Ei lähde käyntii

Kirjoittaja: Lars-Erik Freijoo eli vaihdoin uuden pytyn alatiivisteen ja kun kasasin pyörän ja yritin käynnistää niin eipä tapahtunukkaa mitää, tuntuu ihan kuin puristukset ois vähä vähemmät...

Kirjoittaja: Lars-Erik Freijoo kiitti kaikista vinkeistä. vika jäi itseasiassa mysteeriksi itsellekki. purin pyörän ja laitoin takas kasaan ni puristukset tuli takasi ja lähti hyvin käymään.

Kirjoittaja: Miika SavoHyvä kuitenkin että taas pääset ajamaan.. Olishan se ollut hyvä tietää missä oli vika mutta se saatto olla joku ihan pikkujuttukin. Paha sanoo.

Kirjoittaja: Jani MielonenPakoaukon säätimen tapin/haarukan voi laittaa silleen että säädin ei toimi. JOs ei ole erilainen kuin -03.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMITEN -03:ssakaan saat sen väärin pitämättä ruuvaria välissä väkisin sen sinne väärin saadaksesi...?

Kirjoittaja: TONI PEKKOLAHelpostikkin, sylinteri puolen vipu on vaan kääntyneenä sivulle päin niin eipä mene kohdalle. Käyny ittelleniki ihan sama juttu.

Kirjoittaja: Pekka PitkänenOlisko niissä puristuksissa sitten tosiaan jotain? Lainaa jostain puristuspaine mittaria, ja vertaa vaikka kaverin pyörän puristuksiin. Jos ei näy merkittäviä eroavaisuuksia, tulee kipuna ja polttoaineen saannissa ei ole ongelmaa, niin menee jo mystiseks. Sitten vois vaihtaa tuoreet bensat tankkiin kera hyvän 2T-oljyn.

Mieti vielä kerran koko projekti alusta loppuun. Onko mahdollisuutta, että on jäänyt jotain tekemättä, tai tullut tehtyä jotain väärin.

Kirjoittaja: Miika SavoLaitoitko männän helmaan öljyä kasatessasi konetta? Jos olet tehnyt näin, palotila voi kostua eikä sinne tule kunnon kipinää joka syttyisi. Itsellä oli usein 2-tahtisissa männänvaihdon yhteydessä vastaavia mystisiä käynnistysongelmia johtuen ehkäpä juuri tästä öljystä männässä/sylinterissä. Käynnistämistä voi myös entisestään vaikeuttaa uusi öljytty ilmansuodatin.
Puristukset voi toisen tiivisteen kanssa tietty olla liian pienet ja käynnistäminen voi olla siksi vaikeaa vaikka pyörä toimisi ajaessa muuten ihan OK. Kokeilepa ottaa laittamasi tiiviste pois ja sitten kokeilet uudestaan käymään. Jos ei lähde sittenkään, vika on tod. näk. tullut kasaamisessa. Toimiko pyöräsi hyvin ennen remppaa?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMites sille kaasarille olis alatiivisteen vaihdossa jotain tullu?

Kirjoittaja: Lars-Erik Freino ei erityisemmin...
voisko olla kaasarin puolella jotain?

Kirjoittaja: Lars-Erik Freiniin no jos kaasarissa olisi jotain niin se ei kyllä selittäisi puristuksien "katoamista" (?)

Kirjoittaja: Pentti RaittilaMuistiko laittaa männän? Ettei vaan käynyt niin kuin meitin kylä metsuri-Pekalle? Mäntä hajos moottorisahasta. Pekka purki moottorin ja viskeli palaset männikköön. Sitten muisti, että lehessä oli ilmotus: Hyvitetään vanhasta käyvästä sahasta vaihossa uuteen Huskvarnaan 200,-. No Pekka vetäs puukolla käynnistin narun poikki, ja eikun kauppaan. Myyjä ihmetteli, jotta mites tän nyt käynnistän ko ei oo naruva. Siihen Pekka: Ka ethän tuota voe tietää onko siinä mäntääkää, mutta käyvä se on. Myyjä rupes nauramaan, anto uuven Huskvarnan ja hyvitti 200,-. Jotta tekniikka on ihmeellistä, kauppa kummallista ;) Pappa

Kirjoittaja: Lars-Erik Freijoo no en tosta katkoskohdasta 100% varma tietenkään voi olla mutta en usko itsekkään että se sinne pyttyyn sitte menis...
tulppa anto kipinää vielä kikkailun jälkeenki ja kokeilin toisella tulpallakin..

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOliko tulppa märkä? Ei tuohon oikein muutakaan syytä keksi, koska pakoaukon säätimen vipuakaan ei väärin sinne saa.

Kirjoittaja: Lars-Erik Freiniin ja pyörä oli ktm sx 125 -04

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAlatiivisteen paksuus vaikuttaa niin vähän puristuksiin, ettei sitä kyllä kiksissä tunne vaikka kympän paksumman olisitkin laittanut. Olisikohan mahdollista, että männän renkaan katkoskohta olisi jäänyt väärään paikkaan? Vaikka epäilen kyllä, ettei sitä pyttyä saisi silloin paikalleen.
Vai kuinka varma olet noista puristuksista? Onko mahdollista, että tulpan hattu on jäänyt irti tai kampikammio lorahtanut purkaissa täyteen vettä? Oletko katsonut tulppaa potkimisen jälkeen?