300 EXCn omistajat...

Kirjoittaja: Esko TeittinenVoisiko joku ystävällisesti kertoa kokemuksiaan kyseisestä pyörästä, huoltoväleistä,tehoalueesta,luotettavuudesta jne...itellä harkinnassa kyseinen pyörä valkokilpisenä ja motopalikoilla...soveltuukohan miten maantie/kaupunkiajoon?

Ja jos joku osaisi vielä selventää onko tuossa 300ssa sama vaihdelaatikko kun 250ssa?? Käsittääkseni 200ssa käytetään piikin laatikkoa ja kuulemani mukaan luotettavuus ollut vähän niin ja näin...vai olenko väärässä??

Kirjoittaja: Esko TeittinenJeps, eihän se maantieajo kyllä enskalla muutenkaa mitään herkkua ole...vaan olishan se hieno päästä yks kesä ajelee supermotolla, pääsis vähän kikkailemaan ym., sitten syksyllä enskapalat alle ja metsään. Mitä olen noista valkokilpi (kisaenska) motoista ilmoituksia katsellut niin aika järestään on ajettu jotain 5000km,reilusti ylikin, tiiä sitten millasta ajoa...ei taida täälläkään olla ketään moton omistajaa??

Kirjoittaja: Kees van NiftrikTuohon 625:een, kun lykkää pikkugummit alle, voi lähteä motarille. Motocross-radasta voidaan sitten olla montaa mieltä. Ajakoon ken uskaltaa...

Kirjoittaja: PAULI HÄNNINENeli olis samat kyselyt koskien gas gas ec 300:ta,
mitäs ootte mieltä?

Kirjoittaja: Esko TeittinenKiitos vastaukista! Ehkä pisimmillään tulis jotain 20-30 km maantiepätkiä ajettua putkeen. Pidemmät välitykset olis varmaan ihan asiallinen ratkaisu sillon, jaksas varmaan niilläkin mennä jos alatehoa kerta löytyy...kestäisiköhän miten sellaista?? Vai olisiko nelari parempi vaihtoehto siihen?

Kirjoittaja: LASSI MÄÄTTÄKyllä 20 km jo tuntuisi aika pitkältä pätkältä asvalttitiellä. Säädöt pitää olla ainakin rikkaammalla kun tiellä ajelee että ei riko moottoria. Pitkät välitykset tietysti auttaa mutta maastoajossa siitä voi olla haittaa sopivan "konttausvaihteen" löytämiseen. Ja jos säädöt on rikkaalla enskapolulla menee helposti tulppia jos ei välillä pääse avaamaan kaasua. Ajo-ominaisuudet tiellä 4T kilpaenskoilla on suunnilleen samat kuin 2T mutta moottorin ominaisuudet 4T on paremmat tielle.

Kirjoittaja: TIMO UNKURIMahtava pyörä kuntoiluun ja kisaan. Vääntö riittää mukavasti pintakaasulla ajeluun ja kun haluaa tai pystyy avaamaan niin voimaa ja kulkua on riittävästi vaativammallekin kuskille.(tehoa n.4 hp enemmän kuin 250 EXC:ssä, mutta vääntökäyrä laakeampi). Teho tulee kuitenkin melko tasaisesti verrattuna 250 crossipyöriin. Kevyt ja ketterä käsitellä. Ei mitään heikkouksia. (jenkkienkin mielestä hyvä : Voitti endurotestissä ( 300 2t- 450 4t) kaikki nelaritkin joka osa-alueella).

Kirjoittaja: LASSI MÄÄTTÄ300 EXC:ssä on sama vaihdelaatikko kuin 250:ssä. Muutenkin pyörä on lähes sama kuin 250 EXC. Ero on lähinnä alaväännössä -huipputehot lienee aikalailla samat 250 ja 300:ssa. Itselläni harrasteluendurossa osoittautunut luotettavaksi pyöräksi. Männällä ajelin 150 h eikä vielä ollut huonossakaan kunnossa. Moottoriremontteja ei ole tarvinnut n.300 ajotuntiin mennessä tehdä. Katukäyttöön soveltuu ehkä hivenen paremmin kuin 250 koneen luonteen takia mutta en kyllä katuajokiksi suosittelisi. Maastossa mukava ajella hyvän alaväännön takia mutta toisaalta väsyttää kuskin helpommin kuin pienempi kone.