4-tahtisten kestävyys

Kirjoittaja: Antti viitasaloNiin, olen hankkimassa 4-tahtista n.400kuutioista peliä harrastepeliks sekalaiseen ajoon.
Käyttö tulisi olemaan "maaseutu matkailua", sorateitä ja mettäpolkuja pitkin, eli pyörä tulisi olemaan enimmäkseen kevyellä käytöllä, mutta kilometrejä, suht.paljon.

Siis, Hondan xr 400:sta pidetään kyseiseen ajoon sopivana, mutta mites noi muut mallit, ktm exc, yamaha wr, hussen te jne...
Onko ihan oikeesti, että kyseiset pyörät ovat koneremontin tarpeessa muutaman tonnin/100 ajotunnin jälkeen, kyseisen ajon jälkeen???

Xr:llä ilmeisesti voi huoletta päästellä 10-20tkm ilman suurempia huoltoja, mutta entäs noi muut sitten, tekeekö n. 10 hv:n teholisäys pyörästä siis ihan oikeesti selvästi pelkän kisapelin?

Ymmärrätte mitä ajan takaa, eli kyseisten pyörien huoltovälit/hinnat kiinnostaa.

ps. Biken esittelyn mukaan esim. venttiilin säätöväli Honda xr=1000km ja KTM 400 exc=5000km aiheuttaa mielessäni ristiriitoja???

ks. www.acef.cc/ari/bike6003.jpg

Kirjoittaja: ARTTU HENELLEn minä usko että Drz 400 mitään vikaa on, onhan sitä tehty jo 6 vuotta.

http://www.suzukicycles.com/Products/DRZ400EK6/Default.aspx

Kirjoittaja: JANI LEHTOItsellä ei mitään ongelmia dr-z kanssa 4 vuoden aikana. 3 kaverilla samaan aikaan samanlainen pyörä, eikä niilläkään mielestäni vastaavia. Yhdellä kytkin luisti, mutta omien sanojensa mukaan oli oma moka (vaijerin kireys). Ainoat asiat, mistä kritiikkiä kuullut, moottorin tehot (kilpailu käytössä), paino ja jousitus. Mun mielestä taas moottori täydellinen harrastuskäyttöön, niin hemmetin tasainen vääntö. Ainoat viat, mitä mulla oli 4v aikana, vetoakselin stefa, kaasuvaijeri(korjattu uudemmissa) ja kiihdytyspumpun kalvo. Lähti hyvin käyntiin, ei tarvinnu edes puolipuristinta käyttää ja en sitä vaijeria edes asentanut pyörää kasatessa. Kaikki pyörät oli vm. 2000, eikä missään sähköstarttia. Kyllä suosittelen kyseistä pyörää varsinkin ajattelemaasi käyttöön, on vielä suht edullinenkin.

Kirjoittaja: Janne BromanHonda Xr:än venttiileita pitää tarkistaa 1500km välein mutta säätämään ei kyllä joudu. Honda on kyllä hyvä peli sekalaiseen ajoon, on muuten myynnissäkin, jos kiinnostaa.

Kirjoittaja: ARTTU HENELLSuzuki Drz 400 saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto.

Kirjoittaja: Pekka PitkänenEi varmasti ole DR kenellekkään sopiva vaihtoehto. Niissä jos jossain on käyntiinlähtö ongelmia, eikä kytkinkään meinaa toimia lämpimänä. Ehkä uudemmat jo toimii paremmin!? Mutta jos tarttee ostaa varmatoiminen vanhempi mopo, niin xr on varmasti parempi vaihtoehto.

Kirjoittaja: TOM NORDMAN4t peli lienee kohtuu järkevä käyttöäasi ajatellen. KTM:n 4t EXC malleja on harrastajan ajamalla vaikea saada epäkuntoon, kunhan huollot on hoidettu ajallaan. Omassa 02 mallisessa pelissä venttiilejä tarkkailin aluksi 20 tunnin välein ja kertaakaan ei ollut aihetta säätää (150 tuntia tuli ajettua ja säätää ei tarvinut). Öljyjä noihin saakin sitten vaihdella kohtuu tiuhaan, eli noin 10-15 tunnin välein (harrastuskäytössä). Enemmän noissa pyörissä on puuhaa esim. jarrupalojen, laakereiden, renkaiden, ketjujen yms muiden kulutusosien kanssa.