7. RCK-Enduro

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve!

Heinäkuussa ajettavaan SM-osakilpailuun on kuljettajille julkaistu infopaketti, jota päivitetään sitä mukaa, kun aineistoa saamme.

Kerhon sivuille normaalisti johtavalla www.rck.urli.net osoitteen palveluntarjoalla on huoltokatkos, joten sivuille pääsee myös www.kolumbus.fi/jouni.patjas kautta.

Ilmoittautuminen Kalkun sivuille aukeaa myös lähipäivinä.

Reitti on hyvin pitkälti samanlainen, kuin viime vuonna. Lisäyksenä ennen ekaa pätkää on pitempi maastosiirtymä ja kierroksen loppuun tulle kolmas pätkä, jota ajettiin viime vuonna siirtymänä ennen huoltoa.

T: Jouni

Kirjoittaja: Riku Saksalakoti.phnet.fi/riksa1 <- siinä videota Vekaran kisasta. Itse kuvasin tuosta A ja B-luokat

Kirjoittaja: Jouni PatjasTäällä kun ei ole vielä uutisointia kisasta, niin ainakin paikallislehden nettiversiosta voi aiheesta lukea.

http://www.kouvolansanomat.fi/urheilu/juttu2/sivu.html

t: Jouni

Kirjoittaja: Tuomas KauppinenKiitos järjestäjille hyvästä kisasta. Reitti oli tosi hyvä, ja ajaminenkin luonnistu. Ensi vuonna taas uudestaan.

Kirjoittaja: Jouni PatjasKiitokset kiitoksista :)

Tuolta endurospecialin saitiltakin löytyy kisasta tarinaa. www.endurospecial.com

T: Jouni

Kirjoittaja: Marko Moisanen
Teillä näköjään osataan kisasta tiedottaminen ja neuvonta. Tarkempaa tietoa kisasta on ollut saatavilla jo kauan ja kisan lähestyessä eikun tarkemmaksi vaan menee.

Loistavaa!!

Prkl, kun tulikin pilkottua tuo solisluu ja nyt joutuu katsomon puolelle.

Kirjoittaja: RISTO KARJALAINENTämäntyyppisestä toiminnasta pitäisi kaikkien kilpailuja järjestävien tahojen ottaa oppia.Näyttäisi siltä että RCK/Patjas on ottanut askeleen eteenpäin suomalaisessa endurokilpailu järjestely tekniikassa tiedoituksen osalta.

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve

Käsiohjelmaan on päässyt virhe C-luokkien reittiselosteeseen. Kuten tuossa ylempänä jo totesin, C-luokat käyvät vain kerran huollossa. Tuossa käsiohjelmassa on vanha versio, jossa puhutaan huollosta ennen viimeistä pätkää, jota ei siis ole. Tästä informoidaan C-kuskeja vielä aamulla ilmoittautumisen yhteydessä.

Sekaannusta pahoitellen,
Jouni

Kirjoittaja: Jouni PatjasMorjens

Kiitokset kuljettajille ja huoltohenkilöille kisapaikkojen jättämisestä siistiin kuntoon. Roskat osasivat melko hyvin pois maasta ja muutenkin paikat olivat yllättävän siistit osanottaja määrään nähden.

Ek 1/4/7:ltä on löydetty vyölaukku, jossa sisällä mm. ilmeisesti kodin avaimet. Ilmoitappas tarkemmat tiedot minulle, niin postitan laukun oikealle omistajalleen. Numero on 040-7388283

T: Jouni

Kirjoittaja: Jouni PatjasTervehdys

Lähtöluettelo on nyt ilmestynyt ja luettavissa ainakin kerhomme sivuilta www.rck.urli.net

T: Jouni

Kirjoittaja: Jarkko KainulainenEilen illalla klo 22.00 suunnilleen klikkasin sitten sen ilmoittautumislomakkeen auki. Ilmoittautuminen sulkeutunut 20.00, argh!!! Ja jälki-ilmoittautumisia ei hyväksytä, toinen argh!!! Ei siinä muuten mitään, mutta kun tuo A-kortin saaminen jäi keskiviikkoon niin ollaan matti myöhäsiä...

Kirjoittaja: Jouni PatjasMorjens

Jälki-ilmoittautumisia emme tänä vuonna ota, koska aikataulu on laskettu tarkasti johtuen suuresta osanottaja määrästä. Tämä siksi, että saadaan SM-luokat ajatettua ennen pimeän tuloa, joten tarkka osanottaja määrä on oltava tiedossa.

Onneksi näitä kisoja kuitenkin on vielä tänä kesänäkin jäljellä, joten ei muuta kuin uutta matoa koukkuun :)

t: Jouni

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve taas...

Vaihteeksi vähän infoa kisastamme.

C-luokan kokonais ajo-aika tulee olemaan 125 minuuttia, josta arviomme mukaan luokan kärki viettää erikoiskokeella noin 50 minuuttia. Vaikka kisa on ajallisesti lyhyt, niin pätkillä vietetään varmasti tarpeeksi aikaa tällaisilla keleillä. Huomion arvoista on myös se, että C-luokkalaiset käyvät huollossa vain kerran kilpailunsa aikana. Nestetankkauksesta kannattaa siis pitää huoli.

SM-luokkien päivän pituudeksi tulee 4,5 tuntia, josta pätkillä vietetään aikaa noin 1h45 minuuttia.

Aikataulu ei ole mitenkään kireä, vaan on yritetty hakea kompromissia suuren osaottajamäärän ja reitin kokonaispituuden mukaan. Ensimmäisessä huollossa aikaa pitäisi olla keskimäärin 15 minuuttia ja toisessa huollossa 5 minuuttia. Tuo 15 minuuttia koskee myös C-luokkia.

Mikäli viikolla ei sada vettä, niin pöly saattaa muodostua paikoittain ongelmaksi. Aikataulua rukatessa on pyritty huomioimaan myös se ettei kärkipää saa hitaimpia kiinni missään vaiheessa. Vaikka vettä sataisikin, niin maasto on sellaista, että upotusta ei tule missään tapauksessa. Joten toivokaamme, että vettä ropsahtaisi jossain vaiheessa tulevalla viikolla.

Parkkitilojen kanssa tulee olemaan ahdasta, joten toivomme huoltotelttoja mukaansa suunnittelevia ottamaan yhteyttä varikkopäällikköömme. Yhteystiedot löytyvät kerhomme kisainfo sivulta.

Terveisin,
Jouni
www.rck.urli.net