Ensi kauden tiimit...

...löytyvät tietenkin mxlargen sivuilta. Eipä näy Kovalaisen nimeä listassa, onko kenelläkään tietoa minkä väristä pyörää mies kuskaa ensi kautena?

Kirjoittaja: tapani kolehmainen
Luin saksalaisesta crossilehdestä et Kovalainen ajas ens kaudel planet hondalla supercrossia jenkeis. missä tiimis ajaa Miska Aaltonen ens kaudel onko tietoo?

Kirjoittaja: Miika VälimaaOlen täysi noviisi! joten kertoisiko joku et toimiiko crossin MM sarjassa oikein tehtaan tukemia Teameja? Samoin kuin Roadracigissa! Tietämätön...

Kirjoittaja: Kees van Niftrik van NiftrikNo sehän olisi Road Racingin lisäksi ainoita lajeja, joissa heebolla ei ole vielä jonkin sortin mestaruutta...

Kirjoittaja: Jorma SaarinenKuulin tänään vaataan kisoissa et salminen siirtyisi crossin MM sarjaan! Kova juttu jos sen tekee vai oliko se vaan TAAS näitä varikko pulinoita?

Kirjoittaja: Sami HuittinenOlen kuullut et Aaltonen ajais kotarilla ens kaudel mut huhuja on! Joo kovalainen on pärjännyt supercrossissa hyvin joten ei mikään ihme!

Kirjoittaja: Seppo SaloToi systeemi kyllä kusee just tän takia. Jos kärkipää kuski loukkaantuu ja ei pääse ajamaan, niin on automaattisesti ulkona myös ensikauden kahinoista. Toi on aika raakaa peliä, mutta täytyyhän pelin henki olla kaikille sama (mitä se ei koskaan ole ollut, eikä tule olemaankaan, riippumatta lajista), Kait tohonkin pitäis saada jonkinlainen ratkaisu, mikä se sitten on, en tiedä. Voishan sitä olla esim. perjantaina joku karsinta niille, jotka eivät ole oikeutettuja ajamaan MM, -kisaa, mutta joku tietty määrä karsinnoista pääsisi koittamaan itse aika-ajoja. Tai no joo, eihän tuokaan ratkaisisi sitä varikko -ongelmaa, kun tiimit tulee jo viikolla varikolle. Onhan osallistumisasia kaikille sama, mutta onko se jo liian raakaa, jos asioista, joihin ei itse tavallaan voi vaikuttaa (loukkaantuminen) sakotetaan noin rankasti. Eikös tämä tän vuotinen huipputiimeistä kaikki mukaan -periaate olis ihan hyvä nytkin ?

Kirjoittaja: Jani KoskimäkiSiis uuden pykälän mukaanhan Stefan ja Chiodi ei olisi oikeutettuja ajamaan ensi kauden MM:iä, eli mielenkiintoiseksi menee miten saavat junailtua itsensä kisoihin. Ja tuskin mikään huipputiimi palkkaa kuskikseen sellaista joka ei ole ainoatakaan pistettä saanut tällä kaudella tai uusia tulokkaita juuri tuon uuden säännön takia, mutta katsotaan nyt mitä se ensi kausi tuo tullessaan.

Kirjoittaja: M AaltonenEverts muuten ajoi yhden mm:n Belgias 10min ekas eräs.Kyl varmaan ex mestarit pääsee vetää enskaudel mm:ä!!!

Kirjoittaja: Seppo SaloEikös MM:iin saa osallistua, jos kuuluu johonkin kovaan tiimiin, vaikka ei olisi hyvää sijoitusta edelliskaudelta ? Olenko väärässä ? Eihän tämän kauden tripla-kisoihinkaan saanut osallistua edelliskauden pisteettömät miehet, mutta kummskin esim. Valkenswaardissa oli Winstanleyt ja kumpp. räpeltämässä, vaikka ei niillä pojoa ollu, mutta kuuluivat tiimiin. En tiedä, voin olla väärässä (varmaan olenkin), mutta miten on ens kaudella ?

Kirjoittaja: Jukka HaventoYmmärtääkseni kisoihin pääsee mukaan myös ns. "villin kortin miehiä". Se ovatko nämä kuskit pelkästään kisakohtaisia, vai saavatko jotkut kuskit (esim. Everts) Action Groupilta koko kauden mittaisen osallistumisluvan, on minulle epäselvä. Luulisin kuitenkin, että ei huippumiehiä pidetä sarjasta ulkona luokkaantumisen takia pilalle menneen edelliskauden takia. Olisihan se nyt aivan älytöntä, että ex-mestarit ja vastaavat joutuisivat ajamaan jotain EM-sarjaa!

Kirjoittaja: M. LainePentti Raittilalle:
Joo, sorry toi virhe. Oli varmaan jäänyt tuo käsitys B->A johtuen juuri tuosta C-luokasta nousun takia. Siitä kun on aikaa useampi vuosi kun olen itse tuloksia tehnyt, saatikka ajanut.
Enkä todellakaan ole sitä mieltä että A-luokkaan nouseminen olisi helppoa endurossakaan, kuten missään muussakaan mp-lajissa. Kyllä sitä pitää mennä kovaa joka tapauksessa jos huipulle meinaa. Ja onhan se kivampi nauttia menestyksestäkin alemmissa luokissa niin tottuu voittamiseen. ;o)

Kirjoittaja: S MarkusJani:
Juu onhan mulla se sama vanha yamaha millä oon ajellu huvikseen jo 4 vuotta.Nyt mä meinasin panna sen kuntoon ja ajaa sillä ens vuonna joitain B kisoja kun on tota taukookin tullu jo tarpeeks.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenStefan Evertshän loukkaantui ennen kauden alkua eikä ajanut yhtään MM-osakilpailua...

Kirjoittaja: Seppo HelenOnkos muuten tietoa Kovalaisen ensi kauden suunitelmista? Entäs muiden suomalaisten? Itse kuulin huhun Pyrhösestä että vaihtoehdot ovat jatko hussella tai siirtyminen suzukille, siis ennen loukkaantumista. Ja kalloselle olis Brant tarjonnut hondia.Pirinen kärkkyisi yammuja. Nämä ovat siis vain huhuja linjaan "varikolla kuiskitaan".

Kirjoittaja: M. LaineLuokituksesta putoamisen raja on ainakin ollut kaksi vuotta jos eivät sitä ihan hiljattain ole muuttaneet.
Ja tämänhän pätee tietysti lajeittain eli jos on A-luokassa crossissa, endurossa luokka onkin sitten C. Joskin endurossa nousemiseen A-luokkaan tarvitaan vain kaksi kansallista kilpailua, jos voittaa ne molemmat. Eli siis yksi kisa C->B ja toinen B->A.

Kirjoittaja: s markusEiks se oo jotain 4 vuotta, mä oon ajanu viimeks -97 joukkue sm:ssä joten saan kai sitte jo vetää b:ssä,eikö.
Joo osta vaan joku peli ni päästään vetää..

Kirjoittaja: Jani KoskimäkiSauli:
Kauanko piti olla ilman lisenssiä vai miten se oli, että putoaa taas b-luokkaan? Mä en ole koskenut mihinkään pyörään varmaan neljään vuoteen. Jos sitä ensi kesänä saisi jonkun mopon ostettua =D

Kirjoittaja: Timo VirtanenEli Everts ei saa uusien sääntöjen mukaan starttioikeutta ensi vuoden mm-sarjan kilpailuihin. Johtuukohan kaveri ajamaan em-sarjaan? Sama tilanne on muuten viime vuoden piikkien maailmanmestari Chiodilla. Chicco jäi mm-sarjassa 30. sijan huonommalle puolelle kun ajoi vain pari mm-kisaa räpellettyään alkukauden jenkeissä. Mitähän kaveri tekee ensi vuonna?

Kirjoittaja: pirhonen osmoM.Laineelle:Tiedän, että olet asiantuntija ja myös kova kuljettaja, mutta tässä keskustelussa nyt sattui sinulta pääsemään asiavirhe. Endurossa noustaan voitolla C -luokasta B-luokkaan, jos kilpailijoita on riitävästi. A-luokkaan nousu vaatii kuusi nousupistettä samana kautena. Yhdestä kilpailusta voi saada vain yhden nousupisteen, ja on kilpailuja, että voitosta ei saa yhtään pistettä. Eli yleensä pitää sijoittua sijoille 1-3 kuudessa isossa endurokisassa Suomessa samana vuonna B-luokassa ennenkuin nousu A-luokkaan toteutuu. Se ei ole helppoa, onhan Suomi endurossa maailman huipulla. Tiedoksi vielä, että endurokisoihin Suomessa osallistuu tänä vuonna lähes 500 eri kuljettajaa.

Kirjoittaja: s markusVieläkö sulla Jani on pelejä tallella vai etkö oo ajellu enää ollenkaan?

Kirjoittaja: Jani KoskimäkiMielenkiintoiseksi tekee myös Stefan Evertsin suunnitelmat, mieshän ei sijoittunut 500cc yhteispisteissä kahdenkymmenen joukkoon...

Kirjoittaja: pirhonen osmoJoo englantilaisessa tiimissä, mutta tiimi ei ole uusi.

Kirjoittaja: Jussi IkonenVehviläisen Jussilla on ainakin joku uus Englantilainen talli.

Kirjoittaja: pirhonen osmoKyllä hondalla on ollu nelari jo pari vuotta, esim..pamolla mutta ei ole varmaa ajavatko he vielä ensi kaudella sillä, ja honda ei halua kilpailla raakileella eikä myöskään tuoda kuin valmis peli markkinoille.

Kirjoittaja: Jani KoskimäkiSauli:
juu ei mitään pyöriä ole enää :-( ja ajamaan tekee kauhiasti mieli, onkos sulla enää?

Kirjoittaja: Mikko KarppinenHondahan on ilmoittanut että tänä syksynä Japanin mestaruuskisoissa on uusi nelaricrossi ja se kilpailee myös ensi kesänä jenkkien ulkomestaruuskisoissa.
Tuotantoon peli tulee aikaisintaan 2002.

Kirjoittaja: timo virtanenVai ollaan Aaltosta siirtämässä Hondan sarviin. Onkohan kyseessä kaksitahtinen motti kaksipuolikkaan alumiinirungossa vai onko hondalta luvassa nelitahtinen tehdaspyörä? Veikkauksia!

Kirjoittaja: Tero VornanenJussi ajaa Cas hondalla ensi vuonna todella kovaa!Sillon viimestään tajutaan kuka se Suomen kovin crossikuski todella on.Maailmalla Jussia jo arvostetaan,siitä todisteena tallipaikka toiseksi kovimmassa Honda teamissa.Ja oishan Crockardikin päässy esim. Pamolle muttei halunnu lähtee.Se on goodbye kovalaiset sun muut...