500 2t

Kirjoittaja: KääkkäKertokaapa minkälainen on ajaa isoa 500 2 tahtista,onko vaikea ajaa esim radalla?

Kirjoittaja: 500 2t on käytännössä mahdoton ajaa metsässä, koska repii niin prkleesti!

Kirjoittaja: pirhonen osmojoo 500 on hyvä kyntää pellot.

Kirjoittaja: JousetPohjaanNiin, jos haluaa ajaa 500:n luokassa niin KO.laitteen hankinta on perusteltua, muutoin vähän niin ja näin, sillä puolikkaan ja viissatasen paino ero on n.7-10 kg samoin tehoero on myös kutakuinkin 10hv.

Puolikas liikuttaa 100kg miestä kun märkää rättiä, samoin piikki, jolla painoeroa n. !<>+-10 kg puolikkaaseen ja tehoa n. 40 +-5 hp,
joten sama se mulle on millä te ittenne tapatte... :)

Järkeä voi käyttää ja suhteuttaa pyöränmitoituksen omaan painoonsa, tekee ajamisenkin miellyttävämmäksi.

Kirjoittaja: M. LaineTuo pyörien luonne on paljon siitä kiinni miten niitä virittää. Itselläni on kokemuksia useista puolikkaista ja yhdestä täysiverisestä 2t viissatasesta. Lähes kaikki nykyiset puolikkaat ovat sen verran tehokkaita että ainakin viritettynä ne ovat paljon hätäisempiä kuin viissatanen. Se mihin tarkoitukseen tuo peli tulee, ratkaisee tosi paljon. Jos hakisin pyörää metsään tai crossimontulle, valintani olisi varmaan 250cc, mutta jos taas jäälle, se olisi 500cc. Itselläni oleva 500cc on paljon helpompi ajettava kuin 250cc ja silti sillä kerkiää SM-kärjen vauhtiin.

Kirjoittaja: pirhonen osmokuinka pali viis satku eroo puolikaast!
meijän ukol on pualikas kava spessin tehoputkel ja boyssenin läppärungol ja läpil! muist vireist en tiä! mun miälest sekin potkii niin perkeleest et ei silläkään mettään viitteis men! no radal menee jotenkin mut ei hyvin. omal piikil saan huomattavast parempia kiarros aikoi ko sil puolikaal. paljonkos se viis satku potkii enemmän??? mitä mahtaa ol tehoi tos kyseises puolikaas mist kerroin???

Kirjoittaja: pirhonen osmoPuolikas on todella lempee peli viissatasen rinnalla, kyllä aika silmittömästi saa kahvaa vääntää, että on mitään märän rätin tuntua. Viissatasella taas toi onnistu melko helposti. Verrokkeina -00 YZ250 ja -99 CR500

Kirjoittaja: pirhonen osmo-97 ja -99 CR500 oli käytössä. Tehoa piisaa niin perkeleesti, ja kaasukahvan on syytä olla hallinnassa (ei se nyt isoa miestä ihan ykskaks lepikkoon sinkoa, mutta sutii "paikallaan"). Ei käänny. Asiaa ei yhtään auta se, että alusta ja runkogeometria periytyy kivikaudelta.

Vaihdoin -00 YZ250een, joka on about kaikissa olosuhteissa nopeampi ratakierroksella, vaikka miehelläkin painoa melkein 100 kg.

Kirjoittaja: peltsi500 on helppo ajaa.voi runtata menemään isollakin vaihteella eikä puudu.kivikkoiselle metsäpätkälle en suosittele sillä lähtemään.sillä silloin tulee ruumiita.

Kirjoittaja: pirhonen osmoViissatku kaivaa tertiäärikerrokseen asti. Takarenkaita kuluu! Hieno ajella, kun sutaisee heti kytkinkahvasta nyppimättä isonkin ukon kanssa, joskin nurinmenot ja ulosajot ryntäilyn seurauksena - pehmeällä alustalla - ovat arkea väsyneelle, mutta onnelliselle viissatkun kuljettajalle.

Kirjoittaja: pirhonen osmo5-satanen puskee tasasesti pikkukierroksilta lähtien ,paikaltaan sillä lähtee jossain olosuhteissa kolmosella.Vaihtita ei juuri tarvi hämmentää,isolla pykälällä pysyy pito hallittavissa ja ne kuuluisat hyrrävoimat ei tee yllätyksiä.Mikään stadikkapyörä ei 500 ole ja lasten (alle 80kg) käsiin en suosittele.Kyllä sillä metsässäkin pääsee sitä vaan joutuu ajamaan tarkemmin.

Kirjoittaja: pirhonen osmoMä oon 60 kg... ja mulla on kaks
pyörää.. Cr80-97 ja Cr500-97. "Hieman eri luonteiset" Pikkupyörää voi käskeä, mutta isommalla ajaessa tuntuu, että se käskee mua.
Tämmöseen leikkimieliseen harrastamiseen ihan kivoja pyöriä molemmat. Tarkotukseni ei olekaan ottaa kierrosaikoja, vaan nautiskella ajamisesta ja vauhdista.

Ajelenkin 500:lla vain helppoa maastoa ja pitkiä suoria, joilla pääsee vaihteitakin käyttämään. ;-)

Eipä oo vielä minkään muun MP:n kiihtyvyys saanut mun päässä huimausta aikaan. Kivikkojen sun muiden ajaminen vaikeeta, ku kaasukahvassa ei oo muuta asentoo ku on ja off. Sutii ja ei sudi. Liikaa vääntöö..!

SAMI