Gas Gas ec 250

Moi elikkäs tuollaisessa pyörässä on kauhean kova kilkatus paisarissa. Mistäköhän tuo johtuu ja onko kilkatusta mahdollista saada hiljemmaksi? Onnistuisikohan kotikonstein?
Siinä paisarin kyljessä on kyllä pari pientä kaatumis lommoa, vaikuttaakohan se? Muuten toimii hyvin ja tehot on tallella.

Foorumit

Gassien paisarit pitävät aika poikkeuksellista kilkattavaa ääntä ehjinäkin. Ääni ei kanna kauas, mutta omansalainen se kyllä on. Ääntä voi vaimentaa liimamalla isoimpiin sileisiin pintoihin jotain tulitikkulaatikon kokoista painoa. Ääni ei oikeastaan vaimene, mutta se muuttuu matalataajuisemmaksi. Katsastusongelmasta ei ole kysymys.

Mistäs tuo kilkatuksen kovuus johtuu? Onko pelti ohuempaa vai erilainen muotoilu vai onko muissa jotain vaimentavaa ainetta siinä sisällä? esim uusissa ktm:issä ei kuulu yhtään kilkatusta.

Tänään vaihdoin villat, aika paljon hiljeni, mutta siltikin on aika kova kilkatus. Vanhat oli öljyiset ja pakkaantuneet koviksi.
Ootteko mitä villoja kokeillu ja mitä ootte todennut kestäviksi. Nyt meni Dicen mattoa.

Eipä ole selvitelty syitä. On vain huomattu, että pyörän vieressä oleva rundien mittaaja saattaa pitää pyörän ääntä kovana, mutta putken päässä oleva äänimittaaja voi pitää pyörää hyvinkin hiljaisena. Tämä on ominaista nimenomaan Gasseille, joissa paisarin seinän läpi tuleva ääni kuuluu lähinnä vieressä, ei etäämpänä. Kolhiintuneen paisarin ongelmana äänen kannalta on, että virtaukset ja paineaallot eivät enää toimi ajatellulla tavalla ja ääni nousee.

Nelareissa on tehtaan oma patruuna osoittautunut joissain tapauksissa ainoaksi toimivaksi ratkaisuksi. Kilpamoottoreissa eli kaksitahtisissa villa ei pala, se vain kastuu eikä enää sitten vaimenna. Ainoa huonoksi todettu ratkaisu on narumainen villa. Sillä voi saada yhtä hyvän tuloksen, mutta edellyttää aivan tavatonta huolellisuutta eikä käytännössä homma toimi.

Mitenkäs ootte noita kolhuja paisarin kyljestä oikoneet?

Mistäs muuten tuo äänenvaimentimen päässä oleva öljyvana johtuu??
\"mutu\"- tuntumalla on sopivat seokset/ ei liian rikas kesällä.
Tulppa on ilman karstaa paitsi siitä ulkoreunan elektrodin paikkeilta ulkolaidalla. (aika jännästi selitetty, toivottavasti ymmärsitte).

Jos sitä nyt innostuu ajelemaan pakkasilla, niin miten kannattaisi kaasaria alustavasti säätää? Suutin oli nyt 180, tyhjäkäynnistä ja prikan asennosta ei tietoa ( ei ole tarvinnut tarkastella, kun toimii hyvin :P )