300 Exc pakoputken kuristus

Kirjoittaja: ANDREAS NYMANMorjens ja hyvää juhannusta kaikille! Tässä tuli vähän ajettua viikonloppuna ja sain putken halkeamaan.
Homma on nyt näin että mulla on kaks rikkinäista/huonokuntoista putkea josta voisin rakentaa yksi kunnon pakoputki, ja sitten on tämä alkuperäinen putki jossa on jotain ilmapumppuventtiilihärveli, olen nimittäin kuuluut joltain kaverilta että siinä olisi jotain kuristusta käyrän keskellä. Pitääkö tämä paikkansa ja onnistuuko leikata kuristus veks ja hitsata takaisin kiinni TIGillä?. Mitäs materiaalia ne on nämä putket?

Kirjoittaja: Pekka PitkänenMustaa rautaa, jossa on pinnote. Pari vuotta sitten halkaisin yhden putken, ja hitsasin kiinni kirkkaalla langalla, kun muuta ei ollut siihen hätään tarjolla. Kiinni on pysynyt. Oli muuten se tehtaalla hitsattu sauma aika villin näköistä juuren puolelta.

Kirjoittaja: TIMO ANTTILAterve! viime syksynä olin tallissa pojan kans 2,5v , pyörittelin putkea käsissä ja tuumin samaa kuristus juttua .Poika katseli ,kysyin jotta mites saadaan selville onko putki kuristettu ? Poika sanoi: tiputa sinne kivi ja tiputti samalla..
Eli sielläon n.kahvipaketin kokoinen kuristus 10-15 cm pitkä ja painaa n. kilon.vedin ohkasella rälläkän kiekolla varovaisesti putken halki. se kuristus lähtee ehjänä sieltä pois kun on tarkkana.jotain pinnoitetta siinä on, vähän pärskii kun migillä hitsaa.ensin heppaile neljällä kiinni ja mallaa paikalleen.Se reikä vaan pultilla tukkoon.On pirun hyvä putki, homma kyllä kannattaa.jos haluut kuvat putkesta halkaistuna pistä postia timoanttila@pp.inet.fi