Antti Pyrhönen

Kirjoittaja: TONI RAKKOLAINENteks-tv:ssä luki että antti ei jatka enää ensi kaudella TM:llä....anttihan sanoi et hänellä on tämä tm projekti vain välipiste et pääsisi johonkin parempaan japanilaiseen talliin tai ktm:än tehdastalliin....mikä on seuraava talli/pyörämerkki?

PS. arvauksia saa laittaa ilomielin

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENkävin ton medei teamin sivuilla niin kyllä näytti niittenkin pyörissä olevan kaikki mahdollinen palikka kiinni. varmasti on hyvä pyörä ja ajettava... malttamattomana odotan ens kautta ja peukut on jo nyt pystyssä!!!! 10 sakkii on nyt varmasti paljon paremmat vehkeet ajella:)

Kirjoittaja: PASI HEIMONENKuten sanoin sinä tiedät kaiken muita paremmin kaikessa punkt

Kirjoittaja: TONI RAKKOLAINENtuntuu etttä antti saa kuiteski ihan hyvän pyörän/tallin ensi kaudeksi taakseen ku ei varmaa ainakkaan huonompaan talliin mene.

Kirjoittaja: TONI RAKKOLAINENensi kaudelal Antilla on hyvät näytönpaikat kun nyt on ainakin pyörä(kawasaki) hyvä, onhan tämän näyttänyt esim. tanel leok ja james

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOta sinä se kattila pois päästä. Voisit kerran vaikka lukea tämän viestiketjun läpi, niin ymmärätisit ehkä mistä puhutaan ja osaisit ottaa asiat niin kuin ne on sanottukin, alentuvan ja solvaavan kompurointisi sijasta.

Kirjoittaja: PASI HEIMONENAika pahaa nuolemista negatiivisen viestin jälkeen ota ny sirkku lusikka kauniiseen käteen äläkä mollaa ,hauku,moiti kaikkea jotka on sinusta sinua huonompia
ps. sinä tiedät kaiken muita paremmin se on selvä

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJahas, Antti on valveutunut ja seuraa näitäkin keskusteluja ;-)
Lyös nyt luu kurkkuun koville nimille (TM:llä tietysti ;)) ja onnea vaan ensi kauden tallipaikan metsästykseen. Ellei itselle käy myötäinen niin puhu edes muiden suomalaisten puolesta...Terveisiä vaan...

Kirjoittaja: TOMI KIVIKARIEi kyllä kuulu mitenkään tähän asiaan, mutta vaikka minullakin on omat erimielisyyteni Sirkun kanssa ollut, enkä ole tässäkään asiassa ihan täysin samaa mieltä, niin on tuota kappaleisiin jaettua tekstiä on kyllä mukavampi lukea........

Ihan hyvin mielestäni Pyrhönen Ruotsissa meni, olin paikalla, eli ei kuulopuheita......

"kielipoliisi"

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENminun mielestä vois sanoa joskus suoraan vaikka jotain hyvääkin jopa niinä huonoina hetkinä mut harva osaa... ja mun mielestä pyrhönen on näyttäny kyntesä esim tänään se on vetäny 12 sijalle vapaissa harjoituksissa ja se on aika kova juttu kun siel sattuu joka jamppa olemaa aika hyvä kuski onhan kyseessä MM. entäs viime vuonna mies keskeytti vikal kieroksel sijalta 5 kun bensa loppu. paras erä sijoitus on muistaakseni 6. minust se on kova juttu! pyrhönen vetää kokoajan täysillä yrittää yli rajojen ja luulenpa ettei pyörässä riitä potenttiaalia siihen? erot ovat tosi suuria erimerkeillä ja talleilla tuolla mm:ssä vaikka kuinka käytetään laatu osia samoja merkkejä niin ei ne ole samalla viivalla. siellä ratkaisee raha ihanvarmasti se nyt sattuu olemaan vain niin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMatti hei, ei ollut tarkoitus ärsyttää. Tuntui vaan, että jahas, taas mennään, sama virsi. Eipä nuo luettelemasi viat onneksi olleet mitään vain TM:n vikoja, vaan esiintyvät yhtä lailla muissakin merkeissä. Unohdit mainita titaanivaimentimien korvakkeiden hajoamiset, tosin samaa sarjaa nekin ;-)

Itselläni on ollut neljä TM:ää, tehokasta ajoaikaa niillä 260h ja ainoa ongelma oli 10v. vanhan piikin kanssa. Sen kaasaria ei saanut enää säädettyä, oli niin kulunut, ja kyllä kiukutti. Sitten on ollut lisäksi pari, joilla olen ajanut alle 10h. Talvella meinasin kerran talvikisassa kilauttaa koneen kun yritin pitää säätöjä aina mahdollisimman laihalla (alaväännön vuoksi), selvisin onneksi pelkällä männällä. Puolustan TM:ää äänekkäästi esimerkiksi siksi, että niitä nelareita haukutaan milloin missäkin huonosti käynnistyviksi, kuitenkin itselläni on kaksi ollut, ja vaikken ylety kiksiä kuin vähän lääpäisemään, niin tosi hyvin on lähtenyt käyntiin, paremmin kuin samaan aikaan paikkalla olleet KXF, YZF, WRF jne. mm. ainoa omistamani nelari, joka oli yhtä helppo polkaista käyntiin vaihde päällä kuin vapaalla. Eli lienee perusteltua sanoa pyörän olevan parempi kuin maineensa.

Täällä Pirkanmaallahan noita TM

Kirjoittaja: MATTI TUKIAKuule Sirkku, aivan riittävän monta. Ja jos tolla sun viisastelulla sulle tulee parempi mieli niin hyvä homma. Toivoisin toki näille näkemilleni TM-omistajilleni parempaa onnea että esim putsarin vaihdoilla ja iskarin säädöillä mutta kun kyseessä on ollut jatkuvaa kaasarin suutinten vaihtelua eikä käynti seosta ole saatu kuriin, rungon moottorikiinnikkeiden lohkeilua ja muutamalla vielä huonompi tuuri - toisella swingin akseli poikki ja toisella koneen lohko halkesi + sitten pariin otteeseen radalla olen nähnyt tyypin jonka nelari TM lähtee käyntiin kylmänä ihan ok mutta hetken ajettuaan se sammuu eikä lähde enää käyntiin vaikka odottaisi koneen kylmenemistäkin...
Arvasin että vastaan tulee kommentti jossa vedotaan joihinkin ihmeen ennakkoluuloihin, kyse ei ole pienestä valmistajasta vaan yksinkertaisesti siitä että vaikka TM näyttää paperilla kuinka hyvältä tahansa kaikkine merkkiosineen niin näkemäni ei vaan vakuuta. Se on sirkku sulle tosi hyvä juttu jos sun TM on toiminut ok ja se on sun mielestä paras pyörä mitä löytyy, kuitenkaan sä et välttämättä ehkä tiedä asioista hirveän paljon enempää kuin kovin moni muukaan tämän forumin käyttäjistä joten tollanen ylimielinen asenne ja epäsuora vittuilu ei mun mielestä ole asiaankuuluvaa. Mielipiteiden vaihtoonhan tämä paikka on tarkoitettu, se on totta mutta se kuinka asiansa ilmoittaa onkin aivan eri asia...

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENmikähä siin muute on et aina pitää potkia päähän kun kaikki ei mene putkee ja vaikka menis hyvinkin niin silti aina jotain sanomista löytyy siis negatiivistä!
ne on todella harvassa jotka huonoina hetkinä sanoo mitää hyvää...
ite kyl hurraan kun pyrhönen ajaa kympin sakkii se on vähä niinkuin voitto ja tiedän sen et kun kaikki menee kohdalleen ei palkinto palli sia mikään ihme ole potenttiaalia siihen antilla löytyy mut siihen pitää olla pyörä ja mies jotka ovat yhtä... kaikkea hyvää vain loppu kisoihin ja tuleviin kausiin pyrhöselle...

Kirjoittaja: TOM NORDMANPerjantaikevennystä: Se on ihan sama näitten sutturoiden kanssa. Vaikka mimmoinen kanahaukka olisi, niin on parempi vaan kehua. Sanomattakin selvää että ei siitä muuten hyvä heilu.

Pyrhöselle paljon onnea ja älä välitä näistä kommenteista. Suomalaiset potkii kun pitäisi halata. Se on vähän niin kuin tietsä kansallissairaus.

Kirjoittaja: Ismo KäsmäAsiaa, ei sitä voi muissakaan hommissa työnantajaa haukkua julkisesti, tai voi käydä tosiaa hassusti... Vaikka pyörä olis kuinka paska ni ei se siitä selittelemällä parane...vaikkakin turhautumisen tavallaan ymmärtääkin...

Kirjoittaja: TONI SALOArto Panttila on näyttänyt tänä kesänä paljonko pyörä vaikuttaa. Ajoi kasikympillä veteraaneissa viidenneksi ja vuoden 1990 500cc Hondalla ykköseksi parissa erässä.
Kyllä tämän päivän pyörät vie kun on kuljettaja sitä kuskaamassa.
Itsekin syytän pyörää kun ajo ei kulje.. vaikka vika on luulisin kyllä itsessä..
On huvittavaa katsoa kun tehdaskuski haukkuu pyörää aina haastatteluissa paskaksi ja sitten kauden lopuksi ilmoitetaan että tiimin ja kuskin tiet eroaa.. missäköhän syy???

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMontako Matti olet nähnyt? Yhden? Kuulostaa kyllä taas kerran niin pieni-merkki-pakko-olla-paska-ennakkoluuloilta ja huhupuheiden perusteella esitetyltä jutulta kun vaan voi.

No, en ole kyllä itse tänä vuonna käynyt kuin neljällä radalla ja nähny niillä 7 eri pyörää, mutta putsarin vaihtoa kummempaa ei tehty yhteenkään. Ai niin, et välttämättä liioittelekaan, säätelenhän minäkin vaimennuksia...

Vois silti vähän miettiä kukin omia kommenttejaan, uusissa markkinoille tulossa olevissa merkeissäkin on paljon potentiaalia, ja pyörät tulee olemaan seuraavat 10 vuotta 10 kertaa parempia kuin tätä palstaa lukemalla kukaan voisi uskoa. Onko ihme että asiat "vähän" vääristyy kun mopo menee katolleen, bensat valuu pakoputkelle (kun ei krossikuskeja kiinnosta laittaa takaiskuventtiileitä tankin huohotusletkuun) ja pyörä palaa niin kuukauden päästä kuulee tapauksesta selityksen kuinka keskellä suoraa pyörä leimahti liekkeihin...

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENluulenpa ettei tm:llä ole ees suuria haluja tehä juuri kuskien mielen mukaan pyörää. et siel joku insinööri päättää liikaa ja kuskit saa vaikuttaa liian vähän? tai voi se olla et liian paljon? vaikee se on arvailla syitä...

Kirjoittaja: MATTI TUKIAKyllä Anti ois paremmin pärjänny tällä kaudella jos ois luotettava pyörä alla. Sirkku aiemmin totesi että mieheltä loppuu voimat, voidaan sanoa että jos ei pyörän tehoja saada säädettyä kunnolla niin puutuu ukko kun ukko. Voisin veikata ettei Evertsikään välttämättä noin hyvin pärjäisi TM:llä. Nyt joku vastaa että samalla tavalla ne pyörät kestää ja saa säädettyä oli merkki mikä tahansa mut itse henkilökohtasesti en ole kyllä törmännyt eri radoilla yhteenkään TM:ään jota ei joko olla korjaamassa tai jatkuvasti säätämässä...

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENei se eero ihan taida viel anttia päihittää vaikka eero ajaa todella hienosti niin siitä puuttuu vielä jotain kun vertaa pyrhösen ajoon. pari viikkoa sitten olivat hyvinkäällä molemmat herrat ajamassa ja siinä sain seurata ja verrata kummankin ajoa niin kyllä se pyrhönen on viel niskan päällä vaikka eero on kyl kuronu kaulaa kovasti kiinni viime kesästä:) toivon todella että kumpikin saisi tallipaikan ja hyvän sellaisen ensi kaudeksi mut mistäs sitä tietää onko eerolla vielä mitään hinkua tosissaa mm sarjaan koska aikaa hänellä vielä on paljon...

Kirjoittaja: Jukka OittinenKiitos Kees luottamuksesta tähän asiaan!

Kirjoittaja: Kees van NiftrikAina hyvällä asialla kuin partiopoika! ;)

Kirjoittaja: Jukka OittinenKyllä olis varmaan viisampi kun näillä palstoilla jätettäs nämä henkilökohtaiset välien selvittelyt pois.Onhan täällä mahkut puhua mopoistakin.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikKannatan Jukan edellistä kommenttia sataprosenttisesti. Olisi hienoa nähdä kommentoinnin sujuvan sillä tavoin, että kisa- ja harjoittelupaikoilla voisi katsella muita silmiin.

Kirjoittaja: TONI SALOItse toivoisin Eero Remekselle kunnon tiimipaikan MM-sarjassa. Saataisiin pian katsella kisoja televisiosta täälläkin kun olisi joku joka ajaa palkintosijoista.. ;) Suomen tiimi tällä hetkellä on varmaan paras mahdollinen..

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENEi remes kyllä välttämättä ihan palkintosijoista taistelis mutta paljon paremmin menis kun pyrhösellä. ;)

Kirjoittaja: Jukka OittinenAntin ajoa kunnioittaen uskoisin että Eero voisi olla sijoilla 4-8.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOIlkeää mieltään? Minä? Saat kyllä etsimällä etsiä jos minusta haluat sitä löytää!
Anteeksi nyt vaan hirveästi, että uutisia ja kisaraportteja lukiessani on syntynyt omana veikkaukseeni johtanut mielikuva. Se ei tarkoita sitä, ettenkö toivoisi jokaiselle suomalaiskuskille mieleistä tiimipaikkaa, en vain pidä sitä realistisena.

Kirjoittaja: Jukka OittinenAntin tapausessa Honda,Yammu tai Kotari...Kaikkia muita merkkejä kunnioittaen.

Kirjoittaja: KARRI KUISMAkannattais joskus pitää Sirkun vähän ilkeää mieltään piilossa, varsinkin kun ei tiedä asiasta juuri yhtään mitään.

Karri

Kirjoittaja: Miika SavoÄlkää nyt viitsikö, kyllä Sirkku tietää! ;)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos joka toinen erä hajoaa joku super-titaanivaimennin tai muu vastaava viritys ja joka toinen erä menee alle odotusten kun mieheltä loppuu voimat, niin veikkanpa ettei mikään. Taitaa nuoremmasta polvesta löytyä jo kyllin kovia haastajia, Suomestakin korjaamaan mahdolliset vapaat tiimipaikat.