65 Sx vai Kx 65

Kirjoittaja: Toni KoliPitäis vaihtaa pikkuveljen crossi uudempaan, Kawan ja Kotarin kuusvitoset ois ne vaihtoehdot, mitä on nyt mietitty. Kertokaas kaikennäkösiä kokemuksii, mielipiteitä ja eroja mitä tulee mieleen. Sen verran oon kuvist kattonu et tossa uuden mallisessa Kotarissa on edessä up-side-downit. Millaset säätömahdollisuudet noitten jousituksissa on? Nii ja nykyinen pyörä on kx 60 -96, mikä on myynnissä. Jos kiinnostaa ni pistäkää kysymyksiä.

Kirjoittaja: JONI ROOSkawa kantsii ostaaa mut kotarissa on paremmat jarrut ja taka iskarit

Kirjoittaja: Toni KoliHyvältähän toi sx kuulostaa, mut eiks kukaan osaa kertoo mitään tost kawast.. Vai onks se nii romukasa ettei kukaa aja sellasel, ei varmaa sitte kannata sellasta ostaa, no vitsi vaa. Kai jollai on siitäki jotai kokemuksii, olis vaa kiva vähän vertailla pyörii. En meinaa oo tääl päi ainakaa hirveesti 65:sia nähny pyörivän, et pääsis kokeilee.

Kirjoittaja: Antti Vainionkulmakyllä maailmalla on ainakin kawalla päijäilty noissa junnu luokissa ja varaosien saatavuus on parempi plus et kawa on aina varma peli. kyl meiän radalla yks junnu ajaa kotarilla ja se on ainakin arhakkä niin pieneksi mut minä valitsisin kawan siitä huolimatta

Kirjoittaja: Toni KoliNo kyllähän se kawasaki tekee tosi luotettavia pyöriä, eipä oon nykyiseen kawaan pitäny suurii remontteja tehdä, perus huolloilla ja kulutusosien vaihdolla on parjänny:) Ja kyllähän ne kawasakitki on pirteitä, vaikka en kyl tiiä onko yhtä pirteitä ku kotarit. Mutta nyt lisää tietoa kawasta;) Ja varsinki sen jousituksesta.

Kirjoittaja: Toni KoliNo höh, eikös nyt kawasta oikeen löydy mitään käyttökelpost tietoo... Mitä vaan saa laittaa:)

Kirjoittaja: Toni KoliTaitaa olla toi tarvikeosien saanti ihan yhtä hankalaa kawasakiin ku kotariin, mitä nyt oon kattellu kaiken maailman kuvastoja ja luetteloja, ni eipä paljoo löydy muuta ku mäntää, jostain harvoista paikoista rattaita ja tietty oikeen kokosta rengasta löytyy ihmeen paljonki. Kx 60 jouduttiin ostamaan ketjulaalain swingiin ja makso älyttömät 68,50 euroo kun ei löytyny tarvikeosana...
Kertokaa kaikennäköistä tietoa tollasista sarjoista missä ton kokosilla pyörillä ajellaa ja mahdetaaks turus ajella tollasii kisoi, ja entä muualla.
Nyt ei tuu mitää uutta kysyttävää mielee, mut sitte ku tulee ni pistänpäs lisää kysymyksiä. Kiitos jo vastanneille ja saa pistää jotain muutakin jos vaan tulee mieleen.

Kirjoittaja: ANTTI OLLILAMulla on 65 kotari ja ainaki olen kawasakeille sarjacrosseissa pärjänny.
Jouset on paremmat ku kx:ssä (on testattu)
Ja varaosia saa vähintäänkin yhtä hyvin ku KX:säänkin (on kokeiltu)
Nopeus on hyvä mutta kiihtyvyys keskiluokkaa,
ainaki mun renkailla.
Kannattee ostaa sx65!!!!

Kirjoittaja: MARKUS MAKKONENKotarin usd alapäässä on ainoastaa tyhjennys roppu sama ruuvi pitää samalla jousituksen "nipussa" eli ns.pika säätöjä ei ole mutta ulos/paluu vaimennusta voi säätää
sisällä olevilla ns.shimmeillä mutta niillä tapahtuva säätäminen on oma taiteenlaji jota ei kannata ruveta tekemään ilman parempaa tietoa. Meidän käytössä etupää on mielestäni toiminut hienosti tehdas säädöillä ja kunnon öljyillä kesällä sekä talvella. Varaosa puoli
on kieltämättä siinä mielessä huono että tarvike osia ei ole kotimaasta juurikaan saatavissa maailmalta kylläkin eli joutuu turvautumaan alkuperäis osiin jotka ovat jonkin verran arvokkaampia kuin tarvikkeet mutta toistaiseksi niitä on saanut rahalla.
Kotari 65 on ollut sen verran vähän aikaa markkinoilla mutta kyllä siihen on pikku hiljaa alkanut löytymään myös tarvike osia kotimaasta. Ketjun ohjari kyllä kuluu aika nopeasti mutta ei ole muistaakseni kovin arvokas, Meidän pyörään olen tehnyt alkuperäisen ohjarin sisälle "kolon" johon
olen tehnyt etolasta haetusta "jämä" muovin paloista vaihdettavan kulutus palan mutta ei niitä alkuperäisiäkään ojareita kaudessa montaa kulu.
t.Ari Makkonen/mekatsu,huoltaja,valmentaja,ym
mikä se isän rooli tässä hienossa lajissa kulloinkin onkaan

Kirjoittaja: Toni KoliKyllä toi uudempi ktm tuntuu tällä hetkel kaikkist järkevimmält vaihtoehdolt, tuntuu et siinä on paljon enemmän hyvii ominaisuuksii ku kawassa. Varsinki toi jousitus puoli tuntuu ihan alyttömän hyvältä noinki pieneen pyörään, Marzzochin USD edessä ja WP takana.Pitääkö ton USD:n kanssa vielä pelata öljyillä, ku jostain kuvasta kattosin et ainakin alapäässä on säätöruuvit. Mut miten on varaosien saanti tai paremminkin niiden hinta. Jostain luin myös et ainakin tossa uudessa kotaris ketjuohjuri kuluis ihan älyttömän nopeesti ku on pistetty vähän älyttömään asentoo, pitääks tämä väite paikkaansa.

Kirjoittaja: MARKUS MAKKONENKotarissa on täydet säädöt takaiskarissa, etupään kanssa pitää pelata öljyillä.Kavan jousituksen säädöistä en tiedä.Kotarissa on väljempi ajoasento eli sitä pystyy ajamaan myös pitempi kaveri joka ei enää sopisi kavan selkään.Kavan korkeus/jousitus piteni 02->eteenpäin mutta runko pysyi samana.Kotarin malli muuttui siis 02 jolloin siihen usd-keula,nestekytkin,nelimäntäinen etujarrusatula,uusirunko ym,ym...eli tämä
uusi malli on huomattavasti tukavampi ja parempi kuin edellinen.Radalla ajossa vertaillessa kavaa ja kotaria sanoisin kotarin olevan kiukkuisempi.Meidän juniori
on ainakin tehnyt hyvää tulosta kotarilla ilman isompia huolia.Katso www.helsinginmoottorikerho.fi tulokset mini
tai http://koti.phnet.fi/ssmk sieltä Konica tulokset 60cc,eli jos saan suositella niin KTM-ready to race. t.Ari Makkonen/huoltaja

Kirjoittaja: Joonas KiiskiJousia on hyvä säädellä molemmissa pyörissä, eikä niissä ole suuria eroja. Kawasakiin olisi parempi saada varaosia, jos niitä vain suinkin tarvitsee. Tehon puolesta pyörät eivät juurikaan eroa, joten makuasiahan juttu lopulta on...