380 kotari?

Kirjoittaja: Juha SipolaTerveiset Peurto Cortesista Hondurasista!
Kyselin tuossa aiemmin tietoja 500 crosseista ja sainkin hyvia vastauksia, kiitos niista.
Mua jai kiinnostamaan merkittavana vaihtoehtona tuo 380 kotari. Tarttisin niista vahan lisatietoa. Millon on alettu valmistamaan, onko tyyppivikoja ja miten kone kestaa, koska tartten luotettavan pyoran.
Tuo ois luultavasti mulle parempi vaihtoehto kuin 500, koska sorateiden ja jaan ohella aion ajaa crossiradalla, jossa 500 kylla veisi enemman miesta kuin mies pyoraa. Puolikasta en kuitenkaan halua, joten tama vois olla hyva vaihtoehto.

Kirjoittaja: Ossi SuuronenJos etsit luotettavaa ja kestävää pyörää, niin hanki CR 500. Et saa ajamalla rikki, ei tarvii rassata pakoaukon venttiilejä (niitä kun ei ole) ja on ketterämpi kuin KX 500. Muistaakseni -94 mallissa ja tuoreemmissa on hieman harvempi välitys laatikossa, joten ne on parempia jääradalle.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikVanhoilla 350:llä on ainakin jossain määrin kysyntää sivuvaunujen aihioiksi. Pytyt vaan holkitetaan ja viritetään. Laatikko on kuin maansiirtokoneesta.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenTätä uutta 380:ta on taidettu valmistaa vuodesta -99, sitä ennen tais olla 360. Lienee käytännössä sama vehje kuin kotarin 250, isommalla pytyllä. Faijalla on tollanen vuoden 2001-mallinen.

Tyyppivikoina kuulemma pakoputki ei oikein kestä koneen tärinää (sama vika muuten ainakin CR500:ssa), pyörien navat eivät ehkä ole parasta mahdollista kestävyysastetta, kuin ei myöskään swingi (ei ne nyt joka pojalla oo hetkessä palasina, mutta useammin kuin muissa vehkeissä), ja joka ikinen ruuvi, pultti ja mutteri on syytä tarkistaa aika ajoin, muuten ne ovat pian jossain montun hiekan seassa (kotarien tyyppivikoja).

Kirjoittaja: KTM 380-harrastelukäytössä, tiedän että kierrosajat olis piikillä paremmat, tällä on vaan kiva töräytellä, pehmeellä on helppo korjata töppejä kun on sitä vääntöö...