FuturaGreenR

Heip.

Kertokaas ken tietää, miltä huoltoasemaketjulta saa FuturaGreenRacing kakkua, uudenmaan alueelta ???
Mitä se muuten maksaa ?
Entäs onko käyttökokemuksia tavallisesta FuturaGreen bensasta? onke se käypää 2t-myllyyn, itse olen ostanut sitä feikki "99 oktaanista" joka on jotain sotkua, mitä lie. ELi siinä on lisättynä niitälisäainesontia joka karstaa koneen, siis koskee 2t-koneita.

Kirjoittaja: Lauri Tarkiainen"Bensasta ei oo hyötyä", komentti kaipaa pikaista perustelua, mistä bensasta ?
ja miksi ei ole hyötyä ???
Jos tarkoitat BE98E:n ja pienmoottoribensan sekottamista, vai FGR:rää. FGR:n kohdalla olen samaa mieltä että sen hinta/laatu/hyötysuhde löy korville ja kovasti, mutta BE98E:n ja pienmoottoribensan yhteiskäyttö on perusteltavissa a) normaalia korkeammalla oktaaniarvolla, b) puhtaammalla palamisella,(ilman boostereita) c)edellinen kohta vaikuttaa suoraan moottorisi käyttöikään.
Huom: boosterit eivät poista bensasta aromaatteja, jotka ovat merkittävä tekijä karstaantumisessa.
Esim: 95 korkeassa puristuksessa ja kuumudessa (esim: kuumalla kesäkelillä) alkaa toimimaan koneessas kuin "diiseli" ei tarvii enään edes tulppaa, myös sytkän ajoitus voi kusta, eli kakku poksuu ennen kun mäntä on edes puristanu bensaa loppuun saakka :) korjatkaa teoriani.

Kirjoittaja: JonneJoo Joo mut siit Bensast ei oo mitää hyötyy!

Kirjoittaja: Ville SepponenMinä oon puhunu sulle siintä öljystä monta kertaa linkkipysäkillä... tuossa on mm.snellman racingin kuvastossa...
www.snellmanracing.fi

Kirjoittaja: samuli pKorjaan, comp2 on lisäaineistettu risiiniöljyllä...ja sepponen:mistä oot kuullu tosta "comp2+:sta", silkolenen kotisivukaan ei tuntenut moista öljyä...on olemassa pro2:sta, ja se on täyssynteettinen huippuöljy!

Kirjoittaja: Ville SepponenOlet aivan oikeassa!

Kirjoittaja: jarkko htähän risiinipohjaisten öljyjen käyttöön voin sanoa, että niitä voi mielestäni käyttää ihan hyvin jos ajon jälkeen kaasutin lasketaan tyhjäksi hana kiinni, otetaan ilmanputsari pois ja lasketaan koneeseen reilusti esim. CRC 5-56:sta ja pyöritetään mottia tulppa löysällä riittävästi...eihän tätä kukaan viitsi kuitenkaan tehdä... tämä on yleinen tapa esim. pienoisautojen koneiden kanssa, joissa polttoaineena käytetään nitrolla terästettyä metanolia ja risiiniöljypohjaista voiteluainetta.

Kirjoittaja: Sami MuhonenOnko hyötyä/haittaa käyttää pelkkää pienmoottoribensaa verrattuna sekoittettuun bensaan(pienmoottori + BE98E) ja mikäköhän olis sekoitus suhde? ja pitääkö öljyä lisätä/vähetää?

Kirjoittaja: Mikko lRisiiniöljypohjaisia voiteluaineita ei kannata 2-t koneessa käyttää se kuivuu laakerehihin ja pidemmänpäälle hajottaa ne, lisäksi siitä kehittyy syövyttäviä happoja jotka syövät konetta.

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenTota, pelkkä pienmoottoribensa eli FuturaGreen, on täysin hapetonta, bensan haihtuminen on myös alhaista korkeammissa lämpötiloissa, myös säilyvyys pitäis olla parempi, eli pitää teränsä pitempään, tavalinen bensahan voi ehkä muuttua hampaattomaks seistessään pitkään. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä olisi "parasta" bensiiniä 2t-koneelle, mutta liemi on aika kallista, joten kannattaa lantraa 50/50% suhteessa FG:tä ja BE98E:tä ja sitten sekaan se normaali annos kunnon synteettistä 2t-öljyä.
Kannattaa myös tarkkailla miten ilmaruuvin säätö osuu kohdalle kokeiltaessa hapetonta Greeniä ja hapetettua BE98E:tä, jottei mee liian rikkaalle tai laihalle.
Seuraavia 3 laatua voidaan sekoittaa keskenään (FGR,FG ja BE98E).
Talvella ajattelin käyttää lähinnä tota BE98E:tä pelkästään.

Kirjoittaja: jarkko hvarmasti voi hajottaa väärällä bensalla, liian matala oktaanisellä gasolla ajo saattaa aiheuttaa nakutusta ja pitemmän päälle kone kyllä hajoaa. riippuu tosin purissuhteesta palotilan muodosta yms. alkaako moottori nakuttaa..

Kirjoittaja: Ville SepponenKertokaapas hyvä öljy mitä saa pakettihintaan halvalla ja se öljy on kanssa hyvää!!! onko comp 2 hyvää vai mitä ne agip öljyt ym. quarter state öljyt???

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenOlen havainnut että risiiniöljypitoisia 2t-öljyä ei kannata käyttää, koska risiiniöljy sisältää hieman vettä, joten voi vaan kuvitella mitä pytylle ja laakereille voi käydä, jos kone joutuu seisomaan esim. talvella pitkään.
Bensoista sen verran että ilmeisesti hyvä yhdistelmä on ostaa BE98E(happea noin 2,1 p-%) ja sekoittaa siihen Futura Green -pienmoottoribensiiniä (happea 0 p-%) sekä 2t-öljyksi jotain täyssynteettistä missä ei ole ulostuslääkkeitä(risiiniä) mukana.
Tane sai minut ostamaan kokeeksi bensaboosteria, jonka tarkoitus olisi tehostaa palamista, saa nähdä miten aine toimii, kuulemma nostaa lämpöjä, mutta jos ei yliannostele ei pyttykään varmaan sula.

Kirjoittaja: samuli pkukas tässä on puhunutkaan "hapen tuomisesta moottoriin", kyse oli siitä, että se sitoo paremmin happea ja näin ollen palamisen pitäisi olla puhtaampaa, mutta täydellisen vastauksen voi antaa vain kemisti...

Kirjoittaja: samuli pcomp 2 on täyssynteettistä, risiiniöljy pohjalla, eikä oo yhtään konetta vielä särkyny!!!!

Kirjoittaja: Jari PulkkinenMotul 600 tai 800,siinäpä oiva öljy.Ei karstoita ja voitelu toimii.Maksaa (600)50-80,-litra ,riippuu siitä miten hyvä olet tinkimään.800 maksaa noin 100,- litra,en ole sillä ajellut,hyvin on 600:n riittänyt ja peli on toiminut hyvin.Risiinillä ei kannata ajella ainakaan talvisaikaan jos ei ole syntteettistä mukana aineessa.Risiini sittaantuu(menee valkoiseksi mömmöksi)Tuli joskus särettyä monta polttomoottoria talvella,sitten on syntettinen hoitanut homman hyvin.Risiinin öljykalvo kestää kovempaa kuumuutta ja siten vie sitä lämpöä moottorista ääriolosuhteissa.Happea en ole sen kuullut tuovan moottoriin enempää..

Kirjoittaja: Ville SepponenSamuli älä puhu pas*aa comp 2 on semi synteettistä eli osittain synteettistä... comp2+ on täys synteettistä!!!

Kirjoittaja: matti meikäläinenEi muuten löytyny yhtään karstaa.

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenItsehän mainitsint risiinin sitovan "happea", joten ???, mutta miksi ilma sitten pitää saada sidottua juuri risiinillä ???, mielestäni olisi järkevää käyttää hapekasta korkeaoktaanista bensiiniä sekä kunnon öljyä joka palaa puhtaasti ? En usko että saat risiinillä mitään sen enempää irti kun kunnon öljyllä ilman mukaan sekoitettua risiiniä, eli perustelut risiininkäytöstä "hapen sitomisominaisuudella" ei varsinaisesti vakuuta ketään, se joka osaa perustella vakuuttavasti risiinin käytön niin tehkööt sen, sillä olen utelias asian suhteen.

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenItsehän mainitsint risiinin sitovan "happea", joten ???, mutta miksi ilma sitten pitää saada sidottua juuri risiinillä ???, mielestäni olisi järkevää käyttää hapekasta korkeaoktaanista bensiiniä sekä kunnon öljyä joka palaa puhtaasti ? En usko että saat risiinillä mitään sen enempää irti kun kunnon öljyllä ilman mukaan sekoitettua risiiniä, eli perustelut risiininkäytöstä "hapen sitomisominaisuudella" ei varsinaisesti vakuuta ketään, se joka osaa perustella vakuuttavasti risiinin käytön niin tehkööt sen, sillä olen utelias asian suhteen.

Kirjoittaja: Mikko LNeste-asemilta saa ko. bensiiniä, oliskohan n. 10mk/l, lueppa lisää tietoa osoitteesta:
http://www.neste.fi/tuotteet/oljy/index.html
Ja sieltä Futura Green Racing kilpabensiini, PDF muodossa oleva artikkeli FGR021~.PDF, sieltä löytyy paljon tietoa ko. bensiinistä ja öljyistä.

Kirjoittaja: Jarmo NuosiaSitä saa Espoon neste asemalta ja hinta on 17.30mk litra. 2t peliin se ei tee mitään vaikutusta! Parasta on lyijytön 98!

Kirjoittaja: M. LaineTokkopa sitä FGR:ää enää suoraan pumpusta saa pääkaupunkiseudultakaan kun kerran Leppävaaran asemakin meni maan tasalle. Tilaamallahan sitä saa varmaan jokaiselta Nesteen huoltoasemalta. Vieläköhän sitä myydään Jyväskylässä pumpusta?
Hinta oli jo muutama vuosi sitten 12,50mk/l, joten tuskin sen hinta ainakaan alaspäin on mennyt kun 95E on noussut siinä ajassa useamman markan.

Jos haluaa rahojaan tuhlata niin siitä vaan ostamaan, mutta oman kokeiluni jälkeen käytän rahani parempiin kohteisiin. Tuo on niin happirikasta bensaa että lämmöt nousee turhan korkeiksi. Ja kun 98E:lläkin noi koneet on saatu kulkemaan ihan saman niin miksi ei sitten valitsisi halvempaa. Autoista voi olla hyvääkin, mutta näin moottoripyörissä.

FG:stä ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kuulemani mukaan sillä saa helpommin pyörät toimimaan kuin FGR:llä. Hinnasta en tiedä.

Kirjoittaja: samuli pmobilin halpa-öljyillä ei tee paskan vertaa! karstottaa ja kampikammioon jää palamatonta öljyä... itse olen käyttänyt silkolenen comp 2:sta ja valvolinen fully synthetic:iä... varma voitelu ja seos palaa hyvin. ja comp2 on risiiniöljy pohjasta, joka sitoo paremmin happea itseensä.

Kirjoittaja: matti meikäläinenOlen käyttänyt Mobilin super 2t:tä ja low smokia 80cc:ssä ja kelkassa.Hyvää ainakin omasta mielestäni.Low smoke savuttaa jonku verran vähemmän.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenLauri: Millä öljyllä olet ajanut? Itse olen käyttänyt Yamalube 2S:ää ja se on osoittautunut hyväksi.

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenJep, hyviä kommentteja, en aio ostaa tuota FGR:rää, ainakaan tuohon hintaan mitä se nyt maksaa. Tällä bensan puhtaudella pyritään myös (mielestäni tärkeä) siihen että kone ei karstaannu niin nopeasti ja juuri FGR:n ideahan on siinä että se on karstaamatonta?(ainakin vähemmä karstaavaa), ei siis sisällä näitä aromaattiaineksia(bentseenit ja muut lattianpesuaineet), Puhdistin juuri sylinterin, kips:n kannen ja muut, niin olipa tuo karstan määrä tajuton, toki on muistettava ettei tuhoa puhdasta bensaa huonolla 2t-öljyllä, markkinoilla on kait hyviäkin öljyjä, jotka eivät edesauta paskan kerääntymistä pakopuolelle.
PS: kun en kilpaile, on minulle tavallisella bensalla saatava suoritus kyky aivan riittävä, en edes usko pienillä 2t-koneilla saavutettavan mitään suurta ja oleellista eroa hyvää/tavallista- ja kilpabensaa vertailemalla. Tärkeintä on koneen kuosissaan pysyminen.

Kirjoittaja: Lauri TarkiainenTällähetkellä on kierroksessa menossa: Agip Formula Moto Super 2T, en tiedä sitten onko hyvä vai ei. Moottorin on ainakin pelannut normaalisti.

Kirjoittaja: Ville Sepponensamuli:ai käytät jaa-a...

Kirjoittaja: samuli pkyllä perkele karstottuu.....jumittaa pakoaukon säätimen ynnä muuta kivaa! voitelu teho on tosi heikko...mulla lahos poikasena just kyseisellä öljyllä ajaessani alapää yammusta...

Kirjoittaja: matti meikäläinenja bensa oli 2%:ta.Tosin kaasuttimen säädöt ovat vähän rikkaat.

Kirjoittaja: matti meikälainenEi oo tullu mobilin öljyllä karstaa,samalla männällä oon ajanu kaksi kesää eikä ollu kiertokangen alapään laakerikaan huonontunu yhtään!Yläpäähän vain piti vaihtaa tappi ja laakeri.

Kirjoittaja: jake hJoo kannattaa unohtaa ne mobil 2teet sun muut teräketjuöljyt... siis ainakin 80cc koneen kanssa saa sanoa hyvästit kiertokanken alapäälle ja männälle jos ajaa huonolla öljyllä koska kasikymppisellähän kierrokset huutaa kokoajan tapissa, isommilla koneilla voi olla eri asia...köyhän ei siis kannata tinkiä öljyn laadusta t:nimimerkillä kokemusta... ja kyllä gasoksi luulis kelpaavan normaali 98e

Kirjoittaja: Antti MSitä saa karhulast neste huttuselt 20l pöntöis (15mkl)

Kirjoittaja: samuli painiin, ja viiden litran pönttö greeniä maksaa reilusti yli satasen!

Kirjoittaja: Lauri SilvennoinenOnkos tolla bensa laadulla miten paljon merkitystä 2-t koneessa. Mitä kannattais käyttää? (95, 98e) vai mitä?

Kirjoittaja: Lauri SilvennoinenVoiko koneen hajottaa väärällä bensalla? Vai vaikuttaaks se vaan tehoihin?