EXC 400 hieman pätkii

Tuli hommattua uusi pyörä ja tyhjäkäynniltä kun avaa kaasua, niin hieman pätkii. Ei siis ota kierroksia tasaisesti. Vaihdoin kaasariin pyörän mukana tulleet suuttimet:
Seosruuvi: 0.75 auki
Pääsuutin: 180
Neula:OPDTQ alhaalta kolmannessa lovessa
Tyhjäkäynti: 42
Kylmäkäynnistysuutin:85

Jos jollakin ollut samoja murheita, niin kerrohan miten sait pyörän säätöihin.. Kiitoksia etukäteen..

Foorumit

Onhan perusasiat kunnossa edellisen omistajan jäljiltä? ensimmäisenä tulee itselle mieleen että tankissa on vanhaa bensaa jos edellinen omistaja ei ole hetkeen ajellut??

Niin vai oliko nyt kyseessä aivan uusi pyörä ? :)

Moi!

Jos pyörä on mallia 2011, kokeilisin:
- seosruuvi 1,5 auki
- pääsuutin 185
- tyhjäkäynti 48
- neulan voi jättää kolmanteen tai neljänteen loveen

Oma peli toimii kohtuullisesti noilla säädöillä.

Petri

Kiitoksia,

Pyörä on uusi 2011. Jos Arton ehdottamat säädöt toimivat kohtuullisesti, niin löytyisikö vielä sellaiset säädöt, mitkä toimivat täydellisesti..? Vaikuttaako muuten Akran slipari tehtäviin säätöihin?

Terve.

Minun pyörässäni oli alkujaan pienempi pää- ja tyhjäkäyntisuutin. Se aiheutti viivettä kierrosten palautumisessa tyhjäkäynnille. Eli kierrokset jäivät ikään kuin päälle. homma korjautui suuttimia suurentamalla.

Nyt olen huomannut, että pyörä stumppailee mutta hyvin lievästi.

Unohdin mainita, että pyörässä on Akran slipari.

Petri

OK! Mulla ei kierrokset jää päälle ja toimii muutenkin hyvin ajaessa kun ei vaan avaa kaasua kerralla kokonaan. Eikä myöskään stumppaile. Täytyy tilailla ja koittaa sun ehdottamia suuttimia.

Onko tuossa pyörässä Leak Jet? Ainakin niissä KTM nelareissa mitä minulla on ollut syy on ollut tuossa. Eli leak jetin koon pienentäminen antaa enemmän kakkua nimenomaan kaasua nopeasti avattaessa.

Parhaat säädöt saat soittamalla sinne mistä pyörä on ostettu.

Oireet kyllä viittaavat siihen, ettei sitä kakkua tule riittävän nopeasti. Täytyy kyllä rehellisyyden nimissä kertoa etten tiedä mikä osa kaasarissa on leakjet.. Ohjekirjakaan ei kaasarin säädöissä puhunut leakjetistä.

Tässä oikeat säädöt: PJ 48, MJ 185, Seos 1,75. Tuo Q neula mikä sinulla on okja pitääolla 4-5 lovessa. Katso että toisiovälitys on 13/52. Näillä toimii.

Tuossa sun pyörässä on leakjet ja tuo on 40 vakiona mikä on oikein. Sun suurin pulma on tuo 42 tyhjäkäynti mikä vaikuttaa tuohon kaasun avaukseen. Myös seosruuvin asento pitää olla tuo mainitsema.

Sittenhän ei tarvitse kuin hommata uusi tyhjäkäynti- ja pääsuutin. Toisiovälityksenä on nyt 13/49, 52 tuntui tolkuttoman isolta ja kolhuherkältä. Hyvin jaksoi noilla välityksillä mutkasta ulos ja tykkäänkin ajaa hieman pidemmillä välityksillä..

Kiitoksia vastauksista. Viikonloppuna vasta pääsen testaamaan..

Tuo kolme piikkiä on tosi paljon tuossa takarattaassa. Jos pyörä on suunniteltu 52:selle niin 51 on ensimmäinen testi ja sitten pienempään juos tuokaan ei ole hyvä. Asiantuntijat oikein erikseen painottivat tätä kun selvittelin sinulle tuota suutinasiaa.

Täytyy koittaa sitä 52 takaratasta. Eipä tuo mitään maksa, kun se tuli pyörän mukana.

Kiitoksia vaivannäöstä Tom!

Ei mitään Timo. Tässä maksetaan velkaa tälle saitille. Olen nimittäin rankattu top kymmenen sakiin näissä teknisissä kysymyksissä täällä sivuilla vuosina 00 ja tästä muutama eteenpäin. Hyviä kysymyksiä ja varmasti moni muu sai tästä myös jotain vinkkiä.

Saattaa tosiaan olla niin, että muutaman pyörän kaasari saa nyt kaikessa hiljaisuudessa uudet säädöt.. Kysyvä ei tieltä eksy! :)

Tänään pääsin testaamaan uusilla säädöillä ja hyvinhän pyörä kävi ja kulki. Ylhäältä löytyy siis 400 exc:n hyvät kaasarinsäädöt ja toisiovälitykset.. Kiitoksia vaan!