CRF 450 -08 hankkimassa.

Noniin, nyt ollaan palaamassa pyörämaailmaan pitkän tauon jälkeen. No pyörävalinnaksi tuli nyt hondan 450 nelari.
nähtävästi ensiviikolla oon menossa yhtä 08 mallista pyörää katsomaan. No nelareista ei oo muuta kokemusta kun intin KTM:än joten moottoritekniikka siltä osin on hieman 2tahtista vieraampaa.

Siispä mitä tuosta pyörästä olisi tutkittava, jottei tulis ikäviä yllätyksiä heti alkuun.
Vuosimalli varmaan varmistuu sillä ohjausikarista, joka käsittääkseni tuli vasta -08?

Entäs tuo venttiili puoli? mitens siitä sais jotain selville?

tuleeko mitään muuta mieleen?

-Ändi

Foorumit

Muuhun en ota kantaa, mutta vuosimallin tunnistat juurikin ohjausiskarista ja myös valmistenumeron kymmenes numero kertoo sen. Eli tuossa tapauksessa se on 8.

Kiitos Jussi, tuosta oli apua.

Vielä kun jollain olis tosta tekniikasta sanottavaa.

No venoista ei saa oikein muuta selville kuin että ovatko ehkä täysin mennyttä kalua siten, että yrittää käynnistää kylmää pyörää tai antaa myyjän yrittää käynnistää. Jos lähtee tosi heikosti, voi venoissa olla häikkää. Tosin jos pyörä on seisonut koko talven, voi se senkin takia (vanha bensa/whatever) olla vähän nihkeä lähtemään käyntiin. Voi tietysti yrittää kysellä miten venoja on tarkastettu/säädetty tai mahdollisesti jopa vaihdettu.

Toivottavasti myyjällä on myös ohjekirja tallessa ja jonkin verran käytetyn näköisenä. Jos alle 2v. vanhasta pyörästä on manuaali hukassa, en hirveästi luottaisi siihen miten laitetta on muuten pidetty kunnossa.

Pyörä kannattaa tutkia päällisin puolin ja kuunnella koneen käyntiääntä (ei laakerin kolinoita tms.). Ei pitäis noin tuoreessa olla mitään ihmeitä jos ollut hyvällä pidolla.

Venttiileistä ei kannata huolestua: hondassa vain imuventtiilit ovat titaania ja menevät vaihtoon kun välykset nollissa ja käyntiinlähtöongelmia. Vaihtaa tuolloin rosteri-imuventtiilit (180

Kiitos neuvoista. Eiköhän näillä päästä jo alkuun.