Etuiskareiden säädöistä

Eli pyörä on kawasaki kx 125 -04 ja ongelmana on etupää joka tuntuu lähtevän helposti woplaamaan eli etupää vääntelehtii laidasta laitaan kovasti pateissa ja epätasaisuuksissa vaikka kuinka yrittää pitää lujasti kii tangosta eli ei johdu väsymisestä.
Jotenka kaipaisin vinkkejä mistä mahdollisesti johtuvaa tämä on, kenties liikaa paluuvaimennusta tai etupää liian jäykkä.
Itse painan n.60kg ja tarvitsin neuvoja säätämisessä, en ole varma kummasta päästä säädetään paluuta ja sisäänmeno vaimennusta.

Foorumit

Siinähän on kybin keula.
-yläkorkissa on paluuvaimennuksen säätö keskellä,joka kannattaa laittaa naksuissa laskettuna puolenvälin paikkeille.Sivummalla korkissa on ilmojen poistoruuvi,joka kannattaa käyttää löysällä vaikka joka 3-ajokerta.
-iskarin alapäässä keskellä on puristusvaimennuksen säätö.Käännä ne molemmat löysimmälla viimeiseen tuntuvaan naksuun.
(S suuntaan/aukipäin alhaalta katsottuna).Kiristä ruuvia(H suuntaan) jos keula tuntuu liian löysälle tai pohjaa liikaa.

Kiitos vinkistä.Onkos uudemmissa piikin kawoissa etuiskareiden säätäminen toiste päin että ylhäältä puristus vaimennusta ja alhaalta paluuvaimennusta?

Jos oikein muistan niin samoin päin kun sun pyörässä. Itelläni oli 06 malline piikkinen kawa.

Joo tuli vaan mieleen ku kerhossa yhellä on -07 ja sano et siinä on paluu alhaalta ja puristus ylhäältä.Mutta kiitos tiedosta.

Vielä voi pistää vinkkejä mistä tuo etupään woplaaminen johtuu, ei tunnu paranevan säätämisellä. Olisiko mahdollisesti vaan liian kova?

Kiristä ohjauslaakerin emäpultti, linjaa t-palat sekä eturenkaan akseli. Laita kaikki pultit huolella momenttiin.

Yleensähän woblaaminen alkaa kun etupäällä on liikaa painoa, ei liian vähän. Eli ehkä takapäätä löysemmäksi tai takaa reboundia hitaammaksi.

Oletko mitannut \"sag\":in? Jos takajousi on liian kireällä voi sekin siirtää liikaa painoa eteen.

Kuinka korkealla ovat etuiskarit putket t-paloissa (alempana=vakaampi). Kokeile nyt huviksesi vääntää etuiskareita jäykemmiksikin.

Paras mutta vaikein konsti woblaamisen korjaamiseen on pitää naru kireällä.

En usko että takapää ainakaan liian kireällä. Rider sag 95mm.

Etuputket ovat ihan ylhäältä kii, pystyy laskee vähän yli sentin.

Siis jos laskisi sen vähän yli sentin niin näkyisivät enää korkit t-kappaleen yläpuolella? Kokeile ihmeessä, sentti on paljon. Paljonko free sag, eli onko jousi sopiva painoosi?

Kyllä rider sag voi olla yli 100mm:kin mutta sun painollasi voi siinä vaiheessa jo esijännitys hävitä ja jousi kolista kiinnikkeissään. Kokeilisin kyllä takajousenkin löysäämistä jos jousi riittää.

Oman näkemykseni mukaan keula pitäisi huoltaa.Ei kannata pilata pyörän ajettavuutta takapäätä muuttamalla jos keulassa on vikaa.Uudet synteettiset liukkaat öljyt puhtaaseen keulaan ja minimi määrä.Jos budjetti antaa periksi niin keula ammattilaisen laitettavaksi.

Täytyy laskee se sentti niitä putkia, jos keula olisi pehmeämpi ja se olisi enemmän kasassa ajaisi saman asian.
Iskarit on kyllä huollettu liikkeessä mutta täytyy ens kerralla ku vie kysästä niiltä mitää kantsii tehä.