250kuutioiset

Kirjoittaja: Pentti KyllönenMoro!

Mikä 250kuutioisista crosseista on varmin? Ja minkälaisia tyyppivikoja on hondassa,yamahassa ja kawasakissa?

T:Pena

Kirjoittaja: Miika SavoNii onhan Ferraritkin punaisia eli onkosse sitä kuuluisaa italialaista hegemoniaa jos punaisella pitää ajaa. Tai toisaalta Hondahan on japanilainen joten miten sen sitten ottaa. Kyllähän tosi italiaanopeliä ei voita mikään eli Husse tai se kaikkien pyörien äiti eli TM sen pyörän olla pitää. (No itelläkin oli kerran TM, oli tosin ihan OK pyörä.)

Aikuistenoikeesti ei sillä ole mun mielestä mitään merkitystä millä merkillä niitä maailmanmestaruuksia on voitettu, jos harrastaja on ostamassa jotakin pyörää. Kilpapyörillähän ei ole tunnetusti mitään tekemistä stanupelien kanssa. Ettäs nyt sitten tiedätte ;)

Varmoista pyöristä jos puhutaan, niin itse valitsisin japanilaisen tai oranssin väliltä. Erot pyörien välillä on henkilökohtaisia tunnetasolla liikkuvia juttuja. Siis ulkonäkö- ja ajettavuusjutut. Ja kestävyys näkyy oman työn tuloksena (lue=verrannollinen pyörän huoltoon uhrattujen tuntien määrään).

Olishan tässä parhaan pyörän pohtimisessa tosiaan hyvää gradu- tai väitöskirja-ainesta. Sirkkuhan vois siitä vaikka väikkärin puhdetöinä pyöräyttää niin saatais kaikki totuus julki!

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIRohkea ulostulo kaapista ! En huutele asiaa eteenpäin...;-)

Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo nyt kun satuinkin olemaan juttutuulella, niin voin tunnustaa sinulle, että - kunhan tämä keskustelu vain pysyy meidän välisenämme - oranssin kerraston alla olen joskus pitänyt salaa vielä punaista fleece-kerrastoa...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKäsittääkseni LC on yksinkertaisesti Euroopan malli YZ250:stä. Ameriikassa on sitten taas joku oma loppuliitteensä.

Niissä on joskus pieniä eroja esim. jousituksessa(jousten jäykkyys, ehkä shimmitys) ja kaasarin tehdassäädöissä tms. Käytännössä ei löytyne osaa joka ei sopisi mihin tahansa noista malleista.

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIKiitos tarkennuksesta Kees, kun nyt äsken vilkaisin peiliin niin totta se on; nimittäin ainakin naamani väri sopii kyllä pyörääni !
Mutta Biken mastercross- testin jälkeen olen taas alkanut haikailemaan team greenin vilpoisten varikkotelttojen katveisiin, kiillottelemaan vajaatahtista varttilitraista, ilkeää ja vihreää, jolla kuulemma pesee useampitahtisetkin...?

Kirjoittaja: Pentti KyllönenMitä kokemuksia Yamaha YZ250LC -03? Ainakin halvat varaosat siihen on.:) Onko tässä mtn eroja YZ250 ja LC kanssa?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikTuossa Jukan laskukaavassa on selkeä virhe. Se tulos pitää vielä jakaa sosiaaliturvatunnuksen loppuosalla, jolloin huomataan, että jakojäännökseksi jää Honda ja tulokseksi tulee Kotari... ;). Ei vaan leikki leikkinä. Tärkeintä on, että ostaa sen värisen mikä sopii ajovarusteiden väreihin.

Kirjoittaja: Pentti Kyllönen2Tahtiset.:)

Kirjoittaja: HENRY ELDentä suikka?

Kirjoittaja: Pentti KyllönenNyt ei kyllä aukea mitä hae? Mikä käyttövarmin pyörä?

Kirjoittaja: Jani MustonenEihän mikään pyörä oo koskaan täysin varma. Pyörän kestävyyshän riippuu myös siitä miten ajaa, millä öljyillä... Mut mie sanon että osta honda, et pety!!! Mut yhellä kaverilla oli joku 90-vuoden yamaha yz250, eikä ikinä mitään isoja vikoja....

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIJoo, kysymys on sellainen että siitä voisi tehdä väitöskirjan...:-) Mutta ehkä sellainen nyrkkisääntö vois olla hyvä että laskee vaikka kymmenen vuoden ajalta voitetut maailman,- euroopan- ja suomenmestaruudet ja sen, millä merkillä niitä on voitettu eniten. Ja sitten ostaa sen Hondan :-D

Oikeasti nykyään kaikki pyörät ovat laadultaan niin hyviä ettei merkin valinta enää ketään ojaan vie, jollei ajotaidot sitten. Takavuosina näin ei välttämättä ollut.
Ihan asialliseen kysymykseesi tullet silti saamaan vastauksia jotka puoltavat poikkeuksetta omassa tallissa olevaa merkkiä. Enkä minä tee asiassa poikkeusta...

Kirjoittaja: LAURI KUNGAS2- vai 4 t ?