Crf 450R, -05

Moro.

Ostin tässä taannoin tuommosen otsikkossa mainitun pyörän ja on minun ensimmäinen nelari. Mikä ihme tuossa pyörässä mättää kun venttiilit on alkanu kantamaan ihan lyhyen ajan sisään? N. 7 tuntia sitten säädin venttiilin välykset kohdalleen ja taas alkaa juonittelemaan, missä vikaa vai onko ominaisuus?

Itse olen alkanut epäillä että venttiilit kuluu ja siksipä pitäis alkaa tänään kansi löysäämään irti ja kattoa miltä seetirenkaat ja venttiilit näyttää..

Foorumit

Venttiileistä on kulunut pinnoite loppuun joten venttiilit vaihtoon niin ongelma häviää,kannattaa samalla hiotuttaa seetit jossain mootoripyörä tai kansiliikkeessä jossa on vehkeet kyseiseen hommaan näin varmistat että uudet venat myös kestävät,
huom.älä yritä hioa seetiä uusilla titaani venttiileitä hiontatahnan kanssa pitäväksi se vain saa sen aikaan että kova pinnoite kuluu ja kohta sama ongelma palaa.

Hommaanko titaani- vai rosteriventtiilit?

Noo, vaikuttaako se venttiilien pintojen kuluminen niin paljon säätöihin, että piti jo edellisellä kerralla ottaa venttiilin päästä pikkuisen pois, kun ei löytynyt ohuempia säätölätkiä mistään? Voiko seetirenkaat kulua pilalle?!?

Minun näkemys on asiasta että titaani venat koska vanhatkin ovat
olleet niin ei tarvitse hommata jäykempiä jousia \"mukana\" pysymisen takia ja kestävät kyllä hyvin kun vain ei \"syötetä\" hiekkaa putsarin vaihdon yhteydessä,en suosittele että ajat
yhtään ennen kuin remontti on tehty koska nuo lyhennys hommat
ei kuulu näihin moottoreihin joten jos motti hajoaa niin
tuleepa melko kallis viritelmä ja vielä tuosta nopesta kulumisesta sen verran että titaani vena kuluu siinä
vaiheessa todella nopeasti kun pinnoite on kulunut pois tyyliin 5h ja uusi säätö joten jos ja kun ensi kerran remontin jälkeen ehkä noin(100h)tai enemmän rupeaa venat kantamaan niin vaihda venat samantie koska säätämisellä ei päästä pikälle kuten olet huomannut ja seeti ei kulu juuri ollenkaan kokeintaa vain pyöristyy jotn ne vain oikaistaan jotta molemmat kosketus pinnat ovat suoria ja oikeassa kulmassa toisiinsa nähden jolloi kosketus ala on pitävä ja oikean levyinen venttiilin kestävyyden takia.

Joo, pyörä on nyt tallissa ja kansi on otettu irti. Uusia venttiilejä odotellessa..