Gas Gas

Kirjoittaja: Sami LänsimaaPitäis selvitellä tässä et minkä hintaisia varaosat ovat kyseisiin enduro pyöriin. Nykyinen pyörä ktm ja osat kalliita ja joutuu aina tilaamaan orimattilasta asti. Nyt aukes hämeenlinnaan laakson juhan firma joka rupee jälleenmyymään Gas Gasseja eli läheltä sais osia ja vaihto gassiin kiinnostais.

Kirjoittaja: JANNE SYRJÄKiitokset tiedoista ja rohkaisusta. Gassi on nyt vaihtanut omistajaa. Ei tullut omaan talliin, vaan kaverin. Pari kertaa on käyty ajamassa ja tuntuu istuvan käteen kotarinkin jälkeen.

Kirjoittaja: KARRI KUISMAtäytyypä kommentoida :)

noin 80 moottoripyörää omistaneena ja maastomopoilua melkein 30 v harrastaneena, voin sanoa, että nykyinen -05 Gas Gas 300 on hyvä, tosi hyvä. 3 vuotta on tullut sillä ajeltua, pääosin talvisin kyllä. Pakoputki vaihdettiin takuuna, muuten ei mitään vikaa ja hieno moottori.

Isäni ajeli noin 250-300 h -04 Gas Gas 200 , ja kerran taisi tulppa hajota. Mäntä vaihdettiin kerran.

Karri

Kirjoittaja: Ari MäkinenYhdestä Gassista omakohtaisia kokemuksia (ec250 -06), oli hieno pyörä ajaa niin moottoriltaan kuin hallintalaitteiltaan. Moottorin luonne sopii hyvin metsässä ajeluun ja kyllä sillä crossiradallakin pääsee, kun osaa käskeä tarpeeksi.
Muutama asia mistä itse en tykännyt / oli opettelemista. 6 vaihteinen vaihdelaatikko vei hetken opetella ajamaan, mutta kun oppi oli kyllä hyvä, +90 kilolle ajokamoineen alusta oli pehmeä, sai varoa ettei pohja hakkaa koko aikaa. Öljynvaihto kannattaisi suunnitella helpommaksi, eli todella pieni öljyn täyttöreikä, oli aika lotraamista ja odottelua kaiken maailman rattivirityksillä.
Seuraava pyöränvaihto kun koittaa harkitsen kyllä Gassiakin vakavasti, varsinkin jos tuosta yleistyvät vähän. Oma pyörä meni heti kaupaksi ja sain ihan samantasoisen hinnan kuin muistakin merkeistä oli pyynnit.
Yhden alkuperäisvaraosan jouduin ostamaan (etuiskarin paluuvaimennus-säätöruuvi), tanko osui radalla ja halkaisi kannan. Osa tuli noin kuukaudessa ja maksoi jotain 8

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJanne hei, kun nyt jätetään kaikki 8-kympeistä rakennetut sun muut erikoisuusspekulaatiot hetkeksi sivuun, niin kerron lyhyesti omista mopojen myymisistäni: Kottaraiskuskit kuvittelee, että TM on vaikea myydä, no mulla on niitä kolme aikuisten mallista ollut, 125-250 2T ja 4T. Helposti ovat menneet kaupaksi, eikä ole tarvinnut myydä sellaiseen rahaan ettei tilalle olisi saanut vastaava porkkanaa. Kottaraisia on ollut saman verran ja koskaan ei ole mennyt kaupaksi ennen kuin hinnan on pudottanut pyynneistä alimmilleen ja vielä tinkinyt siitäkin.

Gassien hinnat on nyt suossa ja on ne olleet tuskaisia myytäviä samoilla pyynneillä kuin muista vastaavista. Mutta tilanne on muuttumassa. Tällä hetkellä saat uudehkon Gassin todella sopivasti, ja mahantuojan vaihduttua veikkaan että niiden kysyntä on hetken päästä kovempi kuin tarjonta.

Edellä on jo mielestäni tarpeeksi kommenttia Gassin 3-satkusta, se oli ensimmäinen koneeltaan helppo iso 2T mitä koitin (2005). 2-satku Gassi taas oli jo liian laama, enää kakkosella ei pelkällä kaasulla juuri eturengas maasta irronnut.

Kirjoittaja: EERO HUUSKONENOsat kohtalaisen halpoja. Mut jos ostat Gas Gas:in niin osta 300:nen. Paras pyörä mitä minulla on koskaan ollut, paljon parempi kuin 250:nen.

Kirjoittaja: JANNE SYRJÄPääsen katsomaan tuota kolmesatasta Gassia vasta ensi viikolla, siihen asti täytyy spekuloida netissä. Omassa ajoporukassa on pelkkiä oransseja mopoja 10kpl, eikä kukaan ole edes testannut Gassia ja silti mielipide kaikilla etteivät itse ostaisi Gas Gassia.

Itsellänikin pari edellistä ollut oransseja. Ja tykkään kovasti. Nyt mietinkin tuota merkin vaihtoa lähinnä hinnan takia. Sais pari vuotta uudemman pyörän samaan rahaan verrattuna kotariin. Lähinnä nyt mietityttää onko tuossa kolmesatasessa liikaa potkua verrattuna 250 EXC kotariin. Se on pyörä josta olen eniten tykännyt, kaksitahtisista.

Kaikki painottavat että on vaikeita mopoja myydä eteenpäin. Ja niinhän se taitaa olla, kun kärme kustaan lähtöluettelostakaan ei löytynyt kuin 6 Gassia. Löytyykö täältä ihmisiä jotka ovat saaneet Gas Gassinsa myytyä helposti sopivaan hintaan?

Kirjoittaja: MIKA VUORIolen GG mies henkeen ja vereen MUTTA
tosiasiat ovat niitä jotka puhuu
tutulla sällillä on ktm jolla ajettu 17 vuotta
koneesta on avattu ainoastaan öljy korkkeja
ja tulppaa on vaihdettu
niin ei kai se GG niin huono voi olla että 3vuoden
jälkeen on kaikki paskana

T:mika

Kirjoittaja: JANNE SYRJÄTuo Gas Gas EC 300 -04, jota olen ostamassa on ollut uudesta asti samalla omistajalla, ajettu n. 250h harraste enskaa. Koneelle ei ole tehty mitään remonttia. Edes mäntää ei ole vaihdettu. Öljyjä vaihdettu ja putsaria hinkattu huolella.

Voiko olla noin huoleton peli, kun on ollut kevyellä kaasun käytöllä, vai onko nyt viimeistään kiireen vilkkaa vaihdettava mäntä ja koneen kaikki laakerit? Mitenköhän pitkään kiertokanki kestää noissa peleissä?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKotareissa on kyllä moottorin luonteessa suuria eroja vuosimalleittain, mutta myös kaasarin säädöt vaikuttaa ratkaisevasti siihen äkäisyyteen. Gassin suhteen 3-satku on kuin pikkunelari, eikä hyökkää pahasti kierroksillakaan, puolikas on äkäisempi ja 3-satku "muhkeampi". Ainoa isompi miinus koneesta on molemmissa se pahuksen tärinä, toisia häiritsee enempi, toisia vähempi.

Kirjoittaja: JANNE SYRJÄPyörä tuli myytyä ja jotain pitäisi keksiä tilalle. Gas Gas EC 300 -04 kiikarissa tällä hetkellä. En vain ole päässyt pyörää vielä kokeilemaan.

Kotarin kakspuolikas tuntuu tehoiltaan mukavalta, mutta suurempi vääntö kiinnostaisi. Olen ajellut vuorotellen 2004 vuotisilla kotareilla, 250 ja 300 kuutioisilla. Isompi väsyttää miehen selvästi pienempää nopeammin, kun rähjää isommilla kierroksilla. Miten on tuon Gassin laita, onko samanlainen kuin kotari, väsyttää harrastajan helposti? Vai onko tuo Gassi selvästi Kotkaa säyseämpi? Eli kannattaako edes harkita isompaa jos kakspuolikas tuntuu hyvältä?

Kirjoittaja: Aleksi PoskipartaVaihdoin noin kuukausi sitten tuollaiseen hyväkuntoisen EC300

Kirjoittaja: JÄÄTÄVÄ OYMulla on 300 vm. 2006 - ei ongelmia. Varaosia on saanut, kunhan jaksaa odottaa. Tosin - reissuakaan ei ole osien puutteen takia jäänyt väliin, kun mikään ei tunnu hajoavan. Tilasin varalle jalkatapit, ne kesti tulla melkein 2 kk, onneksi olen hitsaustaitoinen joten alkuperäiset on edelleen käytössä. Moottori ja vaihteisto tuntuvat tosi luotettavilta ja moottorin luonne on Suomienskaan just passeli.
Ajokaverilla on 2007 300 KTM (kuten itselläkin kakkospyöränä) ja jos näitä lähtee vertaamaan ajettavina, niin Gassi tuntuis toimivan paremmin kivikossa ja yleensä hiljaisessa vauhdissa, kun taas KTM tulee helpommaksi ajaa kovemmassa vauhdissa. Saattaa olla jotain tekemistä keulakulmien ja linkku/PDS takajoustojen kanssa. Kotarissa on liian ärhäkkä tehon esiintulo, sille on ohjelmassa tehdä jotain loivennusta. Perusharrastajalle Gassi saattais olla helpompi ja mukavampi laite.
Itse aion jossain lähi tulevaisuudessa myydä Gassin, mutta vasta sen jälkeen kun kaikki kaverit ja tuttavat on saaneet koittaa tuntumaa lajiin. Nyt on helppoa esitellä, kun on kaks valkokilpipyörää käytössä. Vinkki: Pääsee kanssani ajamaan (Raision seudulla), kunhan vaan kulut maksaa per käyttötunti.

T Harri

Kirjoittaja: PASI PIPPURIHerätelläänpäs tätä edelleen...

Mites olette Gas Gas omistajat viime aikoina saaneet osia pyöriin ja oletteko tehneet hintavertailua?

Onko kenelläkään kokemuksia Gas Gas 300 EC -02 pyörästä? Kokemuksia kaivataan!!!!

Kirjoittaja: Lauri RusilaNostetaas nyt tääkin henkiin..

Elikkä onko kellään kokemuksia tosta -05 vuoden gas gas ec125:sta?

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSHassua. Nyt vasta huomasin miten vanha tää keskustelun avaus oli..

No, Juhalla vissiin puuhaa riittää Hämeenlinnassa, eikä voi muuta kuin hattua nostaa kun oman firman perusti. Toivottavasti menestys jatkuu. Terveisiä vaan.

Toisaalta tässä myös huomaa miten pieni maa Suomi on kun prätkämerkki melkein pitää valita paikkakunnan mukaan kun päteviä Offroadpuljula ei liikaa ole - siis kilpailua.

Kari Wallenius

Kirjoittaja: Jukka OjamoMeillä oli piikin Gas Gas 2002 pari kautta eikä sen kanssa ollut minkäänlaisia erityisiä ongelmia. Pyöriä on ollut vuosien saatossa parikymmentä (2 kuskia), hyviä ja huonoja, tää oli parhaita ylläpitää ja ominaisuuksiltaan.
Gassi oli luotettavin, kevyt ajaa, normaalihuollon lisäksi ei mitään muuta. Ostimme sen käytettynä. Meillä sillä ajettiin myös ja lopulta enimmäkseen crossia jopa suht rankastikin. No problems.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSHeh. Onpas hyvää viihdettä tämä topikki. Taitaa olla (kun en henk. koht. tunne) pahakin ihminen toi Sirkku kun tollaisia raivonpurkauksia saa aikaiseksi vaan huomauttamalla muistakin olennaisista asioista pyöränvalinnassa...

Niin, eiköhän noi nykypyörät kaikki kestä hyvällä huollolla ja maanantaikappaleita osuu kaikkiin merkkeihin. Toisaalta kaiken saa myös rikki. Ja kokeilemalla kavereiden pyöriä saa vähän käsitystä mikä on itselle hyvä. Siis onko korkea, tehokas, väännökäs, pehmeäjoustoinen tai huollettavuus jne. minkälaisia ja mitkä sopivat omalle ajotyylille. Harrastajalla varmasti helppo ajettavuus, kohtuu pehmeä jousto ja huollettavuus ovat tärkeämpiä kuin huipputeho ja kierrosajat.

Kari Wallenius

P.S. Mä kun olen luullut kirjoittavani provosoivia juttuja, mutta eeeeiii..
P.P.S Lisenssi/SML-keskustelu on miltei yhtä hupaisaa;-)

Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergNiin mitä mieltä tällä gasseista oikeastaan ollaan? Itse kiinostaa vaihtaa nelari ktm:stä takaisin 2-tahtipeliin 200-250 kuutioiseen, cellenillä olis sopivanhintainen -99 200. Kuinka hyvin moinen kestää???

Kirjoittaja: JARKKO RASINENTerve!

Itse lopetin pelleilemisen 400cc Husabergien kanssa viime kesänä ja hain Celleltä sinne vaihdossa tulleen vm02 200EC:n. Tämän jälkeen on ollut oikeastaan vain mukavia ajoreissuja. Pari kisaakin olen rutkutellut C:n puolivälin vauhtia, kun taas Husabergeillä ei uskaltanut kotoa kauas lähteä. Väännöllä ei juhlita nelareihin verrattuna, mutta nestekytkin on kevyt käyttää..:)

Männän vaihdoin hetimmiten kesällä ja nyt petilaakerit. Isoilta katastrofeilta olen välttynyt. Vetoakselin stefoja menee herkästi jos ei tajua putsata eturattaan takaa mutaa pois. Kaasarin kumikurkku on useassa yksilössä vuotanut.. Eli ei mitään KTM:n vaihdelaatikkovikoihin verrattavaa.. ;) No kai nekin jo nykyään kestää 200EXC:ssä.

Erosta puolikkaan ja 200:sen välillä en tiedä, kun en ole puolikasta koittanut. Vähän kyllä kutkuttelee puolikas tai kolmesatanen, eli mieti suoraan sitä puolikasta tai koeaja ainakin kumpaakin.

-Jarkko

Kirjoittaja: Manu HakolaTjooh, minullakaan ei ole Gas Gasin kestävyydestä mitään negatiivista sanottavaa. Aiemmin minulla oli 200 EC vm. 2000 ja nyttemmin on ollut vajaan vuoden ajan 300 EC vm. 2002. Kumpaankaan en ole vaihtanut muita kuin kuluvia osia/huoltokohteita: mäntäsarja, pyörän laakereita, renkaita, jarrupaloja, öljyjä, jarrunesteitä, ketjuja ja rattaita.

Minulla oli mahdollisuus testata kymmenisen tuntia ajettua KTM:n 250 EXC:tä viikonloppuna. Siinä minua ihmetytti heikon oloinen kytkin. En tiedä onko tuntemuksissani mitään perää mutta ihmeellistä vikinää se kuitenkin piti vaikka mielestäni en mitenkään erityisen paljon edes luistattele. Sellaista ei Gas Gas ole koskaan tehnyt. Lieneekö öljyn valinta tai massalevyjen pinta jotenkin huonoa? Muutenkin olen pitänyt Gasin nestekytkimen toimintaa ensiluokkaisena. En osaa sanoa onko jollakulla ollut vuotojen kanssa ongelmia. Ainakaan minulla ei ole ollut. Tietenkin tuon kytkimen kanssa kannattaa olla sikäli tarkka että esim. väärässä järjestyksessä koottu pyörä saattaa aiheuttaa kytkinletkun jäämisen puristuksiin ja vuodon. Toisaalta ainahan osien väärin kokoaminen aiheuttaa ongelmia.

Muista merkeistä minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia ellei oteta lukuun 20 vuoden takaista aikaa ja Kawasakin KX 80:siä. Kuitenkin olen antanut itselleni kertoa että Gas Gas olisi varaosien hinnan suhteen kilpailukykyinen. Lisäksi laakeroinnit ovat standarditavaraa jota saa laakeriliikkestä.

Kirjoittaja: Jukka LaitiolaOn ilo seurata näitä kirjoituksia puolesta ja vastaan, ja varsinkin kun olemme, me yksinkertaiset miehet, saaneet niin moneen asiaan Sirkun ammattitaitoiset kommentit asiasta kuin asiasta. Eläköön suomalainen enduro.

Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENOn tää mainio keskustelu paikka. Alkuperäinen otsikkoa ei kantsi katsoa yhtään. Keskustelua saatetaan käydä listan loppupäässä aivan muista asioista, kuin mistä on liikkeelle lähdetty. ....Sirkku oot tasan oikeessa tosta mopohommasta. Kateena olen sivusta katsellut, mimmoisilla mopoilla tänä päivänä pennut ajelee. Mun nuoruudessani, niillä pappalaitteilla ei ojantaakse ollut asiaa...Tämä keskustelu, niin kuin Mikkelin-/Huvikummun pappa hyvin totesi, minkävärinen on paras, ei todellakaan ole järkevää. Muistan takavuosina eräänkin crossikuskin himoinneen nopeesti nousua A-luokkaan (kerron joskus nimenki), päästäkseen vääntää tuppee Päitsille em. luokassa. Erääseen alkutalven kisaan ei ollutkaan toimivaa kilvanajolaitetta. Vaihtopyörissä ei jäljellä ollut kuin n.10 vuotta vanha Suzuki PE. Muuta ei ehditty, kuin vääntää nastat alle ja viivalle. Selkeä luokkavoitto Beessä huippu nykyaikaisten ja kalliden kanssakilpailijain keskuudessa. Siis olisko syy ollut siistä henkilöstä , joka istu satulassa. Ei ainakaan edellä käydyn keskusteluun perusteella. Hei gamoon..onko tavoitteena Maailmanmestaruus...maanmestaruus...kavereiden kateus...vai vaan kiva olo ja hikinen paita...Jotkut haluu tosi vanhan classikon ja totee, tää on makee....toinen haluu viimeisen tekniikan ja tietokoneboxit...muut siltä väliltä...mielestäni kaikki on oikeessa ja valinneet parhaan...Sirkku, toi sun ergonomia juttu onkin sitteen omajuttunsa...sitähän tää mun sekonaputtelu ei ivikkään....Kähmy

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPentille: Liityin AMK:hon kesäkuussa, ja sieltä saatu hyöty/tieto on tasan nolla. Ainoastaan junnu saa jotain kerhon krossikoulusta. Itse asiasta k.o. kerhosta ei muutoinkaan ole mitään hyötyä, eivätkä he edes harjoita minkään sortin tiedoittamista toiminnasta tai ylipäätään mistään.
Mitä KaMoKeen taas tulee, niin sieltä kyllä saa apua ja neuvoja, mutta kyllä tässä niin kuin monessa muussakin harrastuksessa pätee, että ensin on aloitettava, jotta pääsee sisään. Eipä ole juuri hyötyä enskalenkin taukopaikalla norkoilla jos ei pysty edes kenenkään pyörää yhtään koittamaan, etenkään kun ihan alussa 10cm madallettukaan ei riittänyt, että olisi päässyt edes liikkeelle kaatumatta!
No, neuvo minkä kootusti sain 250 4-T kotkalla ajaissa oli, että max. 125cc 2-T. Siinä vasta olisi euroja palanut jos sen virheen olisin tehnyt. Suurin kehitysaskel mun ajamisessa tuli välikoolla piikin koneella, jonka avulla pääsin sitten niistä eroon. KTM olisi ollut täysin sopiva pyörä pienellä jousitusmodella, mutta vasta opeteltuani ajamaan esim. enduro-mopolla. Sitä tietoa/neuvoa ei kellään ollut antaa.
Kaikesta puljaamisesta ja mopojen vaihdoista saatu hyöty on ainakin siinä, että tiedän nyt mitä mitkakin ominaisuudet käytännössä merkkaavat ja millä perusteilla pyörä valita, ja nythän se on tehty.
Oikeastaan, kaikille enduroa aloitteleville voisi suositella kiven ja kannon kiertoon alkuun enska-mopoa, sillä varmasti oppisi perusasiat paljon paremmin ellei aikaisempaa offroad-kokemusta ole (tai vaikka vain viimeksi pentuna krossia ajaneille...). Vaikka se jotenkinaikuisesta ihmisestä typerältä kuulostaakin...mopo...

Kirjoittaja: Pentti RaittilaHaluaisin lopettaa tämän keskustelu ketjun tähän, ja oikeastaan koko tämän keskustelupalstan. Kuitenkin tiedän, "vanhana miehenä", että juuri tällaista tämä mp-harrastus tarvitsee. Edelleenkin olen sitä mieltä, että on ihan järjetöntä väitellä siitä, minkä värinen moottoripyörä on paras. Kyllä kokonaisuus, siis laitteiden kestävyys, maahantuojien ja piirimyyjien ammattitaito, hinnoittelu, palvelualttius, ja ennen kaikkea luotettavuus asiakassuhteessa ratkaisevat. Myyjällä ei saa olla ns. "pahoja päiviä" kesken kaiken.
Ps. Sirkulle: En missään tapauksessa arvostele Sinua henkilökohtaisesti, vaan kunnioitan suuresti tyyliäsi puhua suoraan.... mutta eiköhän sieltä lähialueelta olisi löytynyt paljon asiantuntemusta, jota tosiaankaan ei näillä nettiväittelyillä saa, ja luulen, että eurojakin olisi säästynyt. Itse olen yllyttänyt kaikkia liitymään kerhoon, ja saanut siitä "turpiin", mutta jos joku keksii paremman kasvatuskeinon niin kertokoon.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoopa joo Pentti. Mietiä nyt vähän, minkähän takia hakkaraisen hyökkäys kohdistui minuun eikä esim. Sundvalliin, joka oli alunperin se piikkiä gas

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIHoi Sundvall siellä ketjun alkupäässä. Tunnustithan itsekin viimein, että tappelu tästä taas tulee.
Miksi taas piti sohaista arkaan paikkaan, täällähän on pelkästään herkkiä ja haavoittuvia langoilla.
Minä kun olen tuntenut sinut esimerkillisen sopuisana nuorena miehenä. Sinäkö tämän aina saat aikaan?
Taitaa olla "Asterix ja riidankylväjä" luettu hiirenkorville ; )

Kirjoittaja: Pentti RaittilaTämä juttuketju on nyt "männyt tuas ihan persiilleen". On ihan turha väitellä kuin TeleTapit mikä on paras väri moottoripyöriin. Tii on yhtä mieltä ja Taa on toista mieltä. Sirkusta ei saa mittään selvää. (jos on varaa säheltää n. 10 pyörän kanssa vuodessa, ovat ainakin kauppiaat mielissään). Sirkku voisi perustaa asiantuntijana sellaisen mp-maahantuoja liikkeen Suomeen, joka toisi maahan Cannodale, Husaberg ja Vor moottoripyörät. Sillä liikeidealla on varmasti suuri tulevaisuus.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOLöysää Markus ite vähän, syytä olis. Jospa lukisit mitä edellä kirjoitin ja miettisit uudelleen kommenttiasi "kaikkitietävänä vastailemisesta". Enkä kyllä tiedä paljonko sillä on ajotaidon kanssa tekemistä, että esim. TM:ssä on yhtä lailla takomäntä ja öhlins takana. Mutta sinähän itse kyllä tiedät kaiken.
Ps. mm. Malisen Gas ja hyvät kokemukset siitä on tuttuja. Ja Katilan Gas

Kirjoittaja: Markus Hakkarainen??? Löysää nyt Sirkku pikkasen sitä lastenkypärän remmiä. Ensinnäkään sulla ei ole nyt, eikä ole koskaan ollutkaan gassia, usko nyt. Ja silti vastailet tähän kysymykseen kaikkitietävänä. Sano mitä sanot, kaikki kumminkin tietää että paskaa puhut. Hyvä puoli tässä on se, että ei tarvitse kuunnella juttujasi kaiken päivää, sääli vaan niitä jotka joutuvat ja tuskin niitäkään kovin montaa on. Ja tiedän kyllä ettei gassin nelari ole vielä ihan kilpailukykyinen. En sitä ole ostamassakaan ja ei siitä ole kysymyskään.

Gassin osista sitten vielä: Öhlins takana, takomäntä ja kieltämättä löysin kytkin. En kyllä ole ihan vakuuttunut, että gassin osat olisi sen halvempia kuin kotarin. Mutta sehän riippuu paljonko jengi vetää välistä. Lahelasta tai Sipoosta saa suht edullisesti tinkaamalla. Jälleenmyyjillä varmaan toinen meininki mikäli ei tunne myyjää tosi hyvin.

Tässä vaan osa kokemuksista ja todennäköisesti eräs alimittainen "rekkalesbo" tulee tyrmäämään nämä kaikki. Mutta onneksi se ei tule koskaan olemaan niin hyvä kuski, että sen sanomisia pitäisi todesta ottaa.

Kirjoittaja: Marko PeltonenLainaan törkeästi perheen toisen (paremman)puoliskon tunnareita ja kommentoin. Sen verran aihe kolahtaa.

Erittäin tyytyväinen Gas Gas-omistaja olen ollut vuoden päivät.
Varaosia on ollut maahantuojalla aina hyllyssä ja hintataso on varsin kilpailukykyiseksi todettu lähipiirin vertailussa.
Muutoinkin palvelu ja tietotaito on ollut erittäin ensiluokkaista. Sen ainoan kerran kun olin tekemisissä, maakunnassa olevan jälleenmyyjän kanssa, niin sieltäkin kaipaamani osa löytyi ja palvelu oli myös erinomaista. Mikäli itselle on jostain syystä ollut mahdotonta poiketa maahantuojan tai jälleenmyyjän luona, niin puhelintilauksella linja-autorahti on toimittanut oikean tavaran nopeasti. Jos siis varaosien saatavuus ja niiden hintataso on yksi pyörän valitsemisen kriteeri, niin vahva kyllä, GG:lle. Eikä todellakaan voi vähätellä maahantuojan (ja epäilemättä valitsemiensa jälleenmyyjien) ammattitaitoa/palvelua, se kun on ainakin omalla kohdallani ollut erinomaista, en keksi miten olisi vielä voinut toimia paremmin.

Terveisin
Tanja Malinen & Gas Gas 200

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJukka, unohdit perustelun. Eli sen, että KTM pitää arvonsa paremmin ja se on helpompi myydä itse. Eri asia sitten jos pysyy merkissä, niin ei TM:nkään hukkaamisessa ole ongelmia.
Vai tarkoititko vikoja tmv? Onko niitä gas

Kirjoittaja: Markus HakkarainenEi, etkö Sirkku osaa olla hiljaa! Aina pitää vängätä vastaan. Nyt oli kysymys Gas Gassista, eikä siitä onko KTM tai Yamaha mielestäsi parempi. Ja niitä todellakin saa myytyä, en tiedä mitä tuollaiset puheet ovat. Se oli ehkä silloin gassin alkuaikoina kun oli vähän vieras merkki enduroon. Nyt lukuisat maailmanmestaruudet ovat vakuuttaneet gassin enduromarkkinoille.

Kyllä Gassi on hyvä pyörä. Jos vaan saat varaosia sieltä ja kyllä varmaan saat niin voit huoletta ostaa gassin. Niissä on parhaat osat vakiona mitä missään pyörässä ja tietää ainakin minkälaisen pyörän saa. Tämän vuoden pyörät ovat samanlaisia kuin viimevuoden tehdaspyörät ja niin edespäin. Kotarillahan tehdaspyörät ja tuotantopyörät ovat täysin erilaisia. Mutta kyllä kotarikin on hyvä. Minun mielestä ei ole enduroon kuin kaksi merkkiä...kotari ja gassi. Järjestyksellä ei niin väliä, hyviä molemmat.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi, Markus EI! Etkö osaa lukea vai missä vippaa? Sanoinko, että joku olisi parempi kuin toinen? No en todellakaan. Eräillä tutuilla on vaan ollut ihan viime syksynä melkein yhtä iso ongelma päästä gas

Kirjoittaja: Jukka SundvallJos olet hämeenlinnasta tai siitä läheltä niin saahan niitä kotkan osia lähempääkin kuin orimattilasta. Kantsis varmaan miettiä viä sitä vaihtoo. Jos kotkan osat tuntuu kalliilta niin suhteessa varmaan kuitenkin säästät kun pitäydyt oranssissa värissä.
Ja tää oli vaan tällainen kommentti. Kuitenkin tästä kehkeytyy 30 viestin pituinen taistelu kumpi on parempi Kaasu Kaasu vai KTM, jossa GAS GAS sanomien toimitus ja "Kannattiko Tulla Montulle" kaverit kinaavat.:)

Kirjoittaja: PASI KAUKOLAMPIMaahantuojalla on aina ollut kaikki osat hyllyssä ja palvelu on asiallista.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaAsiantuntemusta löytyy Juha Laaksolta varmasti. Onnea vaan yrittäjän taipaleelle. Gas Gas on iso tehdas ja kaikki pyörät ihan "tehdaspelejä". Maahantuoja Celle on kokenut ja luotettava, joten kaikki onnistumisen edellytykset ovat olemassa. t. Pappa.

Kirjoittaja: PASI KAUKOLAMPIesim. koneen täydellinen tiivistesarja ja kampiakselin laakerit 120*eur*, svingin ja linkun laakerit holkkeineen ja tiivisteineen n.150*eur*. Mäntä+neulalaakeri+tiivisteet n. 160*eur* ja sillai.

Kirjoittaja: Antti VesanenSuurin piirtein saman hintaisia ei ainakaan kalliimpia, tietyt osat on halvempia. osien saatavuus on eritäin hyvä. lähes kaikki osat löytyy suomesta.