crf250r

Minkälaisia suuttimia/säätöjä kaasariin talveksi?
On quickshot2 kiinni jos vaikuttaa jotenkin asiaan..
Itse kun en mikään kaasarivelho ole.. :P

Foorumit

Osaisko joku sanoa tähän jotain?

Vaihdoin vaihteisto öljyt (kisakoneelta jotoi bo-motoroil medium vaihteistoöljyy) ja kun ne oli sisällä ni kytkin luisti oikeen kunnolla, että ku laitto pyörän käyntii ja ykköne silmää ni sammu aina, no kysyin sit koskiselta siitä ni se sano et lämmittää koneen kuumaks ja pieni lenkki ni saattaa ruvet toimii, no eile sit tein näin ja rupes toimii kun unelma, mut nyt sit taas äske kävin tallissa ni kylmä kone ja sama ongelma...??
Tosta samasta öljystä olis kyl light versiokin ni en tiedä sitte jos sillä toimis..

Pistin sinne nyt motulin 5100:t ja lämpimänä toimi ihan ok, mut katotaan nyt mitä tapahtuu kun kone on jäähtyny

Joo eli ei ollu apua motulista, joten kysyin kisakoneelta siellä vastaus oli et lähes kaikki crossit liikkuu kone sammuksissa-kytkin pohjassa-vaihdepäällä työntämällä hyvin nahkeesti ja sammuu kun laittaa kylmällä koneella vaihteen päälle, koska varsinki castroll ja tää bo-motoroil, mitä ite käytän vaihteistossa on liimaavia öljyjä, ja lämpimällä koneella toimii moitteettomasti ja juuri tollanen on oma pyöräkin. Meneekö se näin? :P Että eikai se niin vakavaa ole jos ei kylmällä koneella kytkin oo yhteityökykynen? :D

Ei ole vakavaa, mutta oikeanlaisilla öljyillä tuosta pääsee eroon.

Mitkä öljyt olis just ne oikeet tän pyörän vaihteistoon?? Mut mulla ny on tota bo-motoilia 4litraa ni kai ne nyt kannattaa ensin pois ajaa vaikkei parasta mahdollista ookkaan?

Hondan oma öljy toimii hyvin, Silkolenen, Motorexin ja Castrolin tuotteet myös. Ja eihän sillä kylmällä koneella muutenkaan pitäisi ajella. Lämmityskäyttö kannattaa suorittaa aina huolella.

gn4 10w40 vaihteistoo ja moot.

Laita tosiaan sitä Hondan omaa Gn4 laatikkoon sekä koneen puolelle.Sillä itellä toimi hyvin, eikä oo muistaakseni kauhean kallistakaan.

Toi nyt siis on just vaihteistoon? :D Ettei tulis jällee tilattuu väärää öljyy :D

Laatikkoon tarkoitettu Hondan oma öljy on HP transoil eikä tuo GN4. http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjekirj/PRO%20HONDA%20TUOTTEET1.pdf
GN4 toimii myös koneessa sekä laatikossa, mutta ennemmin laitan koneeseen esim. Motorexin tai Castrolin täyssynteettistä ja laatikkoon tuota HP transoilia.

Ei näköjään linkki toiminu. http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjekirjat.php?l=class&a=17 ja tuolta Pro Honda öljytuotteet.

Toiset sanoo et gn4 ja toiset hp:ta vaihteistoon :D
Kai toi hp sit on se oikea, oliko siinä viskositeetit yli 80? Mut kai se nyt toimii 250 ceriffissä ja siitä löytyy se kytkimen lisäaine?

Tietoa jostain verkkokaupasta mistä tota hp:ta sais tilattuu?
Noi porin jälleenmyyjät niin suosta ettei niillä mitään ole..

Jokainen käyttää mieltymystensä mukaisia öljyjä. Joku tykkää toisesta ja toinen toisesta. Tuota HP transoilia saa Hondan jälleenmyyjiltä. Ja tuo öljy on suunniteltu nimenomaan CR/CRF vaihteistoon. Kokeilemisen arvoisia ovat myös kaikki merkkiöljyt. Testaamalla löytyy itselle parhaiten sopiva.

Jeesjees, sitä juuri et sais ton kytkimen toimimaan kylmänä lähes samanlai kuin lämpimänä :)

Tuosta Hp Transoilista ei ole itellä kokemuksia ja varmaan hyvää ainetta sekin, mutta ite olen käyttäny Gn4 sekä laatikossa ja koneessa ja voin vakuuttaa että sillä kytkin toimii sekä kylmänä ja kuumana! Monet tuttavat ovat käyttäneet samaista öljyä muunkin merkkisissä pyörissä hyvällä menestyksellä. Kysyin aikanaan Hondan merkkiliikkeestä tätä öljyasiaa ja sanoivat myös että laita Gn4, pyöränä silloin oli juuri kyseinen 250cc Crf! Että noista kun jommankumman valitset niin varmaan rupee Honda pelaamaan!

Täytyypä tota gn4:ää sitten tilata, ooks käyttäny tota 10w40 vai 20w50:stä?

Talvisin käytän 10w-40 ja kesällä 20w-50.

Jussi tarkotiks tätä hp transoilia? http://www.moto-seinajoki.fi/hondao-vaihteisto-oljy-p-365693.html ja sillähän ei tosiaan mitään merkitystä vaikka tossa lukeekin että kakstahdeille mut kun näissä nyt on vaihteisto ja moottoripuoli erikseen :P

Konttila ja Kervinen puhuu asiaa: nämä öljyt ja viskositeetit on oikeat,muista kuitenkin aina kun vaihdat laatikon öljymerkin, joudut vaihtamaan myös levyt.Syy tähän on öljyjen erilainen lisäaineistaminen ja harvoin sopivuus täsmää, tästä johtuu yleisesti kytkimen oireilu. Muista aina uusien levyjen turvottaminen (vuorokausi uudessa öljyssä,)tämän jälkeen kytkin murheet on taakse jäänyt ongelma.

no voihan perkele :( en kyllä rupee uuteen pyörään heti levyjä vaihtamaan.. Sit saa luvan olla kytkin tollanen pidemmän aikaa.

Voiko tota motulin 5100 käyttää vaihteistossa että myös moottorissa?

HP Trans oil on hondan oma öljy W80/85 tällä säästät laatikkoa,
moottoriöljy ei ole ratkaisu laatikon puolelle.Vaikka kytkinlisäaineen sisältää, sillä siitä puuttuu rattaiden vaatima lisäaineistus joka on viisinkertainen eli sen mitä laatikko vaatii kestääkseen, ja tämä ominaisuus puuttuu moottoriöljystä.Moottorin puolella voit edellä mainittuja öljyjä käyttää kunhan viskot on kesällä 15-20/50 talvi 10/40 ja vielä tärkein muista laittaa uudet kytkinlevyt jos laatikon öljymerkki vaihtuu Muuten levyt tuhoutuu (kytkin luistaa) johtuen lisäaineiden erilaisuudesta öljyissä.

Tuota noin, sattu unohtumaan, mitkä oli tarkat öljymäärät laatikon ja koneen puolelle -07 vuotisessa vehkeessä? ei löydy manuaaliakaan..