500

onko honda cr 500 kaikkien aikojen tehokkain crossipyörä

Kirjoittaja: TTositietäjäMulla oli joskus Zyndappi johon joku nero oli
tankkiin piirtäny "500 cc".Tehoa uudessa oli
13Hv , ja kulki AIWANSAIRAASTI !!

Kirjoittaja: Ex-kuskiviissatkun tehoista kantsii kysyy Panttilalta!!! sillä oli -91 sannalla enenmmän potkuu ku HRC-tehdaspyörissä... ja kyllä sitä ainaski sillon oli Hondis eniten...

Kirjoittaja: tietäjä-niin ja koko paskan voitti joku pelkialainen hernekkeppi, molemat erät, ja alla oli samannäkönen vempele mitä panalla...

Kirjoittaja: Mika RiipinenYritän löytää vastausta siihen alkuperäiseen kysymykseen :-)
Näyttäis kyllä siltä, että CR 500 on tällä hetkellä myytävistä (Huom: JARRUPENKISSÄ TESTATUISTA) crossipyöristä tehokkain, tosin ero KX:ään on 0,1 hp. Dirt Bike:n toukokuun 2001 numerossa esitettiin seuraavat jarrupenkissä TAKAPYÖRÄLTÄ saadut tehot:
CR 500: 56 hp @5800 rpm
KX 500: 55,9 hp @6500 rpm
Nämä oli -99 malleja, mutta eihän ne pyörät siitä enää mihinkään ole kehittyneet, uudet teipit vaan..
Vertailun vuoksi: KTM 520 -2000 antoi lukemat
53 hp @8000 rpm
Sitten on vielä Maico 500, jota ei ole testattu, mutta tehtaan mukaan lähtee 67 hp (kampiakselilta). Maico tekee myös Super Moto 620:tä, jolle ilmoitetaan huimat 76 hp...
Näitä voi ihmetellä osoitteessa:
http://www.maico-bikeworld.de/maico/maico_2000.htm

Kirjoittaja: Jesse TanskaNelarit ovat lussuja,Kaksitahtinen on tehokkaampi

Kirjoittaja: mekatsu: pilkun viilamiseks tää nyt menee mutta maahantuoja kaupitteli tuollaista ja lupas 70hv!!

Kirjoittaja: evpcrossarikyllähän nelareissa raju vääntö on alempaa ja mukava murina mutta jos haemme 500cc konetta(kuten kysymys oli)max teholla kestää tai ei ni kyl se tulee 2T pytystä ja piste. hondalla on tähän titteliin vakiopyörissä pysyvä kiinnitys,vakiona 65hv.Muut japsit ei juuri sen heikompana perässä(kawa 63-64). Hondan tehoa on hieman pudotettu uusissa,mutta sen tietää nelari miehetkin että 65hv/4Tmylly ja500cc ni ihan niihin lukuihin on turha edes ajatella. Nelareita väheksymättä vääntö myös sitä voimaa ja ovat hienoja moottoreita/pyöriä mut ja mut... On totta että 2T/500:n räjähdystä harva pitelee radalla ja koko erää,eli mitä sillä sitten tekee onkin eri juttu...Sitä kun ei taas kysyttykään joten te ketkä vastasitte "asiallisesti"asialliseen kysymykseen ni miettikää olisko parempaakin tekemistä.

Kirjoittaja: Pete .Pakko heittää tähän väliin kommentti, vuonna 89 MM:ssä jollakin belgialaiselle tallilla oli suzukin crossi johon oli istutettu 4 -pyttynen 500 rg:n kone josta lähti sitten 130 hv... älkää kysykö että mitä järkeä. Muistaakseni testi päättyi solisluun katkeamiseen.

Kirjoittaja: pirhonen osmoEtte te junnut ymmärrä mitään varsinkaan v..tun päälle.

Kirjoittaja: laine! Team EttanKyllähän pyöristä tehoo saadaan mutta kuka kykenee niitä tehoja käyttään??kotarin 520cc saadaan se yli 70hp aika helposti! Tommonen osote kun www.psiperformance.com ni sieltä löytyy aika viritys palikoita aika moneen vehkeeseen...! Turbolla noista pyöristä otettas helposti +100hp

Kirjoittaja: Mekatsu II633cc supermoto kitillä pitäis nelari husseen tulle 75hv ! se on sit eri asia pystyykö sillä kukaan ajaa crossii ?

Kirjoittaja: jyrki havulehtomul on honda cr 500 -89 missä on teho läpät (wiseco)mäntä ja tehoa löytyy keulii vielä viitosella ympäri (on kokemusta) mutta crossissa ei kai niinkään teholla tee mitään koska kaikki ylimääräinen voima menee sutimiseen mutta jääradalla.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKawa saattaa olla suunnilleen nykyisistä aika lähellä, ja kuuleman mukaan CR500 oli joskus 80-luvulla tehokkaampi (huiput) kuin nyt, mutta käyrää muutettiin ajettavammaksi.

Kirjoittaja: Aermos! team ettankyllä tuo taitaapi olla mutta onhan näitä nelareita.
kyl se niin on et venttiileitä pitää olla vain ja ainoastaan kaksi ja nekin ovat etu- ja takapyörässä..(eriasia solut)

viisatku cr 0n hyvä!

Kirjoittaja: Jaakko HuikariJa mitä v...tun virkaa on koko 500 cr:llä, eteenkään crossissa???

Kirjoittaja: pirhonen osmoMitähän niillä tehoilla tekee kun ei niitä pysty käyttämään. Tänä päivänä löytyy Suomesta vain 2-3 ukkoa, joka osaa ajaa yli 250 cc pyörää.

Kirjoittaja: Ossi SuuronenEhdottaisin kaikkien aikojen tehokkaimmaksi crossipyöräksi Håkan Carlgvistin käyttämää jammu yzm 500:sta, tehoa irtosi lähemmäs 70hv.

Kirjoittaja: Mika RiipinenJenkithän (Dirt Bike) noita on ajaneet jarrupenkeissä, tosin tulokset on kunnolla vertailukelpoisia vain, jos ajetaan samassa penkissä. Muistaakseni KTM 540 on ollut kaikkein tehokkain, tosin väittivät joskus koeajon perusteella Evertsin Hussea, TC610:ä "kaikkien aikojen tehokkaimmaksi".
Hondan ekassa vesipyssy 500:ssa oli ainakin kaikkein "räjähtävin" teho. Siitä on sen jälkeen yritetty tehdä ajettavampaa.