassa porukassa :) Vaikkei mulle nimet jää mieleen. Ensi vuonna toivottavasti taas...

-Kylmänä lahtee aina toisella 3sek startilla
-lämpöisenä itse sammutettuna aina ekalla
-stumpattuna 2-4 kertaa 3sek starttausta
-kaatuessani päitsillä (ehkä 5 kertaa) ei sammunut kertaakaan

Hyvää 4t-Gassissa on:
-JOUSITUS !!! (Öhlins+marzokki...miten lie kirjoitetaan)
-KYTKIN on todella kevytkäyttöinen yhden sormen peli!!!
-Virtapäässä puhtia piisaa (ajovalo, otsavalo, kahvanlämppärit ja silti yli 14v...)
-tarkasti reagoiva kaasu, mutta kuitenkin leppoisa ajettava(ei tehopiikkejä)
-kevyt ajotuntuma, ketteryys
-vakaa ajaa, mutta kääntyy herkästi(ihmeellistä kyllä)
-kevyt keula, siis ei etupainoinen(vrt. muut ajamani 4t)
-kapea kuten 2t satulaltaan ja tankiltaan
-syylärit ei hajoa pikku mukuista

Parannusehdotuksia:
-Pohjapanssari VAKIONA kunnollinen paksua alumiinia, joka suojaa vesipumpun ja magneeton kulman. Eikä 2mm ämpärimuovia... Esimerkkinä wr450
-Pakoputken alkukäyrän "jatkopala" sylinterin oikealla puolella on vedetty liian ulkoa--> spooriajossa etteen tarjottu oikea jalka saa jatkuvasti polven sisäsyrjään puujalan suojaritilän etureunasta tai sitten jos ottaa ritilän kiinnikkeineen poies, polttaa ajohousunsa puhki (saldo 1 rukan goretex ja yhdet crossihousut tähän mennessä) Päitsille putken ympärille kiedottu 2-kertainen hitsaus-palo-suojakangas kului puhki koipeni hinkkauksesta...
Joten Epsanjan pojille siis viestiä että rukkaavat putkikanttikoneen asetuksia 2-3cm lähemmäs sylinteriä, tilaa kun on runsaasti... ovat tehneet niin sulavalinjaisen tankin että putki pullottaa koipea vasten... tapeilta ajossa ei huomaa, mutta perse penkissä spoorissa ja kivikon kierrossa kyllä!!!
-Jos meinaa näitä 4t myydä, niitä pitää olla hyllyssä, ei espanjassa ;)

Kesää kaikille :) merkistä ja tahdeista riippumatta

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOi joi, tämä keskustelu olikin jo unohtunut!
Hyvä Marko, eikös vaan olekin mukavaa lukea em. kommenttia tossa yllä...taisit sijoittua omassa luokassasi paremmin kuin arvostelijat omissaan?
Ei voi tosiaan gassi olla paha ajaa. "Hiplailin" sitä muuten keitaalla, jos vaikka painoa onkin enempi niin sitten on ainakin painopiste alempana, sitten kuulinkin, että se on sinun pyöräsi! Ei muuten ollut niin karkeatekoisen oloinenkaan kuin näkemäni -03:t.
Onnea vaan sulle ja mopolle jatkossakin. Oliko muuten mitään ohjelmaa päitsillä?

Kirjoittaja: JARKKO RASINENKyllä. Hieno oli.

Tammikosken II-nopein GasGas.. ;-)

Kirjoittaja: TOM NORDMANHienostihan tuo Gassisi kulki Päitsillä. Kiitos Marko tiukasta väännöstä muutamilla pätkillä kun menimme peräkkäin.

Pyöräsi on oltava helppo ja hyvä ajaa jos kaveri jolla muutama kymmenen tuntia takana uudella pyörällä pääsee viidenneksi C4t-luokassa.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIWihdoin

Ajoin ekat 20 km spooria.

Verrattuna vanhaan -03 wr:ääni:

Plussaa:
- kevyempi
- ketterämpi
- parempi jousitus
- sairaan kevytkäyttöinen ja tarkka kytkin
- moottori/vaihteisto helppo ajaa, vaikea stumpata konetta missään
- virtapää antaa reilusti virtaa kahvanlämppäreille

Kirjoittaja: JOONA OINONENTerve Marko!

Milloin meinaat siirtyä *eur* ?? --)

Kirjoittaja: JOONA OINONENOtan viestini takaisin!!!

Löysin hinnat *eur*

Palataan.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos jenkkien bensassa olisivat oktaanit(se sama RON joka täällä huoltsikalla ilmoitetaan) oikeasti alle 90, niin yksikään kisapyörä ei kovin kauaa omin voimin liikkuisi.

Jenkkipyörissä saattaa olla eri suuttimet, eri änkkäri, eri sytkä, eri pakoputki, eri pytty/kansi, eri kaasari suunnilleen tuossa todennäköisyysjärjestyksessä ja seoksen ero johtua näistä.

1/40 on jo aika vähän öljyä sisältävä, mutta harvemmin valmistaja on suositellut muuta kuin varman päälle (esim. CR500R, ohjekirjan mukaan mäntä tarkistettava muistaakseni 7.5 tunnin välein).

Kirjoittaja: JARNO KASSLINOnko Markolla spoori auki siellä kotosalla? Josko tässä joku viikonvaihde kävisi tutustumassa?

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMISpoori on a1 nyt

Ajamaan saapi vapaasti tulla, kunhan varoo lapsia pihamaalla. Ja reitti menee mökkitien yli 4 kertaa, joissa kohdin katsotaan oikeasti ettei törmäillä mökkiläisiin. Reitti lähtee vanhan tiilinavetan takaa(sahurin toimisto).

Ajo-ohje: http://www.tamminiemi.com/ajo_ohje.htm

Mielellään txt numeroon 0400-511321 kun on tulossa, niin sahuri voi ehtiessään liittyä joukkoon... ;)

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenTuplaöljynvaihdoista tuli mieleen KTM-tehtaan 200EXC:n seossuhdesuositus USA:n markkinoille 1:32, kun vastaava suhde Euroopan markkinoille on 1:40. Onko tuossa otettu varman päälle, että mahdollisen kiinnileikkautumisen jälkeen ei jenkki haastaisi KTM:n tehdasta oikeuteen vai mistä on kyse? Kannattaisiko minunkin käytää suhdetta 1:32?

-Veijo-

Kirjoittaja: TOM NORDMANJenkkien bensassa oktaanit (alle 90) ovat aivan eri tasoa kuin euroopassa, uskon että tästä johtuu seossuhteen erot.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIItse en ole mikään konetekniikan ym. asiantuntija. Eräs kaverini vaan aikanaan sanoi, että ko. öljynvaihtovälit on tehty sen mukaan, että on tasaiset käyttöolosuhteet koko öljynvaihtovälin.

Esim. todella kylmästä käynnistys ilman esilämmitystä (mm. autot, traktorit ym)
Endurolla kaatuminen ja pyörä saattaa käydä pitkänkin aikaa asennossa jossa voiteluöljyä ei kulje joka paikkaan.
Mm. em. tilanteissa tulee öljyn sekaan epäpuhtauksia, joita ei kaverini mukaan ole ehkä otettu huomioon öljynvaihtoväliSUOSITUKSIA

Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenEnsimmäinen tekee metsään uran, jota muiden on helppo seurata. Onnea Marko uudelle pyörällesi, minäkin vaihdan 50 kg kevyempään, tosin samassa merkissä pysyen :)

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENLisää BENSAA nuotioon..

"Tuo tuplatiheä öljyjenvaihto koneeseen muuten tuntuu olevan aika halpa keino lisätä ajotunteja"

siis valmistajan suosituksesta? mihin perustuu? ihmettelen vain jos käyttää laadukkaita öljyjä ja pitää filterit kunnossa että ne ois jo muutamassa tunnissa pissaa..ettei vaan nää nykymoottorit ole muuttuneet sorveiksi jossa osat pyörii leikkuuöljyssä??

NO kumminkin hieno juttu kun joku ostaa muutankin merkkiä kuin top 3 myydyimmät!!

Paskakin taitaa olla hyvää..kun sitä niin monet kärpäsetkin syö!

Hyvät Päitsit!

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMI:) Kommentteja kuulette kyllä Gassista aikanaan.

Muisteloita: Ihme kyllä, olin aikanaan Husaberiin (Fe 400 -97) kovin tyytyväinen. Sen ostamista kyllä kummasteltiin. Mutta muutamallakin tutulla oli sittemmin saman ikäluokan husaberi ja ilman isompia murheita. Husan vaihtoon olikin syynä vaihtelunhalu. 250h ajoa ilman venttiilien säätöä kummempaa ja seuraava omistajakin ajoi 50h kunnes vaihteensiirtäjä mekanismi jäi jumiin crossimontulla kesäkuumalla. Mutta n.300h meni husalla ok. Ja vaikka uusi omistaja tekikin konerempan, ei koneessa mitään varsinaisesti rikki koskaan mennyt. Meinasin sitten vaihtaa uudempaan husaan, mutta niistä olikin sitten sen verran kaupunkilegendaa, että päädyin lopulta WR:ään.

Tuo tuplatiheä öljyjenvaihto koneeseen muuten tuntuu olevan aika halpa keino lisätä ajotunteja...

Kirjoittaja: MIKA VUORItällä palstalla ollaan niin tietäväisiä yksi haukkuu toinen kehuu 3kertoilee kuulopuheita joita kaverin kaveri kännissä kertoi ja HIUKAN väritti.
yks väittää ettei pääse maalin no on ainakin ollut startissa mukana eikä tallissa kuljettajan pitäessä argumentti kerhoa.
toinen väittää ettei ajeta mm:ää ja varmaan osaa käyttää nettiä muttei löydä oikeita sivuja joissa on uutiset .
tämä palsta on asialinjansa päätepisteessä koska tämä palsta on täynnä IMPIVAARALAISIA joille hauskin harrastus on kateuden ja vihan lietsonta.

Kirjoittaja: TOM NORDMANVoisimpa veikata että Marko saa meistä kaikkeen parhaan "tuen" maahantuojalta, ostettuaan ensimmäisen pyörän laatuaan suomessa. Maahantuojalla on varmasti on aika kova intressi varmistaa, että Markon raportti tällä palstalla Päitsin jälkeen on mukavaa luettavaa.

Onnea Marko uuden pyörän johdosta!

Eräässä hyvin järjestetyssä kansaivälisessä testissä ("master enduro") vuoden 05 gassit pärjäsivät todella hyvin! Eteenkin tuo kolmesatanen enduro.
Ajat muuttuu ja pelit kehittyy. Toivotaan että GasGassista saadaan hyvä haastaja KTM:lle ja tätä kautta myös uusien pelien myyntihinnat pysyvät järkevinä. KTM:n noin 50% markkina-osuus ei uuden pyörän ostajalle ole hyvä juttu.

- Tom

Kirjoittaja: Kees van NiftrikToinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Onneksi joku välittää vielä isästäkin. Näitä laitteita kehitetään jatkuvasti ja joka pyörässä on aika ajoin uusia konstruktioita. Tarve saada tuote nopeasti markkinoille valitettavasti takaa sen, ettei sarjatuotantoon menevää lopputuotetta ole ikinä testattu liikaa. Tuurikauppaa tämä on vuosimallista ja tuotemerkistä toiseen. Onnea tässä näitten sirvilöiden kanssa tarvitaan kaikki.

P.S. Marko -kerro sitten jälkikäteen miltä Gassu tuntui...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMarko hyvä,
jos katsotaan mikä pikkunelari on ollut todella kiva ajaa, niin kokeilemistani se on ollut TM. Pyörän vuosimalli oli 2001 ja runkonumero oli 3...siis täysin esisarjaa. Iskarit olivat täysin vakiot, pyörä oli ollut ekat 3 vuotta Hietamäen Jounilla, eikä siihen reilu 100h mennessä, jonka ajettuna se minulta lähti, ollut tarvinnut edes venttiilien säätöihin koskea. Uskoakseni siis on olemassa todella hyvät mahdollisuudet pienenkin tehtaan toteuttaa hyvä ja toimiva nelitahtinen, ja eiköhän gassi ole kehittynyt vuosien mittaan vain parempaan päin. Mitä taas kilpailukykyyn tulee, niin eipä taida olla ollut mikään pääkriteerisi näissä asioissa ennenkään...ja eiköhän se kuitenkin vähemmän "möhkömopo" ole kuin iso WR vai kuinka?
Mitä noihin havaintoihisi tulee, niin kotarin työsylkän sijoitus ja perusrakenne ovat ennallaan, ja isossa jammussa edelleenkin sikaraskas kytkin. Gassin, jopa 300cc:n, kytkintä olen itsekin haikaillut jo kauan.
Mitä tuohon iskaripuoleen tulee, niin minulla on ollut WR, KXF ja CRF-X, samassa järjestyksessä iskarit ovat olleet toinen toistaan paremmat (keula). Kaikki on operoinut Skog Racing ja yhdessä ollaan mietitty jouset moelmpiin päihin. Showasta voin sanoa, että aina aika ajoin kun tulee hetkiä, jolloin isompaakin pattia "uskaltaa" ajaa oikein ja saa 3

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANHyvä pyörä tai sitten ei. Silti jää aika vähiin reenit uudella pyörällä ennen Suomen
haastavinta moottoripyörä tapahtumaa. Siinä ei paljon vinkit tai kokemukset
auta jos omia kokemuksia ei kerkiä hankkia, ja niitä on parissa viikossa aika
vaikea saada, varsinkaan nettikeskusteluista!
Tsemppiä kuitenkin.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIMjoo.

Oranssi oli vahvin vaihtoehto Gassille. Hondassa iskaripuoli on täysi arvoitus? Ja huhut männän helman kestosta...
Miksei Yamaha kun olis ostanu öhlinssin taakse...mutta se siitä vaihtelusta sitten.

Yksi kriteeri oli Cellen Mc:n ehkä rennompi ja asiakasystävällisempi meininki kuin keskimäärin? Kuulopuheita tuokin, näkee senkin sitten itse aikaa myöden.

Toki hölmöläisen hommaa näin lähellä Päitsiä. Mutta kuten sanottu, kun vaihtokuume iskee, niin sille ei voi yhtään mitään...

En kyllä pyörää tilatessani tajunnut ettei niitä ole vielä yhtään myyty suomeen 2005 mallisia. Mutta elämä on arpapeliä noin yleensäkin... Riskejäkin on välillä otettava. Täytyy vain elää toivossa, että Gassin tehdas on ollut tarpeeksi tosissaan ja heillä on ollut tarpeeksi resursseja tehdä huomattavasti parempi pyörä kuin se 2003 malli.

Huomiona seuraava: WR:n vaijerikytkin on aika antiikkisen oloinen kapine verrattuna Gassin nestekytkimeen. Adventurekotarin vastaava ja kisakotareiden vastaavat mitä olen koettanut, ei kyllä yllä keveydessä lähellekään. Toivottavasti toimintavarmuus on hyvä.

Jokusia vuosia sitten kuolasin ktm 450 ekaa vuosimallia. Muistankohan nyt väärin, että eturattaan eteen oli laitettu nestekytkimen lohkoon kytkentä. Muistelen katselleeni, että kerran kun ketjut lentää sykkyrään eturattaalta, niin kytkin on soronnoo... Muistankohan väärin? ja onkohan tilanne edelleen sama?

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOnhan siinä nelarissä hienoa tekniikkaa, on ruiskua ja on luistokytkintä ym. Näissä on vaan se riski ettei ne toimi kunnolla. Vai onko niitä pyöriä kiva roudata maahantuojalle kun toiset ajelee maastossa? Ja jos joku haluaa rahoittaa omasta pussista tuotekehitystä niin olkoon hyvä. Eli se perässähiihtäjä onkin lopulta fiksumpi, se ei päästä markkinoille raakiletta.

Kirjoittaja: JUKKA AURESSamaa mieltä et jos kysyy mielipidettä niin pitää kestää myös kritiikki kyseistä
laitetta kohtaan.Miksköhän sil pyörällä ei kukaan aja a4tssä tai mm enskas tai jenkkiläs jos se on niin erinomainen?Kyllä tommosilla pienillä tehtailla on tosi vaikee kehittää kilpailukykystä 4t pyörää,250 4t nyt puhumattakaan.

Kirjoittaja: JUKKA AURESEi muuta kun punttisalille ja onnea.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOmana tarkoituksena ei ole mollata ketään minkään merkin takia. Jos joku kysyy mielipidettä täällä eikö kannata kertoa rehellisesti mitä mieltä ko tuotteesta on. Ongelmia on ollut ja runsaasti ko mallilla. Ja toinen asia on että kuka ottaa vaihdossa tuollaisen maineen omaavan pyörän (muuta kuin Celle). Pääasia on että itse pitää laitteesta, sama se mitä muut ajattelee jos on varaa siihen...

Kirjoittaja: MIKA VETTENSAARI"Ongelmia on ollut ja runsaasti... ." Jos ja kun pyöriä on kaiketi maassa peräti yksi(?) kappale tällä hetkellä, niin sen on ilmeisesti pitänyt olla "pajalla" sitten koko ajan, vai kuinka? Kun kerran löytyy "sisäpiirin" tietoa niin paljon, että voi rehellisesti kommentoida, niin voisitko kertoa tarkemmin mitä ongelmia tuossa

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOlen kommentoinut koko ajan vuosimallia -03.

Kirjoittaja: JUKKA HAVENTONo perhana. Tuota logiikkaa käyttämällä voisin todeta että -90 luvun alun KTM:issä oli merkillisen paljon sytytysongelmia. Että en suosittele ostamaan. Lieneekö moisella merkillä kukaan Päitsiäkään ympäri päässyt? Ja entäs sitten Honda? Mikä lie kaukoidän halpatuontimerkki, en suosittele edes kokeilemaan, työntöhommiksi menee kuitenkin. Että näin.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIPääsin muuten kotiradalla ajamaan maahantuojan 450Gassia ja omaa WR450 vuorotellen. Jos sen jälkeen tilasin gassin, niin ehkä ajettavuudesta voi päätellä jotain... (Zub-jektiivinen arvioni)

Jos päsette koeajamaan jossain tuota maahantuojan pyörää, varsinkin ktm 450 omistajat, niin ajakaa ihmeessä ja kommentoikaa miltä tuntui verrattauna ktm:ään?

Yksi pääkriteeri oli myös vakiona Öhlinssin takaiskari. Yamahan takaiskari oli hieman pliisu kesällä montulla taitamattoman ylipainoisen huonokuntoisen keski-ikäistyvän kuljettajan alla... :) Metsässä jammun iskarit toimi kyllä loistavanpoistavasti... Välillä aina poistui reitiltä...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMarko,
ollaan kaverin kanssa tsemppaamassa sua Jämsässä kun Aureksen honda poikii jo alkutaipaleella!
Sen verran ikävää tuo kommentti oli miehelle, jolla pyörä on jo tilattuna ja osrmia syhyää päästä uuden pelin puikkoihin, ettei voi muutakaan enää todeta.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIKiitos kommenteista.

Yllätyin tosiaan ettei ole moista värkkiä maahantuojan koeajopeliä enempää vissiin suomessa.

Aikanaan ostin ensimmäisen suomeen tuodun Dr 650 suoraan erään mp-liikkeen avajaisista. Ko. kesänä 4 kk takuuhuollossa, mutta silti 19500km :)

Mutta katsokaas, elämä ei saa käydä liian yksitoikkoiseksi. Kaksi viime kertaa Päitsillä Wr450 ja ainoa huoltotoimenpide oli kerran vaihdettu takavalon polttimo. Ai niin, yhtenä aamuna jouduin starttaamaan kahdesti, kun ei yötauon jälkeen eka startilla lähtenyt... ;) Työkalut ruostuu...

Mutta nyt luulisi olevan jännitystä Päitsillä kun on viikon vanha pyörä (tulee juuri ennen pääsiäistä...toivon) ja polvesta kierukka halki. Eli jos irvistelen reitin varrella, niin syypää ei ole välttämättä Gassi ;)

Mutta jos on husaberilla kahdesti ja Dr 800 kerran ongelmitta kierretty, niin kai se Gassin nelarillakin onnistuu?

Ja olisihan se mopotalli ollut yksitoikkoisen värinen, kun siellä nyt jo on yksi matkaoranssienduro...

jk: Ko. koeajovehkeessä jonka äänimittauksista oli kommentti... näkyy ainakin kuvissa olevan erilainen vaimennin originelli vehkeessä... Ja eikös tänä vuonna ole Cellenin porukkaa pilvin pimein reitillä ajamassa, jos Gas poikii, niin voi antaa suoraan palautetta ... :)

Kirjoittaja: MIKA VUORIolen kokeillut ec450fse 05 kaksi kertaa tänä vuonna metsässä ja voin kokemuksesta kertoa että eroa on 03 malliin kuin yöllä ja päivällä kiusallinen startti ongelma ei ainakan esiintynyt vaikka yön ja päivän yli autossa säilytinkin pakkasessa. olin yllättynyt !!

ja siitä rahojen haaskaamisesta voisi kertoa opettavaisen tarinan hiihto sankareista jotka aina ostivat saman valmistajan suksia vuodesta toiseen, koska ne oli parhaimmiksi todettu ja sen huomasi myös suksikauppias joka tuudittautui merkkiuskollisiin harrastajiin .
side rikon tultua kauppias kohautteli olkapäitään vaikka sukset oli eilen hankitut.
lauseella ei niissä ole mitään vikoja ollut mut voit sä ostaa siihen tälläisen evo2 osan joka on jostain syystä tullut markkinoille.
ja kuinka ollakkaan tuli se vuosi jolloin suksiin ei saanut pitoa eikä luistoa vaikka oli jo ensivuoden malli jonka piti olla tehtaanjuhlavuosi mullistaa koko hiihtourheilu.

T: mika Vuori

ps.perässä hiihtäminen on maailman helpoin urheilulaji.

Kirjoittaja: JUKKA AURESPaperille voi kirjottaa vaikka mitä uudistuksia mut todellisuus on vähän toista.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroNo nyt kun mies ja pyörä on lyöty lyttyyn,suorista selkäsi vastaiskua varten.Kunnon luokkasijoitus Päitsillä tekisi terää.
Tottahan se on,että epsanjanmies on purrut kynttä enemmän kuin jaksaa kasvaa ja muutoksia sekä parannuksia on tehty ja yritetty keksiä.Kyllä ne ihan vakavalla naamalla näitä laitteita vääntää ja uskon etä maahantuojakin asian tiedostaa ja toisaalta suhtautuu asiakkaaseensa sen mukaisesti.
On noi suljetut varikot välillä aika ykstoikkosen värisiä.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOnnea Marko yritykselle, saatat olla historian ensimmäinen joka pääsee maaliin ko. vehkeellä...

Kirjoittaja: JUKKA AURESMieti nyt vielä!Kokeile vaikka Honda crf 450 xää.

Kirjoittaja: MIKA VETTENSAARI

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJokaisen oma asia mihin rahansa sijoittaa mutta kyllä rahojen iskeminen GAS:n n nelariin on aika huono sijoitus. Nimimerkillä "sivusta seurannut"

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENOsta pois! Ettei kaikki kohta aja KooTeeÄmmää

Kirjoittaja: Harri VanhalaJos se on sellainen flektillä varustettu iso enska, niin ainakin Espoon kisassa ollut yksilö ei ollut lähelläkään hyväksyntää äänten puolesta. Ratkaisuna oli 27 mm hylsy, joka riittävän uskottavasti rakennettiin pakoputken sisään. Vaan hiukan se 1/2" vääntiön reiän kautta tullut pakokaasu oli nuhaisen oloista.

Eli varmistapa asia huolella. HMK pitää tiettävästi tiukkaa linjaa Päitsillä äänten suhteen.

Harri V