4-t kampurasta

Kirjoittaja: VilleKuinka kulunut kampiakselin nokkaketjun ratas kestää olla, siinä näkyy pienet jäljet jonka ketju on "syönyt"... Onko vaarallista? entä nokka-akseleissa?

Kirjoittaja: VilleNiin kyse on YZ450F pyörästä

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos nokka-akseleiden rattaissakin näkyy jo jälkiä, kannattaa ainakin mitata ja kokeilla onko nokkaketju enää mitoissaan ja miten kiristin toimii. Nokkaketju siis pois paikaltaan ja ohjekirjan mukaan mittaus ja käsillä rullaten testaa "nahnittaako" mistään kohdasta.

Kiristin irti ja sitten kokeilee kädellä heilutellen painaa sitä kiristävää osaa takaisin laitteen runkoon.

Jammujen nokkaketjua kannattaa vaihtaa tiheään tahtiin kun kampuran ratas on niin pieni(kuluu nopeasti) ja kiinteästi kampurassa.

Ei ole kokemusta koska ketju pääse pyörähtämään, mutta jos jollain on niin käynyt niin varmaankin vastaa tähän ketjuun.

Kirjoittaja: VilleKetju on kyllä vaihdettu noin 30h sitten... Miten tuo mittaus tapahtuu?, kun en omassa manuaalissa ainakaan ole nähnyt ohjetta.

Pitää testata tuo kiristin.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenOlin ihan varma, että manuaalissa lukee tosta mittauksesta, eli tietty määrä lenkkejä saa olla tietyn mittainen, mutta webistä löydetty manuaali käskeekin vain tarkistamaan, että ketju rullaa töksähtelemättä.

Kirjoittaja: VilleKiristin on tiukka...Ketjukin vaikuttaa olevan ok. Pitäskö tähän nyt sitten ostaa koko kampura uusi? Joku on vissiin kiillottanut kiertokangenkin(siis ulko syrjistä) mitähän tuolla on haettu? Välystä ei kyllä tunnu alapäässä ollenkaan...

Kirjoittaja: TIMO NIEMIOlisi ihan kiva tietää millä tuntimäärillä väki on mitäkin tehnyt yzf koneelle, itsellä 450 vm 06, ajettu 65h hyvin huollettu, mäntä vaihdettu 44h kohdalla, venat tietty katteltu säännöllisesti. Ollut ensin vetomiehellä, nyt meitsillä 25h, röpöttelyä. Mitä seuraavaksi ja millähän tuntimäärällä, kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenYZ450F -03: Mäntä vaihdettu n. 80h, venat,mäntä ja nokkaketju taas 135h. Pyörä lähti minulta kun mittarissa oli 180h. Öljynvaihdot 5h ja putsari 10h. 200h olisin pistänyt alakerran remonttiin. Pyörä siis minulla uudesta asti.

Ajelu oli rauhallista krossia plus ehkä 30% ajasta Hoorekin montulla vielä rauhallisempaa menoa.