6.RCK enduro

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo näin kahden vuoden kilpailutauon jälkeen ensimmäiseen ns isoon kilpailuun lähtevänä ihmettelen hieman erästä asiaa nimeltä tiedotus.En todella tiedä onko enää tarkoitus ja tarkoituksenmukaistakaan julkaista maastokokeilta niinsanottua reittiselvitystä jotta tälläinen hieman hitaampi(lue arempi)kuljettaja voisi henkisesti valmistautua tulevaan.Ilmeisesti ei ole vaikka rck:n sivuilla luvataankin kyseinen tieto päivittää.....Muistelen pari vuotta takaperin kun kisoista vielä tuli kotiin ilmoitus että on kilpailuihin ns hyväksytty niin parhaat niistä tuli noin viikko kilpailun jalkeen että ehkä tällä ke´rtaa myös näin....No innolla odottaen huomista mitä sunnuntai tuo tullessaan.

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve!

Mukava kuulla, että reitistä on pidetty, valittelemme merkkausta, joka oli kyllä yritetty tehdä huolella, mutta paikalliset pojanviikarit ehtivät tekemään tuhoa nollapyöräkierroksen jälkeen. Reittiä purettaessa irti revittyjä / ympäri käännettyjä merkkejä löytyi, samoin kuin katkottuja nauhoja... noh, menee selittelyksi... ensi kerralla enemmän nollapyöriä reitille, niin saataisiin moinen käytös loppumaan.

Uutisointia kisasta löytyy paikallislehden nettiarkistosta : http://www.kouvolansanomat.fi/arkisto/vanhat/2005/07/11/urheilu/juttu3/…

t: Jouni

Kirjoittaja: JARI SAARINENKiitoksia vaan todella HYVÄSTÄ kisasta, reitti oli kyllä loistava! Kaikki joiden kanssa kisasta juttelin olivat samaa mieltä.
Ei ainakaan C- luokan aikana pätkilta eksynyt, männikkökankaat ja ajourat on aika haastavia merkattavia, mutta minusta niissä oli kyllä onnistuttu hyvin! ( vert. Orimattila).
Siirtymillä oli hieman sekaannusta, mutta kyllä reitti niilläkin löytyi.
Tälläisiä maastoja on vähän, toivottavasti suhteet Armeijaan pysyy hyvässä kunnossa että tälläisissä kisoja pystytte järjestämään tulevaisuudessakin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTämä ei ole arvostelua...koska tiedän olevani hiukan pallo hukassa silloinkin kun se ei sitä muilla sitä ole.
Kyllä siellä reitillä, etenkin 2:n jälkeen siirtymällä, oli ainakin minulla ja muutamalla muulla ilmennyt sellaisia fiiliksiä, että ollaankohan tässä enää edes reitillä...voi kunpa tulis pian seuraava reittimerkki. Että periaate "seuraavan reittimerkin näkee edelliseltä" ei kyllä ihan toiminut. Kuitenkin, kun ajojälkeä vaan seurasi, niin aina niitä reittimerkkejäkin sitten lopulta vastaan tuli. Ja jos harhaan ajon mahdolisuus olisi ollut, niin minä olisin siinä takuulla onnistunut...eli vaikka välillä katse harhailikin koneen käydessä lähes tyhjäkäynnillä, niin oli se reitti merkki-ilkivallasta riippumatta ihan kyllin hyvin merkattu.
Juttelin myös aika monen muun kuskin kanssa niin varikolla, jälkikätten kuin kovempia katesellessakin, ja myös minulle jäi täysin se fiilis, ettei kukaan ollut tyytymätön reittiin tai järjestelyin. Joten luultavasti saatte odottaa 250 kuskia ensi vuonna ;-)
Niin, ja semmoista vielä, että on se hienoa, että 2 akan vuoksi on meille oma suihku ja ihan fiksu vielä...arvonsa silläkin etenkin hellepäivänä.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOUnohtui: Rakas mieheni napsi aamupäivällä hieman kuvia ja minä (heikomman tasoisia) iltapäivällä. Laittelen niitä HUOMENNA sivuilleni, www.dymatech.tk.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitokset hienosta reitistä kisan puuhamiehille (sukupuolta erottelematta)!
Itse nyt olin paikalla lähinnä turistina, kolmatta kertaa uuden minitemmini sarvissa, ja uusissa paikoissa usein lähinnä hölmistyneenä pelin tavoista, mutta reitti oli siihen oikein oivallinen.
Kelit oli mitä oli, tällä kertaa 30 astetta varjossa, aurinkoa ja kuivaa. Parempi ei reitti enää olisi voinut tähän keliin olla. Tosin menisi tuo hyvin märempänäkin. Tykkimäki-reissu perheen kanssa ei.
Eli meidän perheellä oli 100% onnistunut viikonloppu ;-).
Ja niille, jotka eivät tiedä, Tykkimäessä jonottamisiin menee 1/3 siitä mitä Särkänniemessä, 500m kävelymatkan päässä on kohtuullinen leirintä-alue, ja 30km päässä hieno enskakisa, miettikää sitä perheelliset! Kyllä Kouvolassakin osataan ja ensi vuonna uudestaan, vai?

T: Sirkku Kannisto & perhe
ps. Keskeytykseni syy oli koneen keittelyt-> veden hukkaaminen paikallaan mäissä huudattaessani, eli en uskaltanut konerikon uhalla lähteä toiselle kierrokselle. Kärhän lenkillä sitten uudelleen...ellei jo ennen ;-)

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo kiitos jouni vastauksesta ja nyt kisa onnellisesti takana ja eero ei sitä eka treffeillä......B:hen nousta joo pelko astui kuvioon taas ja hidasti vauhtia mutta tuleehan noita kisoja.....Joo eipä ole ei sitä lähtöluetteloakaan tullu tulee varmaan ens viikolla....Mutta kisasta ISO kiitos oli erittäin kivaa ja kohtuullisen vaativaa maastoa pitkän tauon jalkeen eikä pahin pelkoni liian nopeasta pätkästä toteutunu vaan oli erittäin hyvää OIKEAA enduroa joten kiitos siitä vaikka listat eivät tulleetkaaan.....

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerveppä terve..

Et muuten Timo ollut ainoa, joka kertoi jääneensä ilman kisapostia. Jossain kohdin postitusta on täytynyt jäädä tarrat tulostumatta, tai jotain muuta ihmeellistä. Postin olisi nimittäin pitänyt olla perillä viimeistään torstaina ja suurin osa postinsa ilmeisesti oli kuitenkin saanut.

Tulokset on löydettävissä Kalkun sivuilta.

Kiitokset kuljettajille, yhteistyökumppaneille ja talkooväelle!!

t: Jouni

Kirjoittaja: Jouni PatjasNo huomenta...

Eipäs ollut tosiaan osannut se reittiselostus tietään nettiin saakka, puhumattakaan lähtöluettelosta, kai sinulle Timo on sellainen kuitenkin tullut?

Siirtymä lähtöpaikalta pätkälle on panssariuraa ja tietä pitkin.

1. Ek on 7km pitkä, alussa pätkä crossisyheröä, jonka jälkeen polkua ja panssariuraa. Ei mitään erikoisuuksia, ihan jouhevaa menoa, suht tasainen pätkä.

Pätkien välinen siirtymä taas maastossa, ei mitään kannon kiertoa taaskaan, lopussa pätkä huoltotietä seuraavan pätkän alkuun.

2. Ek, 8 km heti alussa mukava yhdistelmä hiekkamäkeä ylös-alas. Noin 500 metrin jälkeen siirrytään kangasmaastossa suoritettaviin mäkiin, joista pikkutien ylityksen jälkeen piiitkä nousu. Sen jälkeen vähän leveämpää pohjaa pitkin jyrkkään laskuun, jossa vaaran merkki.... ei kannata nuuskuttaa pallit tankinkorkissa kiinni..tuon laskun jälkeen polkua ja vaihtelevaa maastoa. Noin puolessa välissä pätkää taas alamäki-ylämäki yhdistelmä. Välillä leveämpää ja sitten taas polkua, kunnes melkein maalissa hakkuuaukion ylitys, jossa lyhyt ojan ylitys. kaiken kaikkiaan haastavampi ja mukavampi pätkä kuin ensimmäinen.

Siirtymä huoltoon on maastossa ja tuntunee pitkältä tuon pätkän jälkeen..

Reitin kokonaispituus on hyvin lähellä 30 km ja kierrosaika C:llä 1h15min ja muilla 1h 10 min.

Olen pahoillani, ettei selostus ole ilmestynyt sivuille lupauksista huolimatta.

No kohta nähdään siellä Vekaralla,

t: Jouni

Kirjoittaja: TIMO KOSKIVoi kultaseni samasta syystä minä ilomielin kilpailuun ilmoittauduin,olenhan itsekkin palvellut kyseisellä palveluspaikalla.Tosin kyllä minun palvelusaikana siellä(vekaralla)taisi kyllä olla jo lämmin vesi ja sisävessat.....(oletko vanha???)Joo ei kun taas jännittää ja kun nämä netit sun muut on niin tää tiedoitus pitäisi olla helpompaa ja kun nuo maksut kovasti nousseet tuon EUROn myötä niin,mutta joo selvittävä kai olis kun su iltana pitäisi istua taas ison rattiin ja hankkia henkselit ja puukengät.....Tuletko muuten katsomaan kisaa?

Kirjoittaja: Nikkanen EeroNyt menee jäsentenväliseksi kirjoitteluksi,mutta souvatt?
Vanha tosiaan olen,kun juhannuksena raksahti mittariin isoluku.Tunnen kuitenkin itseni nuoreksi...(yskii,köhii ja hengästyy...jne...)
Katsomaan en tule,koska suunta on kohti Saloa ja muiden,jopa sinuakin nopeampien,kerhotovereiden suorituksia seuraamaan ja kannustamaan siihen olutteltan läheisyyteen.
Koeta nyt kuitenkin pitää mainetta yllä,eikä se luokkanousukaan uuden(uudemman) pyörän myötä,olisi hassumpi suoritus!
Pullakahvit,makkaraa mahantäydeltä ym.,jos B:hen nouset Vekaralla.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroVanhaa "avantomainosta" siteeraten:älä hätäile,kyllä sä sieltä selviät.Ajoin nimittäin tänään paikan ohi asfalttihirvittimellä ja kävin nostalgisoimassa vanhalla palveluspaikalla.Lämpökeskuksen mäki tuli erityisen tutuksi,jossa silloin nuori vänrikkimme tahtoi meitä juoksuttaa.Viisasta oli jokatoinen kierros jättää väliin,mutta näin ei voi tehdä endurokilpailuissa.
Kotarin nauhaa oli kovasti puiden välissä,joten selvältä näyttää.Luvatussa helteessä sen päättymättömän panssariuran ajaminen kyllä käy jo harrasteesta,jossa Kosken pojallekin jo saattaa tulla hiki,vaikka oletkin kerhon kovakuntoisin mies.Tietysti heti minun jälkeeni.