Crf 450-09 Käynnistys ongelma

Varmasti täällä on aihetta käsitelty,mutta antakaa vinkkejä kun tämä on pirun huono lähtemään käyntiin.Uudet venttiilit,uusi mäntä ym.on? Monenlaista on kokeiltu.
Ammattilaisen kanssa olen kyllä puhunut aiheesta mutta onko muilla ollut juuri tämän-09 mallin kanssa samaa ongelmaa?
Vika on tosi kiusallinen..pyörä on mulle uusi ja varmaan vikaa myös käyttäjässä.

Foorumit

Oma kaasari crf lähti kelillä kuin kelillä viimeistään kolmannella käyntiin. Eli ryyppy päälle, 3-4 kaasun pumppausta ja rivakka polkaisu. Ruiskupeli ei käytännössä lähde alle nollan käyntiin.

Itellä 09 ei mitään ongelmaa käyntiin lähtemisessä. venttiilin välykset ok? nokkan ajoitus ok? tulppaakin joskus "uusittava" itelläkin kyllä ajettu jo 105h ei vielä ongelmia. "moottoriremontti tietysti tehty" Äänenvaimennin kunnossa? Onko tyhjäkäynti säädetty kohdilleen? "säädetään ryyppy vivusta"
Yleensä auttaa käynnistyksessä jos pumppaa kaasua muutaman kerran niin lähtee parilla polkasulla.

Joo,eipä mulla taida olla homma oikeen hallussa:)
Täytyy jatkaa opettelua.Lisää keskustelua-09 crf
liittyen olis kiva jatkaa..

Mistähän sais ladattua helpoiten manuaalin tohon crf 450-09.
Kun-08 löytyis helposti,mut tohon en löydä.
Timppa

Jos kaasarikone niin tosiaan kaasun kääntelyä muutaman kerran ennen polkasua ja vaikka kallistele pyörää vähän niin kohokammio täyttyy kunnolla bensalla, varsinkin jos edellisestä ajokerrasta on kauan aikaa.

Bensahanassa ja kaasuttimessakin voi olla suodatin, ovatko puhtaana? Tämmönen pikku suodatin on ainakin Mikuni BST kaasareissa, bensaletkun liitosputkessa, lähtee irti tongeilla vetämällä.

Ei välttämättä liity asiaan mutta onko siinä vakio nokka-akseli vakioasetuksissa?

Yksi syy huonoon käyntiin lähtemiseen voi olla myös polttoainepumpun suodattimen likaisuus. Ei tarvitse paljoa likaa kun vaikuttaa juuri tuohon käyntiin lähtemiseen ja tyhjäkäyntiin.

Kiitos vinkeistä.Mä oon vanha jätkä jo ja ikäni touhunnut 2-t vehkeiden kanssa.
Suurin syy käynnistämiseen oli se etten vaan osannut:)
Täytyy etsiä se suodatin.
Timppa

Mulla oli samat kokemukset oman Yamahan kanssa. Ei käynnistynyt. Piti vaan putsata kaikki kanavat ja opetella käynnistys kunnolla (ohjekirjassa kerrotaan eri lämpötiloille perussetti). Yamahassa se tarkoittaa mun mielestä tarvittaessa 2-3 "sylinterinhuuhtelupolkaisua" ja sitten rauhallinen, mutta pitkä polkaisu -> käyntiin. Kaksitahtisen jälkeen se oli vaan niin erilaista.

Kyllä vaan.Kirjoitin tähän jo kommentin,mutta jonnekin hävisi.
Kyllä se nyt lähtee paljon paremmin,vielä kuitenkin opettelen:)

Kovasti on myös keskustelua tämän-09 crf.n kytkinongelmista.Kuinkas se oikeen on,kun on monenlaista tarinaa? Eikös siihen riittäis jäykemmät jouset?