Bensatankin tekijöitä tai tankin suurentaminen

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTankkiin tarvittaisiin lisää litroja, eikä ihan vähän. Käytännössä tilavuus pitäisi lähes kaksinkertaistaa.

Vaihtoehto numero 1 olisi teettää pyörään iso alumiinitankki. Itse tekeminen kaatuu siihen ettei ole mahdollisuuksia juurikaan taivutella peltiä, eikä koneistuksia. Tarvitsisi siis löytää joku, joka tekisi homman työkseen. Olisiko vinkkejä?

Vaihtoehto numero 2 tuntuu mahdottomalta. Laskeskelin, että lisätilavuutta runkoputkien väliin ja koneen päälle voisi saada venyttämällä tankkia puoli litraa. Ylöspäin ja sivuille tankin etuosasta mahtuisi 2-3 litraa, mutta eihän tuo muovi sellaista 100% venytystä kestä. Paljonko se sitten kestää? Varmaan löytyy tällä saitilla kokemusta tuosta tankin pullautuksesta. Tähän mennessä olen kuullut 1:8 lisäyksestä, joka ei auta kyllä mitään.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin se muuten onkin, enpä tullut ajatelleeksikaan millainen homma olisi niitä poteroita muottiin kaivertaa. Mutta kun jomman kumman puolen joutuu kuitenkin käsin siloittamaan laminoinnin jälkeen, niin silloin se tietty on simppelimpää tehdä urosmuotti. Toki se kitti lohkeaa sieltä sisältäkin tankin saadessa osuman ja muovin taipuessa.

Eilen heittäydyin kyydistä ja mopo kellahti kivelle, tankki oli valehtelematta toista cm painuksissa ja ajattelin, että kohta bensa haisee. Vaan ei mitään vauriota! Mopo pystyssä katselin tankin pintaa, avasin korkin ja kurkistin näkyykö sisäpuolella viivoja tms. murtumajälkiä. Eikä mitään hajuja ulkopuolella vieläkään, joten epäilen vahvasti, että tankki kestää noinkin rajun taivutuksen täysin ehjänä.

Säännöistä sen verran, että Temmiin lisää litroja tarvitessani kahlasin FIM ja SML kaikki säännöt läpi. Nyt vain SML:n. Mitään esteitä lasikuituvahvisteisen muovin käytölle en löytänyt. Itse asiassa senhän pitäisi olla jopa suositeltavaa: tietääkseni tankki ja ilmanojaimet on samaa muovia. Ilmanohjaimet ainakin saa sulamaan ja käryämäänkin ihan halppis kuumailmatöhöllä puoliteholla. Laminaatin reunan leikkaamisesta jääneitä hukkapaloja ei. En tiedä paljonko palaminen lämpöä vaatii, mutta kaippa se jossain asteissa sitten palaakin, koska palamattomiakin hartseja markkinoilla on.

Kirjoittaja: HANNU MERIKALLIOSanooko säännöt mitään lasikuitutankista? Fiiberi lohkeaa/repeää helpommin kuin pe- tai alutankki. Naarasmuotin kanssa puljaaminen ei pitäisi olla sen vaikeampaa kuin urosmuotin kanssa muottien rakentaminen on kyllä työläämpää. Tankin sisäpinnan työstäminen riittävän hyväksi pitäisi onnistua.

Kirjoittaja: HANNU MERIKALLIOUlkopinnan siloittamiseen ei taida olla vippaskonsteja. Spakkelia, hiontaa ja spakkelia. Pohjamaalia ja (vesi)hiontaa tarpeeksi hienolla paperilla. Ja pintamaali/topcoat päälle. Sitäkin voi parannella hiomalla paperilla ja tahnalla. Mikset tee kahta naarasmuottia ja laminoi ensin puolikkaat erikseen ja yhdistä ne laminoimalla. Sauman voi aina viimeistellä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJonnin verran peltiä paklanneena ja paklatulla pellillä nojailleena...ei kiitos mehtämopon jatkuvasti osumaa ottaviin osiin. Lohkee se kummiskin ja mun tuurilla lohkasee vielä palan tankkiakin mukanaan. Muotin teen sisäpinnalle, koska katson sen puolen laadun tärkeämmäksi.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPalaan vielä tähän aiheeseen lyhyesti.
Ensinnäkin sen bensalla liottaminen on ainakin polyesterihartsin kanssa täysin tuhoon tuomittu ratkaisu. Pinta pitäisi pinnoittaa topcoat

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHeikki Ristolainen, jos vielä seurailet tätä palstaa:
Saako sen bensaan sulaneen styroksin sieltä tankista pois siis kaatamalla sinne vain huuhtelubensat perään vai käytitkö jotain liuotinpesuainetta tms. lopuksi?
Sisäpinta on varmasti tahmea vielä viikkojenkin päästä ellei se pääse ilman kanssa tekemisiin, joten mahtaako kestää ilman puhdistusta esim. pesuaineella...?
Tankissa ei siis ole kuin korkin reikä, mutterit hanan kiinnitykselle laminoin sinne pakettiin sisään ja reikä on tekemättä.

Kirjoittaja: Jukka OittinenPistä Sirkku se lisätankki johonkin muuhuun "järkevään" paikkaan..Alipaineletku kampikammiosta ja yksinkertainen bensapumppu tyyliin kelkkailu.Mikuni merkin ku muistaa pumpun valinnassa niin pelit eteenee kotvasen aikaa luotettavasti.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHa ha, kohta laminoimaan!
Jännittää miten pysyy alapuolella matto kiinni kun yläpuolta mälvää, toisaalta myös miten sieltä sisältä saa kalastettua sen kaiken ilmastointiteipin pois. Polyesteriä styroksi tuntui kestävän, mutta pisara kovettajaa niin alkoi "savu" nousta.

Lopullinen tankki ei tule missään nimessä edes 2mm alumiinista, temmin lisätankki kun sai lommon, sitä ei saanut täysin oikastua mitenkään. Tässä projektissa ei tehdä lisätankkia vaan pienempää nykyisen tilalle ja alemmaksi. Bensan kanssa ainoa ongelma on turha paino kyydissä vielä penkkiäkin nostamassa, nykyisin ei tarvitse tankatakaan kuin kerran kuussa ja joka toiseen kisaan ;-)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitos vinkistä! Tarviikin kokeilla ja ehkä sitten jotain pakkausteippiä pintaan tms. varmuuden vuoksi. Alkuunkaan en vielä päässyt, takahäkkikin vasta puolessa välissä. Yllättävän paljon siinä onkin kaikkea pientä nyhrättävää, mokomaa korvakkeiden hienosäätöä, putkien taivuttelua sun muuta "pura ja säädä vielä kerran"...

Kirjoittaja: SAMI KAVERIsirkku: sorvi löytyy. ja timo on oikeassa tuolla aiemmin, 2-2.5 mm alumiini on ok tohon käyttöön. millin alumiini on vielä ihan paperia, puolentoistakin aika heikkoa. toisaalta millin teräspellistä tehty tankki ei paina juuri enempää kuin 2mm alumiininen, lujuus kaiketi aikalailla sama. teräksinen sietää tärinää paremmin, alumiininen kun saattaa murtua pelkästä tärinästä. tankkeihin onkin omia tiivisteaineita, jotka tekee kumimaisen pinnan tankin sisälle. niinpä vaikka tulee hiusmurtuma, bensat pysyy sisällä

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKävin ostamassa järkyttävän palan styroksia ja Biltemasta polyesteriä + mattoa + kovettajaa. Syy: halvin löytämäni "iskunkestävä ja joustava" hartsi olisi yksin maksanut 52,XX egee, kovettaja päälle jotain liki 20e ja kuitenkin palaa kuivunutta Biltemämömmöä bensassa 3vrk lioteltuani se ei vieläkään ole pinnastakaan pehmennyt. Joten kokeilenpa nyt ensin saanko siitä tankista "sinne päinkään kuin piti" muotoista tuolla styroksikikalla, ylipäänsä tiivistä ja miten liitäntöjen kanssa homma onnistuu. Jos kaikki menee kuten elokuvissa, niin pitää sitten kokeilla vasaralla kylkeen rupeeko vuotamaan ;-)

Kirjoittaja: HEIKKI RATINENEn ole asiantuntija, mutta käsittääkseni styrox liukenee polyesteriin. Epoksiin ei. Jos styroxista on tarkoitus tehdä muotti ja sen päälle kuitua ja hartsia, niin epoksilla vissiin onnistuu suoraan, mutta PESillä ei. Se muotti pitäis varmaan pinnoittaa jollain (ei aavistustakaan millä) ennen PESin levitystä? Testaa ensin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOu, siis tuo 0.5mm proto on siis terästä, sen piti ollakin vain väliaikainen.
1-1,5mm alumiinista ajattelin lopullista. Tässä projektissa tankki on aika hyvin suojassa osumilta.

Mutta hieno tankki sulla. Onko tuo ensimmäinenkin siis itse tehty? Miten?

Tuota SP115 en edelleenkään löytänyt, en liioin tuota terpolia, että saisi yksityisenäkin ja pienen erän. Vinkkejä otetaan vastaan...Rupee loppuun kellosta tunnit, pääsiäinenkin odottaa. Moposta puuttuu takahäkki ja tankki, ei sen suurempaa ;-)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTerve Sami!

Hyvä etusivu sulla ;-)
Onnea tuorehkolle yritykselle, harmi kun on niin kaukana.
Olin tekevinäni ekan kehitysversion itse, tekevinäni kun en muistanut että 0.5mm pelti ja MIG on mahdoton yhdistelmä tehdä tiivistä, mun taidoille ainakin.
Onko sulla sorvi käytössä, eli saatko tehtyä korkin kierteet?

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIJos kerrot neljällä tai viidellä tuon puoli milliä, saat hyvän ja kestävän tankin tehtyä endurokäyttöön.
Peperinohuesta tulee 5x kevyempi, mutta ei se paina juuri mitään paksumpanakaan. Tekeminen vaan onnistuu pehmeästä 2-2.5mm:n alumiinista paremmin ja taatusti kestää elämää.
Vuotava tankki on turha syy keskeytykseen.

Vähän hipoilua joutoaikana, kokeilin polyeteeni- ja hiilikuitu/aramiidipönttöjä:

http://www.matkaendurot.net/forum/download.php?id=2953
http://www.matkaendurot.net/forum/download.php?id=4477

Tilavuus 6.5l

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIEi näköjään toimi tuo kuitupöntön kuva. Kokeillaas tällä:
http://www.matkaendurot.net/forum/download.php?id=4477

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo niin, asia on sitten jälleen akuutti!
Ei enää TM:ään, vaan Skaihin. TM:n tankkiprobleemassa jouduin turvautumaan siihen hätäratkaisuun, eli lisätankkiin vasemman sivunumerokilven alle.

Nyt tarviisi rakennella tankkia alkuperäisen paikalle ja tilalle. Tässä kohtaa esim. vanhan mallin TM:n runkoon istuva aihio olisi oivallinen lähtökohta. Vaan mistä moista haeskella, onko kellään tietoa??? Suitzamaniltä tai Örtheniltä ei ainakaan löydy.

Jos jollain on kaupan tankkia, jossa korkki ei tule juuri emäputkea ylemmäksi, tilavuus siinä 3-5,5l ja painoa alle 1,5kg (ilman korkkia ja hanaa) niin viestiä tulemaan. Myös kaikki alumiiniaihiot, missä tankki on kahta puolen runkoa, huomioidaan. Ei siis kuitenkaan Honda ja TM -98 ja uudemmat tai vastaavalla rungon muodolla kawit. Minulta muuten löytyy ainakin vanhempaan alurunkoiseen Hondan piikkiin käypänen isompi alutankki, jos joku sattuu tarvitsemaan, lähtee hyvin sopuhintaan.

Kirjoittaja: SAMI KAVERIjos vielä alumiinitankille tarvitaan tekijää niin mä voin tehdä. niin kuin aikaisemmin jo joku totesi, työtunteja menee, eli ilmainen sellainen ei ole. yhteystiedot ym löytyy www.woimametalli.fi

Kirjoittaja: ARTO AHLSTENja heti kirjotus virhe

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi löytynyt ihan passelia, mutta ehkä lokarin päälle pari lisälitraa saattaisi onnistuakin...

Kirjoittaja: DIMI RUOTSALAINENkyseessä on taakse tuleva, eikä alle tuleva kuten kirjoitin:)

Kirjoittaja: Jukka Nieminen70-luvun crossi ja enduro KTM:ssähän oli lasikuitutankit ja ainakin niissä ne kai kestivät/toimivat ihan passelisti.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAlkoi tänään usko loppumaan kun neljää eri tuotetta soittelin ja kyselin, mitään ei suositella bensiinin kanssa käytettäväksi. Listalla oli mm. SP ja West tuoteperheet. Oikeastaan tuo SP115 on ainoa, josta ei tullut minkään sortin vastausta.
Romusoinilla on muuten hyvää alumiini taas vaikka minkä kokosta palikkaa 3*eur*/kg, kannattaa käydä hamstraamassa. Itse otin varmuudne vuoksi palikkaa jemmaan jos vaikka vasemman numerokilven taakse joutuu virittelmään jonkun hätäsäiliön.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikEikö siihen sopisi pienellä viilailulla jonkun muun merkin tankit? Kotariinkin saa tankkeja 5 litran välein varmaan 60:een litraan asti ja kun täällä aina valistetaan, että japseihin saa paremmin osia, niin kai niihin löytyy sitten 5 litran välein 30:ltä toimittajalta...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSulle Kees ihan samaa kuin Jukallekin, tervetuloo vaan Nummisissa pällistelemään pyörää. Tankki on nimittäin mm. n. 3cm kapeampi kuin piikissä (kuten runkoputkien välikin sillä kohtaa), eikä esim. kaasarin ja pysyn sivuille tuleville ulokkeille ole edes tilaa. Tilanne olisi täysin toinen jos runkorakenne olisi kuten vielä ainakin -97 oli tai kuten teräsputkirunkoisissa Jampeissa vieläkin.

Kirjoittaja: jouni walliusmoro

BOMBER Makazine 1/2006 lehdessä on oikken kuvien kaa kun on tehty
ilmeisesti lasikuitutankki sun muuta osaa.siinä on valmis tankki halkastu
ja otettu muotti pois.sen jälkeen se on jotenki liimattu yhteen.

Kirjoittaja: jouni walliuskannattas kattoo . on ihan hyvän näköne

Kirjoittaja: Jukka Oittinenpistäppä tuo tieto vaikka hanukkaan.

Kirjoittaja: jouni wallius joo ,nyt en ymmärtänyt.mut no joo olkoon?

Kirjoittaja: DIMI RUOTSALAINENkelpaisko Sirkulle numerokilven alle tuleva aserbiksen 3l tai 2l lisä tankki. niitä oli ainakin 90-luvulla myynnissä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKelpais!
Siis nimenomaan alle, ei taakse? Xenon vie tilan ihan emäputkeen asti...laita mieliä jos sulla on kaupan, olen jo rupeemassa taas siihen kamalaan laminointipuuhaan...

Kirjoittaja: ARTO AHLSTENacerbiksen sivuilla oli jos jonkinlaisia lisätankki hommeleita.

ACEBIS

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitokset Heikille vastauksistasi. On todella hienoa havaita, että täällä pyörii joku muukin "pelle peloton" rakentelija. Sait muuten Jariltakin melkoiset "suositukset" ;-).

Yritän löytää jonkun paremmat lämmitysvermeet ja kokemusta omaavan "pullauttamaan" tuon tankkini. Ellei venytys 7L:aan onnitstu, eikä alumiinitankin tekijää löydy (pakkohan sellaisen on löytyä, pitäisi kysyä eikö kukaan tosiaan tiedä kuka tekisi), kokeilen tuota Heikin tapaa. Jos koekappale onnistuu, niin se on siinä, ellei niin teippailen lisäulokkeita orkkikseen ja laminoin päälle kahtena puolikkaana. Ainoana jarruna on nyt tuo epoksin hinta, vartoilen kuukauden verran jos joku ottaisi sitä kimppaan.

Mitään 0.27l brutto lisätankkeja syylärien taakse tai 0.4l akun alle putsarikoteloon alipainepumpun avulla käyttöön ynnä muuta yhtä järjen köyhää virittelyä en todellakaan lähde tekemään.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOlit Arto näemmä vastannut samaan aikaan kun kirjoittelin.
En tiedä mikä mielestäsi on se kaupallisesti kannattavan raja, mutta jospa laittaisit minulle sähköpostia osoitteeseen dymatech@netti.fi niin selvitetään onko se raja sellainen mihin meikäläisen maksukyky riittää.

Kirjoittaja: Kari RouholaMoi

Jos käytte laminoimaan niin ei kannata käyttää tavallista polyesteri hartsia. Veneen tankit tehdään liukenemisen estämiseksi paremmasta hartsista. Norpolia saa ainakin Terpolilta turusta ja Kevralta löytyy varmasti vastaava.

Norpol Polylite 720 - 700
-Parempi kemiallinen kestävyys. 1 kg 12,50 *eur* /kpl
Paremmat lujuusominaisuudet. 3 kg 29,00 *eur* /kpl
Esim. polttoainesäiliöt 10 kg 72,00 *eur* /kpl
20 kg 112,00 *eur* /kpl

Kirjoittaja: Tommi TurunenVanhoissa TM:ssä on vakiona alumiini tankki. Semmoisesta vois saada muokattua helposti sopivan.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo sellaista tässä olen haeskellut. -99 alkaen ainakin on tankki jo runkoputkien välissä ja mulla olleessa -02:ssa oli alutankki. Puro oli tehtaalta kysynyt, ei saa enää.
Tarjota saa moista pyörää "varaosiksi", siis -99-> TM85jr. jos on alumiinitankki ja USD-keula, alle 2000eur. Toki onstan pelkän tankinkin jos joku myy!
Helmikuun puolivälissä alkaa laminointi ellei löydy...

Kirjoittaja: Jukka OittinenEikö sitä lisätankkia kanata laittaa vaikka satulan sisään tai syyläreitten taakke molemmille puolille??

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos jukka olet vaikka tulossa Nummisiin niin voit varmasti antaa lisää hyviä neuvoja nähtyäsi pyörän, niin tuolta syylärien takaa kuin satulan altakin.

Kirjoittaja: ARTO AALTOValmistin noin vuosi sitten yhden MP-erikoistankin käyttäen hitsattavaa 6061-T0 alumiinia. Paksuus oli 0.040tuumaa eli noin 1mm. Materiaali T0 on pehmeässä tilassa joten sen hitsattavuus ja muokattavuus ovat hyvät. Jos tankista halutaan kaareva ja nätti, jossa hitsisaumat ovat mahdollisimman piilossa, tarvitaan puulesti ja painokumi. Samalla syntyy tarvittavat jäykisteurat.
Kun tankki oli korkkia vaille valmis ei siihen kehdannut jättää enää mitään muovitötsää, vaan piti sorvata alumiinirengas ja tehdä oma AL-korkki. Vaikka lopputulos oli ihan ok, työmäärä mokamassa kanisterissa oli niin suuri että kaupallisesti ajateltuna siinä ei ollut mitään järkeä. (muotoilu, hanan seutu, korkin kehittely, tukikorvakkeet, tukiloiskelevyt yms.)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOtetaan timppa kimppaan toi 5kg?
Ihan varmasti riittäis sun jättitankkiin ja mun minimopoon..itse pärjään varmuudella 1.5kg:lla. Pistä mieliä jos kiinnostaa, tilataan.

Teräsaihiosta sen verran, että aika kaukana on malliltaan noi aihiot. Kävin jo romiksella katselemassa, näyttää katupyörissä olevan järjestään 1 runkoputki ylhäällä ja tankki ympärillä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTaidanpa tehdä sen pienen koekappaleen Bilteman hartsilla ensin...46e/kg tai oliko 132e/5kg! Vai kiinnostaisiko jotain muuta lähtee kimppaan, otetaan se 5kg purkki kaksin/kolmistaan?
No, se on hyvä tietää, ettei tuo liukene bensaan.
Laitoitko siihen 115:een mitään väriainetta ennen laminointia, maalasitko päälle vai teitkö mitään ulkonäön vuoksi?

Kirjoittaja: HEIKKI RISTOLAINENEnpä käyttänyt mitään väriaineita, tuli enempi "professionaalin" näköinen. Lisäksi
bensan määrä näkyi tankista läpi niistä kohdista, joita ilmanohjaimet ei peittäneet.

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIMiksei teräs käy?
Aihioita saa purkurilta. Joissakin piikin katuenduroissa on kierrekorkitkin. Jo lähes valmis terästankki on helpoin tapaus tuollaiseen projektiin, jos kerran alun hitsaaminen ei ole mahdollista. 0.75mm:n levystä siihen voi muokata haluamansa lisäykset helposti.
Ei ole säännöissä sellaista kohtaa mikä estäisi terästankin käytön. Jos ei nyt ihan a:ssa aja, niin ei sillä hienoisella painonlisäykselläkään ole merkitystä .
Kokemuksesta voin kertoa, että 1.5mm:n tavarasta tehty alumiininen bensatankki ei ole käytännössä juurikaan kevyempi kuin 0.75 mm:n terästankki. Alumiini kun pitää kuitenkin olla suht paksua, jottei olisi heti lommolla. Ratalajeissa pärjää kyllä ohuemmallakin.

Juuri tuossa kaavailin KTM LC 8:n uutta tankkia. Teen sen jälleen kuitenkin alumiinista. Se näyttää hienommalta ; )
Kuitenkin tuo kuituhommakin alkoi kiinnostamaan...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKatoppa tuolta: www.imsproducts.com
WR:n tankkihan on aika pullukka etuosastaan, mutta toisaalta -03-> WR/YZ F molemmissa on tankki yläpinnastaankin aika leveä. Ainakin noissa kuvissa se tilavuus on tehty osin eri paikkaan tuossa IMS:n tankissa.

Kirjoittaja: HEIKKI RISTOLAINENHei vaan! Se styroksin häviäminenhän johtuu siitä, että se liukenee bensaan
(siis tavallinen lämpöeristeenä käytettävä, ei esim. joissain pakkauksissa pehmusteena
oleva umpisolumuovi), ja bensa haihtuu tuulten mukana sinne saharaan. Styroksimuotin ideanahan on se, ettei tarvitse tehdä erillisiä tankinpuoliskoja, jotka sitten joutuisi liittämään yhteen. Taisin muistaakseni vielä päällystää sen styroksimallin
tapettiliisterin kanssa paperilla, millä varmistin, ettei styroksi liukene laminointivaiheessa. Tankin valmistuttua liottelin sitten paperit pois.

Epoksin lujuus ja iskunkestävyys on todella hyvä polyesterihartsiin verrattuna.
Tankkia sai hakata vasaralla sen murtumatta! Epoksina käytin SP115, lisätietoja
löytyy esim. www.kevra.fi. Tein kokeilun joskus viime vuosituhannella, kun halusin
madaltaa vanhan nelarihussen painopistettä ja tehdä siitä muutenkin solakamman.
Myin sitten tankin pyöränvaihdon yhteydessä, tarkempaa tietoa sen myöhemmistä
vaiheista/kestävyydestä ei ole.

Kirjoittaja: TONI PELTONENAsiahan ei liity varsinaisesti tähän tankin isontamiseen vaan olisi tarkoitus saada pienempi tankki yamahan wrf:ään....... yzf:n tankki olisi ilmeisesti käypänen niin mistä voisi tiedustella kuinka paljon sellainen maksaa olisiko jollain vinkkejä......

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENMoro
Taitaaolla helpointa teettää jossain metallipajalla alumiinista tankki,aikanaan tehtiin kawan klx:sään käypänen alutankki,ei se loppupelissä ole niin iso homma
Pahvista vaan leikkelee sapluunat,korkinkierteet ja muovien kiinnitysnippelitkin
on suht helppo työstää..

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOlisiko sulla Timo sitten heittää pajaa, joka homman tekisi. Ei niin, että jätä pyörä siihen ja kysele 2vkk päästä jos ollaan päästy alottaan...

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANTonille siitä tankista WR:ään;

WR:ään 03-05 sopii YZF:n 03-03 tankki. WR:n penkkikin istuu YZF:n tankkiin, kunhan siirtää sitä sienen mallista ohjuria hieman taaksepäin...helppo toteuttaa.
Hanat ja muut kiinnikkeet kannattaa ottaa siitä WR:än tankista eikä niita kannata
hommata.

Se tankki maksaa uutena n. 350 e, muistaakseni. YZF:n tankki tarttee myös YZF:n ilmanohjurit, WR:n ei käy siihen.

Pienempi tankki on kyllä paljon parempi ajamisen kannalta... Bensakin siinä riittää helposti vaikka päitsille.

Turkka