85cc - 125 cc ?

Kirjoittaja: Jani PitkänenNyt tässä kevään tullessa kyselen tällästä , kun mulla on nytten honda crf80f eli siis tämmönen alottelijan laite ja ikää on 12 syksyllä tulee 13 , pituutta 161 cm. Eli siis ostanko mielummin 85cc:n vai odotanko sen JONKUN aikaa että piikkiin riittäis taidot ?? Kun ei mielellään sitten ens kesänä olis sillain että hupsista eihän tämä kasikymppi enää jaksa mua viedä , täytyy kai laittaa vaihtoon pyörä.. Eli ei näin !
Sanokaa mitä mieltä ootte asiasta ja eikös 16 vuotiaanakin saa vielä ajaa kisoja 85cc sarjoissa ?

Kirjoittaja: JOONAS HEIMONENse TM : ähän on piikin rungossa, joten sillä ei saa ajaa kisaaa, (jos aikoo edes ajaa kisaa) kyllä se ktm on vaan paras.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKirjoittaa näemmä osaat, lukea et? TM80/85 löytyy 2 eri runkokokoa ja 3 eri rengaskokovaihtoehtoa. Vertasin nimenomaan jr.-runkoisia, mikäli se ei sinulle todellakaan selvinnyt. Esim. siis Kawasaki KX85-II (16/19") vastaava malli on TM85jr. Ilman loppumerkintää jr. (ja yleensä kylläkin 80cc:nä) kyseessä on piikin runkoon tehty kasikymppi.

Kirjoittaja: Jani PitkänenPaljon kirjotus virheitä tekstissä sekä kysymyksiä , mutta koittakaa jaksaa ;)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONoihin kaikkiin saa kyllä jäykempiä jousia, mutta kysyit kookkainta.
TM on ylivoimaisesti kookkain, siis jo puhuttaessa 16/19" pyörin varustetuista eli ns. välikoon pyöristä. TM:ää saa myös 80cc isopyöräisenä, joka on piikin rungolla ja hinnassa.
TM on myöskin parhaimmin enduron ajamiseen soveltuva välikoko (geometria, iskarit, akseliväli jne.), sekä vielä kotariakin kalliimpi. Peruskrossi 85cc koneellakin taisi maksaa jo 4900e.

Kirjoittaja: Miika SavoEiköhän se kasivitonen vielä ens kesänäkin jaksa viedä sua... Taitaa olla enemmänkin kiinni siitä kaasun asennosta miten se pyörä vie - tai oikeammin viekö mies pyörää. Siis sinuna opettelisin ajamisen "jalon" taidon pienemmällä pyörällä ja sitten kun mittaa alkaa olla 85:een liikaa, sitten isompaa pyörää hankkimaan. 125-kuutioisen hankkimista suosittelisin 14-15-vuotiaana.

85-kuutioisten luokassa (motocrossissa) on ikäraja muuten 15 vuotta.

Kirjoittaja: Jani Pitkänenok.

No entäpä sitten mitä suosittelette merkiksi ? Mielellään kaikista isoin pyörä..Ktm:mästä kysyttiin tarjous mutta se on vaan niin pirun kallis että oisko se honda minkä veronen verrattuna ktm:mään ?? Ja mihin saa parhaiten osat , kuitenkin jos kauppa jokaiselle pyörälle löytyy ? Kestävyys , taitaa olla nykyajan uuet pyörät kaikki varmoja vai missä on eniten tyyppivikoja ?? Niin ja sitten semmonen tekniikka kysymys että miten kun näissä tuntuu olevan ihan törkeen löysät jouset , painuu varmaa 20 cm alaspäin , kun istuu satulalle :O ? niin miten pystyykö niitä helposti säädellä jäykäks ? Entä vaikuttaako se sitten ajoon ? Antakaa vinkkejä tälläselle tietämättömälle rossarille vinkkejä ostoon !Niin ja sit yks juttu :) eli pyörällä tulis ajeltua myös hieman metsässä. Kuinkas ne pyörät käyttäytyy siellä kun crossiradallehan nää on tarkotettu...

Kirjoittaja: ATTE ANTTILAajo

Kirjoittaja: ATTE ANTTILAite oon saman ikänen ja ajannu kaks kesää nyt täks kesäks ostettiin ktm 125exc ja jäällä se ainakin pysy ihan hyvin käsissä mulla ainakin aja tuntuma parani heti kun vaihdettiin pyörä ite oon 175cm pitkä