CRF250R kaasuttimen "asetukset"

Moro kaikki!
Kertokaa kokemuksia otsikon pyörän kaasuttimen säädöistä Suomen olosuhteissa. Kaipaan suuttimien kokoa, neulan paikkaa, polltoaine- ja ilmaruuvin asetusta yms. yms. Ulkomaisten saittien anti on kattavaa, muttei Suomen oloihin...

Foorumit

aika paljon nopeeemmin ja varmemmenin saat vastauksen kun soitat johonkin liikkeeseen:D

Minkä ikäinen peli kyseessä? Ajatko Crossia, Enskaa vai Jäärataa?

Kyllä . Laji on motocross, ja kesäkausi on se mun juttu. Kokemusta kaasuttimen säädöistä ja \"oireista\" joita huonosti säädetty kaasari aiheuttaa, on olematon. Mun pyörässä ongelmana on nopean kahvankääntämisen aiheuttama \"BOOAAMINEN\"! Elikkä kaipaan nyt kokemuksella hyväksi havaittuja \"tuunauksia\".

2004 C R F 2 5 0 R.

Boysenin quickshotti luulis auttavan. Eli siis sulla lienee kyseessä se että pyörä meinaa stumpata kun vetää torven auki.

04 ja 05 Hondissa on 37 kaasari ja niissä ei sitä booaamista juurikaan ole. 06 ja eteenpäin on isompi kaasari...
Laita vakio suuttimet pää 172 tyhjäk 42 ja vakio neula NCYQ (3 lovi ylhäältä) seos ruuvia auki 1.5 kierrosta. Noilla pitäis olla aika lähellä... voit myös kokeilla 45 tyhjäkäynti suutinta varsinkin jos sulla on kiinni joku muu putki kun vakio.

Kiitos vastauksista! Pääsuutin on viimeisen muistikuvan mukaan 165. Koitan korjata tilanteen vaihtamalla isompaan. Eli olenko oikeassa, että ton läheltäpiti stumppaamisen aiheuttaa akuutti polttoaineen puute käännettäessä kahvaa? Mitkä on oireet jos seokset onkin vastakohtaisesti liian rikkaat

No jos bensaa tulee aivan tolkuttomasti liikaa voi laite silloinkin stumpata, mutta ainakin oma pikkunelari on ääneltään turiseva ja käyttäytyy vähän kuin rikkaalla oleva kaksitahtinen. Hondan oma manuaali kertoo säädöt aika hyvin eri keleille.

Se 165 kuulostaa aika pieneltä! Mutta se että vaikuttaako pääsuutin tuohon sun ongelmaan on ? Tossa tilanteessa ois paras laittaa vakio suuttimet ja neula ja sit alkaa säätämään. Kun vaihtelet niitä suuttimia niin kato samalla kaasarin pohjapropun kunto. Jos se on joskus kiristetty liian kireelle ja sen pohja on vääntynyt ihan soiroksi niin se sotkee bensan saantia. (ne propun kierteessä olevat reijät menee umpeen kun se proppu menee liian syvään ja liemi kierrä kaasarissa kunnolla.)

Vie kaasari osaavaan korjaamoon ja unohda quickshotit,ei auta säätelyt eikä suuttimen vaihdot ilman tietoa t.Vexi

Ei nyt tuon asian takia korjaamon kannata viedä. Todennäköisemmin Hondasi saa liian vähän bensaa. Kesällä ja talvella käytetää aina erin kokoisia suuttimia.

Heh no joo, en tosiaan vie korjaamolle. Moottori vastaa kaasuun normaalisti avattaessa nopeasti 1/2 kahvallista. Nopea kaasun avaaminen selälleen saa koneen stumppaamaan, mutta \"ripeä rullaaminen\", ei. Käsitykseni mukaan tuolla loppu alueella seokseen vaikuttavat mm. neulan paikka, ja pääsuuttimen koko. Kiihdytyspumppu toimii myös ok.

Tuohon vaivaan vois kokeilla pienentää Leak Jettiä. Löytyy kohokammion pohjasta. Eli mitä pienempi numero sitä enemmän pumppu ruikkaa bensaa kaasua avattaessa. Uudemmissa Hondissahan tuo on jo kuuluisa ominaisuus mutta vanhempia ei pitäis vaivata.

Hondan manuaalista löytyi alkuperäiset ja eri ilman lämpötiloihin suositellut suutin- , neulakoot ja neulan paikat. Oman kaasuttimen asetukset täsmää Hondan specseihin lukuunottamatta neulan paikkaa. Pääsuutin 160, neulan paikka 3., manuaalin mukaan 4. Voiko vaikuttaa yhden pykälän ero?

Noniin! \"ominaisuus\" katosi kiihdytyspumpun o-rengas modifikaatiolla. Kaasuttimesta muovinen sivukansi auki, ja kahden vivun yhdistäminen o-renkaalla. Näin ollen viive näiden vipujen liikkeessä katoaa. Ohjeet löytyi mm. crfs only sivustolta kuvineen päivineen. Kiitos vastauksista!

TERVE, Mikä voi olla vikana jos honda crf250r ajon alussa lämmittää niin putken alkukäyrä rupeaa hohkaamaan punasena? saako liikaa pensaa vai mikä on?

Tarkoittaako "ajon alussa" siis paikallaan? Jos kyllä niin vikana voi olla vaikka mitä mutta ihan ehjän pyöränkin alkukäyrä on aika äkkiä punaisena jos mopo ei liiku.

kyllä ajon alussa ,paikallaan lämmittäen, oli alussa pientä käyntiin lähtemis ogelmaa, mutta pistin vakio säädöille niin pelaa aivan hyvin nyt.

Samanlaista ongelmaa kuin jyrillä . Tein koneremontin ja avasin kaasuttimen ja putsailin kaikki kanavat.

Sen jälkeen sain kovalla potkimisella käyntiin, mutta aika nihkeästi. Putken alkukäyrä oli hetkessä ihan tulipunainen, jota ei ole ennen kyllä tapahtunut tyhjäkäynnillä tai, edes ryypyn kanssakaan.

Ilmeisesti jotain on pielessä kaasuttimessa? Venttiilinvälykset ok, nokan ajoitus kohdillaan, tulppa on käytetty, mutta kipinää tulee. kaasarin pohjasta säädettävä seosruuvi 2 ½ kierrosta auki manuaalin säätöohjeiden mukaan, suuttimia en ole vaihdellut enkä neulanasentoja. Neuvoja ??

Noniin. Homma on edennyt siihen pisteeseen, että otin kaasuttimen toisen kerran auki ja nyt purin sen niin atomeiksi, ettei muuta jäänyt avaamatta kuin asennontunnistin.

Nyt tällä kertaa mahdollisesti löytyi yksi vika : Nimittäin tyhjäkäyntisuutin lävitteen tukossa, toivottavasti se on tässä syypää punaiseen putkeen :) Tyhjäkäyntiin se varmasti vaikuttaa: ennenkuin lyön sumuttajan kasaan, niin haen vielä pykälää suuremman TK-suuttimen, sekä rikastan neulalla yhdella pykälällä alaspäin seosta varmuuden vuoksi.

Palaan asiaan kun saan pyörän kasaan vielä!

Nyt toimii moottori, vastaa kaasuun ja käy ilman ryyppyä ja kas pakoputki ei käy kuumana!
Kiitos silti kaikille aiheeseen liittyvistä keskusteluista, näitä ei tosiaankaan ole suomessa liikaa.