4t,kuinka paljon kalliimpaa??

Kirjoittaja: niko pesoneneli tarkoitus olisi herättää henkiin nuoruuden harrastus ja 250 nelari kiinnostaisi,eikä isommat taida pysyä lapasessa. kuinkas paljon kalliimpaa puuhaa se sitten on,huhua kuullut että paljonkin.. kun ei enää isin rahoilla ajella.

Kirjoittaja: TOM NORDMANAsiaa Papalla yllä.

Näihin putkien oikomisiin on olemassa aika hyvä lääke: www.flatlandracing.com ja tuolta pipe quard. Eipä ole tarvinnut putkea oikoa tämän hankkimisen jälkeen. Paljon käytetty suoja jenkkilässä. Ennen suojaa putki meni noin 4 kertaa vuodessa oijottavaksi ja uusi putki per vuosi

Kirjoittaja: ARI PYYKKÖmistä tietää koska venat on vaihtokunnossa?

Kirjoittaja: ARI PYYKKÖmistä tietää koska venat on vaihtokunnossa?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTitaanivenat siinä vaiheessa kun välykset alkaa pienetä. Huono käynnistyvyys kylmänä ja ensimmäisten sekuntien selvästi ontuva käynti on selvä oire venttiilien kantamisesta.

Kirjoittaja: Pekka VartiainenNe venat eivät pala jos ajelee pintakaasulla pihatiellä. Mutta sitten kun lähet vetään täysiä niin venoja menee alta 10 tunnin. Mutta omat muistelmani ovat huonot 250 nelareista. Joillakin on vain huonoa tuuria pyörien suhteen enemmän kuin toisilla=(

Kirjoittaja: Pentti RaittilaTässä edellä on taas paljon kiihkomielistä keskustelua. Ei siinä mitään pahaa, sellaiset tietysti kuuluvat näille "saiteille". Kuitenkin ... tämä nelarijuttu on pop silloin kun Suomessa on bruttokansantuote reilussa kasvussa. Kaks,tahtiset lisääntyy silloin kun lama iskee päälle. On siinä tietysti muutakin... hyvällä 300 cc 2-t ajelee siinä kuin 520 4t vehkeellä. Enskassa MM-tasolla tämä on oivallettu ihan kisojen luokituksessa, mutta ei täällä Sovjet-Finlandiassa. Kyllä se tietysti on aina niin, että mitä vähemmän niitä hilavitkuttimia siinä moottorissa heiluu, niin sen parempi. Merkkikohtaiset erot ovat suuret, niitä kaikkia voi seurata ihan vaan näistä alan sivuista esim. luotettavuus lähtökohdista. Yks. tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, ystäväni Irwin tykkäs yhdessä laulussa molemmista. Tässä ei ole kai se mahdollista, mutta kai sen mieltymyksen voi vaikka ratkaista pakoputken mörinän takia. (Silloin ei kyllä ymmärretä lajista yhtään mitään) Onks silläkään mitään väliä ???? Pappa

Kirjoittaja: ANTTI IIVONENOnkohan 2t kuljettajilla koskaan mennyt esim pakoputkia hih hih ne ei kai maksa mitään.Voi niitä kyllä oikoa mutta raja tulee siinäkin vastaan.Minun 450exc venat makso 120 e kaikki .Kyllähän 4t on aina kalliimpi jos moottori pamahtaa kunnolla.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääOnkohan 4t kuljettajilla koskaan mennyt esim pakoputkia hih hih ne ei kai maksa mitään. Voi niitä kyllä oikoa mutta raja tulee siinäkin vastaan.

Terveisiä palmen kuskille

Kirjoittaja: JARMO VUORINENOmat kokemukset kyllä on et nelarissa ei ole mitään vikaa. mut tallissa pitää viihtyä vähän enempi!
kyllä se on varmasti kallis rempata jos remontin tekee joku liike!
ja venttiilit menee kyllä pitkään noissa hondissakin jos vaan viitsii seurata venttiilin välyksiä eikä polta venttiilejä!
Venttiilejä saa nykyään teräksisiä et kyllä nekin murheet rupeaa loppumaan ja ainkin 06 crf:s on kestävemmät venttiilit jo vakiona.
mut jos ei kiinnosta tai osaa tehdä moottorille mitään niin kyllä se 2t on silloin ihan ok!
"2 nelaria ja 3 2t peliä ollut!"

Kirjoittaja: HENRI MANUNäyttää siltä kun noita juttuja lukee (myös vanhat keskustelut) että ei kannata ostaa mitään pyörää, ei uutta eikä vanhaa milltään merkiltä kun kaikista löytyy jonkun näkönen tarina että joku paikka on "antautunu" pyörässä ja kalliiksi tuli. Eli jos haluaa säästää rahansa niin ei kannata edes alkaa harrastaa motocrossia..! Taidan ittekkin vaihtaa pyörän ompelukoneeseen! No leikki leikkinä... Ajakaa millä ajatte, mulla honda on toiminu ja oon tyytyväinen siihen enkä enää hauku muita pyöriä...! Siitä venttiili ongelmasta sen verran vielä että omassa pyörässä syy on löydetty ja asia korjattu! Mitään muuta hämminkiä pyörässä ei ole ollut!

Kirjoittaja: Pekka VartiainenMinun pyörästä 250 Rm-z vaihettiin venat ja nokkaketju jne...LIIKKEESSÄ hinta n. 650 *eur* Ja sitten toinen ajokerta ja Koko yläpuoli paskaks ja kansi piti tilata uusi ja venat taas uudet jne... Hintaa tälle remontille kertyy n. 1000 *eur* kun sain onneksi kannen motocross-x.comista vähän reilulla 500 *eur*. Että minun tuntemuksilla en suosittele 250 nelaria. Mutta tietenkin sitäkin voi pitää, jos on paksu lompakko.

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENTää kuramopoilu on venäläistä rulettia! Et voi tietää milloin paukkuu ja mitä, oli MERKKI ja TAHDIT mitä tahansa. Tää vaan kuuluu tähän lajiin. Ei tehtaita kiinnosta rakentaa tankkia jolla HARRASTAJA voisi ajaa 1000 tuntia vaihtamatta mitään, ei semmoisella pärjätä kilpailuissa. Jolloin ketään myöskään kiinnosta ostaa tehotonta raskasta paskaa kun kilpakumppani vetää vierässä titaanisella muoviraketilla.

Hurjaa luettavaa uusimmassa OP:ssa noi 2007 mallit! taas on saatu grammoja pois sieltä ja täältä..

Hyvät juhannukset kahvankääntäjille!

-JP

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEi olisi pitänyt sanoa tosta Hondasta mitään, ehkä tähän oltaisiin saatu keskustelua varsinaisesta aiheesta.

Siis siitä, tuleeko nelari tosiasiallisesti kalliimmaksi lyhyellä (vaikka vuoden=alle 100h ajettuna) tai pidemmällä (muutamia vuosia) aikavälillä.

Niiden huoltovälien perusteella joita itse pitäisin, tulee vuodessa kalliimmaksi sen verran kuin pyörälle tulee arvonalennusta enemmän kuin 2t:lle korkeamman hinnan ansiosta. Kun sitten päästään remonttisykliin, niin vähän harvempitahtiset mutta kalliimmat rempat tuovat aina vähän lisäkustannuksia.

Itse vaihdoin 2t:hen syynä nuo taloudelliset tekijät, mutta myös se, että oli tarkoitus saada omaa vauhtia vähän parannettua kun nelarilla meni junnaamiseksi. Tiedän, että vauhti olisi ainakin aluksi ollut tuolla kokeilemallani CRF450R:llä parempaa, on se vain niin helvetin hyvä pyörä ajaa.

Kirjoittaja: KARI HERMUNENNyt on jätkät meinaa sellanen homma et se on asentajassa se vika ku pelit hajoo =DD Nimimerkillä: 14v without broken engine

Kirjoittaja: SAMI KUJALA no joo jos pelit hajoo kesken ajon niin yleensä sitä saa peiliin kattoa mutta kyllänoi nelareitten hoidot tuntuu vaan kalliimmaksi tulevan kun on sivusta seurannu (en kylläkään omistanut vielä ainuttakaan nelaria enkä aijo vielä vähään aikaan ennenkuin on pakko (niis ei oo sitä oikeaa saundia)) mutta tää nyt on taas tätä paskan jauhamista sehän on maku asia

Kirjoittaja: Timo TähkäpääEihän se ihme ole jos ei saa käytettyä myytyä, jos ostaja lukee kauhutarinoita. (=tositarinoita reaalimaailmasta?) Onko se sitten hyvä vai paha asia? Riippuu varmaan kenen kannalta asiaa katsoo.

Jos jokin merkki, koko, malli tai tekninen yksityiskohta on ongelmallinen, niin paras kai kun se jäisi jo uutena maahantuojan ongelmaksi tai mieluummin kokonaan valmistamatta.

Ehkä täällä kylvetty epäilyn siemen on hyvä vastapaino mainoksille.
Ja sponsoroitu kuski on vain mobiili mainos.

Kirjoittaja: HENRI MANUMulla olis myynnissä 250 crf -04 jos käytettyä olet ostamassa. Noista venoista sen verran että imu venat on juuri vaihdettu ja syykin niiden menoon löydetty ja korjattu (ammatti miehellä ollut laitettavana). Soita niin kerron mielelläni lisää. Kuva ja hinta mp-pörssin puolella.
Ei muuten ihme ettei täällä nettisivulla saa mitään myytyä, kun täällä kerrotaaan tollasia kauhu tarinoita... Aika paljon myös käyttäjästä kiinni kuinka se kestää.
Voin myös kertoa että kaverilla leikkas nokka kiinni ktm:n 525 ja tuho tuli vaikka tunteja ei ollu takana kun parikymmentä. Ja kaverin jammusta meni kaikki VIIS venaa ja silläkään ei ollu ajettu juuri mitään... että näin...

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEJep, no henkilökohtaisesti olen ollut tosi tyytyväinen Hondan yläkertaan! Mutta ainahan niissä tietty vikoja on, mutta onneks ei osu omalle kohdalle! =)

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEOotko Anssi paljonkin ajanut Hondalla? Kysyy nm. 3. CRF 250 menossa eikä yhtään vaihdettua venaa...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenOnneksi en ole ajanut, olis jäänyt nimittäin jo muutama ajopäivä väliin. Faijan Hondalla on ajettu jotain 60 h. ja imupuolen seetit vaihdettu. Mulla yks KTM (520) ja YZ450F kestivät reilusti yli 100h, jammuun vaihdoin venat jotka olivat siinä vaiheessa täysin mitoissaan.

Yksittäistapauksina näitä on kuitenkin turha käsitellä, sen verran saa tilastollista pohjaa kun katselee nettikeskusteluja.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKun ei ole parempaakaan tekemistä, niin kerrataan taas: Eron hankintahinnassa saat selville kun kysyt kaupasta. Lienee tonnin-puolentoista luokkaa. Normaalit kulutusosat kuluvat samaan tahtiin, erot nelarin haitaksi tulevat venttiilikoneistosta.

Yli sataa tuntia en ajaisi minkään krossivempaimen venoilla. Ne maksavat luokkaa 400 euroa, kovempi (tai Honda-) kuski saa vaihtaa tuohon aikaan venat jo pariin kertaan. Huonolla tuurilla tarvitaan kansitöitä ehkä satasella.

2t:n öljyillä ajan 15h, nelarissa vaihdoin 5 tunnin välein ja 10 tunnin välein suodattimen. 2t toisaalta kuluttaa enemmän ja maksaa se 2t-öljykin jotain.

Omat kokemukset 250-500cc 2t-pyöristä ja 450-510.4cc nelareista.