CRF-koneremppaa

Kirjoittaja: Ville HögmanTerve!
Mitä kaikkea olisi syytä uusia samalla, kun konetta availee ? mäntä ja kampura tod. näk. menossa vaihtoon ainakin .. laakereita ja stefoja ? tiivisteet ja venat.. onko jotain vesipumpun/öljypumpun osia ?

neuvoja otetaan mielellään vastaan !

Kirjoittaja: JOUNI KOIVISTOMinun mielestä kannattaa vaihtaa kampiakseli,kampiakselin runkolaakerit,mäntä,jakopään ketju,ketjun kiristimen vaihtaisin joka toinen remontti ja lisäksi kaikki muut koneen tiivisteet paitsi venttiilikopan tiivisteet mutta jos ovat kovettuneet niin kannattaa vaihtaa nekin.en näe järkeä vaihtaa venttiileitä jos niissä on oikeat välykset ja niitä ei ole tarvinnut lähiaikoina säätää koska,kun venttiilit jossain vaiheessa rupeaa kantamaan niin se ei vaan meinaa lähteä käyntiin joten on rahan tuhlausta laittaa venat "varulta" (itse ajoin 40h alakerta rempan jälkeen ennen kuin meni venat) ja pyörä taisi seistä sen takia 3 päivää,Siinäpä minun näkemys asiasta.

Kirjoittaja: MARKO PANULAKäytähän remppa touhuissa mielellään Hondan alkuperäis varaosia! Varmasti laatutavaraa ja saatavuus ollut hyvä viimeiset 20 vuotta. Esim, rosteriventtiileillä ei välttämättä kanata alkaa leikkimään... Kaikkeen osan vaihto tarpeeseen vaikuttaa ajetut tunnit ja myös se että onko peli 250 tai 450 ja tietysti ajo ja kuinka peliä on huollettu. Pikkunelariin en välttämättä vaihtaisi nokkaketjua jos tunnit on järkevät, mutta jos on ajettu paljon siinä samallahan se menee (25e)