450 EXC "kolistaa"

Kirjoittaja: Henri HakalaTerve!

Eli hiljattain tuli hankittua ko. pyörä vm -04. Mielestäni koneesta kuuluu "vieras kolina" läpi kierrosalueen, osaako joku suoralta kädeltä kertoa onko pyörässä joitakin tyyppivikoja/ominaisuuksia joista ääni voisi tulla, vai onko syytä vaan lähteä tutkimaan runkolaakereita yms(Tunteja pyörässä pitäisi olla alle 100).

Kiitokset asiallisista vastauksista.

-Henkka-

Ps. onko vinkkejä mistä löytyisi korjausmanuaali pyörään?

Kirjoittaja: Henri HakalaTerve!

Kiitokset Petri tarjouksesta, mutta tuli jo tilattua CD Racing bikestä, siinä samalla tuli owner

Kirjoittaja: HARRI KIRJAVAINENMiten selvisi vika? Selvititkö itse vai tekikö sen joku korjaamo?

Kirjoittaja: Henri HakalaTerve!

Joo itse laitoin koneen palasiksi, kiertokangen laakerista vika löytyi(niin kuin oli aavisteltavissa). Ja nyt kun kone on atomeina vaihdan samalla myös kiertokangen, runkolaakerit, nokkaketjun, jotain stefoja yms.

-Henkka-

Kirjoittaja: Joonas Kivilaakso Maahantuojalta saa repairmanuaalin cd-romppuna. Oli kai 15 euron paikkeilla.

Kirjoittaja: Petri UutelaLaita Henri sähköposti osoite niin lähetän sulle postilla sen korjaus manuaalin.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIOnko se mallikohtainen? Vai löytykö joltakulta huoltoCD 250 exc-f:ään (-07)? Pyörän mukana tullut on "sieltä missä ei aurinko paista"...

Kirjoittaja: Timo SkottmanVoin myös ilmottautuu vapaaehtoseksi ottamaan sen manuaalin s-postiin, siis jos joku vaan todella on niin hyväntahtonen että ilmaseksi tohtii antaa! :D (pyörä on 450 SX -04, eli exc manuaali lienee aika lähellä.)

timoskottman_9@hotmail.com

Kirjoittaja: HARRI KIRJAVAINENKuullostaa tutulta kolinalta. Jos kolina vähenee kytkintä painamalla, niin kyseessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Ei ole haittaa ajossakaan. Metallinen pohjapanssari lisää vielä ääniä.

Varmuuden vuoksi voi tarkistaa kampiakselin päässä olevan mutterin (27 mm, vasemman puoleinen kierre) kireyden (käynnistinpolkimen puolelta). Pyörä vasemalle kyljelle, koppa auki, rattaiden kiilaus (itse käytin 10 c kolikkoa) ja mutterin kiristys (muistaakseni 130 Nm:iin).