EXC 300 ja EC 300 faktat/kokemukset.

Armeija saa kohta päätöksensä ja aika/rahat riittää taas harrastamiseen. Kesään mennessä täytyisi taas kurapyörä talliin saada. Muutamia kurapyöriä on ehtinyt jo olla. (Husqvarna wr 125, Honda Cr 250, Honda Crf 450, KTM Lc4 ja viimeisimpänä Suzuki rm 250. Vuosien saatossa on huomannut, että 2-tahti on se mikä sopii omaan "käteen" parhaiten.
Nyt ruvennut harkitsemaan KTM:n ja GasGasin väliltä, joko EXC 300 tai EC 300. Punakilpinen pyörä tarkoitus vielä hankkia, jotta pääsee myöhemmin vähän pienempiin kisoihinkin osallistumaan. Nyt siis kaipaisin kokemuksia noista molemmista pyöristä, onko toinen selvästi toista parempi ostos, vai onko noissa jotakin muuta "yhteistä", kuin kuutiot? Eli ihan kaikki tieto kyseisistä pyöristä on tervetullutta. Gas Gas on KTM:ää selvästi halvempi, joka omalla tavallaan houkuttelee Gas Gasin suuntaan. Vai saako KTM:stä enemmän vastinetta suuremmalle hinnalleen? Uutta pyörää en ole ostamassa, mutta puhutaan yli 2008 vuoden pyöristä. Varmaankin molemmilla pyörillä ajo onnistuu, kun pituutta n. 187cm ja painoa n.90kg

Foorumit

Kotarista ei ole kokemusta, Gasseista (125-200-300) kylläkin. Itse en ainakaan ajamalla ole rikki saanut ja koneen luonne on läpi koko kierrosalueen juohea, vääntöä on, ei tehopiikkiä. Helppo ja yllätyksetön ajettava. Osiakin saa nykyään ihan hyvin.

Osta ihmeessä Espanjan ori. toi oranssi rintama pitäs saada ajettua alas kokonaan. kyllä muut merkit on ihan yhtä hyviä ja luotettavia. gas gasin perusmoottori tuotannossa jo vuodesta 1996 joten on hyväksi havaittu. Se olis joka enskapenan kansallisteko kun ostais jonkun muun kun kotarin, vaikka sit husabergin onhan se ees eri värinen :)

Moro!
Kokemusta nyt kummastakin laitteesta ja täytyy sanoa niin kuin edellisessä topicissakin et gg on vaan koneeltaan vääntävämpi ja mukavampi ajaa, vääntö tulee tasaisesti ulos ja ylös asti, nyt uuden malliston myötä pyörä on hieno ulkoapäin, alusta on harrastelija ystävällinen oli sit kyseessä racing tai tavallinen karvalakki malli, siis hempeä juurikin enduroajoon tehty, liian hempeä taas jos täytyisi ajaa crossityylistä maastoa enemmän, tämä siis tietenkin vakiona, niitähän saa muuttaa ja veivata mieleisekseen vaikka 24/7 jos haluaa. Varaosa puolta kyllä löytyy ja hyvinkin vertailu kykyisellä hinnalla, eli eihän nyt samanlailla ole kuin oranssiin väriin heti hyllystä, mutta tiedän tasan tarkkaan mistä saa ja keltä niin lähes kaikki osat tulevat viikon toimituksella ja kustannukset tosiaan ovat hyvinkin miellyttävät, kuten edellisessä topicissa niin tässä mun numero ja kysele lisää vaikka pyörän koeajosta tai mitä mieleen juolahtaa -Santtu 040-1841666-