250cc kokemuksia

Kertokaa kokemuksia CR250 89-93, KX250 90-93, RM250 90-93 ja YZ250 -89-93. Mikä on kestävin jne.

Kirjoittaja: Olen itse ajanut kyseisen aikakauden puolikkailla kisaa(honda,suzuki ja kawa)
ja voin sanoa että hondaa kannattaa hakea,
se on ehdottomasti toimivin ja kestävin.
tosin tuon ikäisissä on jo niin paljon käytön
jälkiä,että pyörän historia ja hinta on tärkeämpää kuin merkki.

Kirjoittaja: Veikko NieminenAivan sama minkä pyöristä hommaat. Kuitenkin sen kunto on täysi arvoitus. Kunto riippuu siitä miten pyörä on huollettu. Joten sen hommaaminen tuntemattomalta on täyttä arpapeliä! Kuitenkin joku pyörä kannattaa hommata koska ajaminen on hauskaa! Pyörän merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä, pääasia on että pyörä miellyttää juuri SINUA ja että ajaessa on naama virneessä!!

Kirjoittaja: AsseriVeikko, missä on rata jossa ajetaan 2 km:n pituista suoraa? Suomessa siis?

Kirjoittaja: janne koivurantatosiaan aika legendaarisia noi käytetyt pyörät, munkin -93 tm on naapurikylän "enduro kuninkaan" vanha :)
ainoa takaisku on ollu kun joutu uuden kampiakselin ostamaan ja sylinterin kanssa mutta se oli tarkotuskin ostaa.
tuli aika kalliiksi mutta se on liikkeen hinta ja paljon parempi kuntosen sai noin

Kirjoittaja: pirhonen osmoMulla on 250cr vm.92hgs:sän putkella.Männällä ajettu about 25h, enkä ole harkinnu vielä vaihtoa.Toistaiseks toiminu tosi hyvin, vain takajarrusylinteriin stefan olen vaihtanu.Takahaarukassa on tosin klappia.Todella tehokas, nousee pystyyn joka vaihteella. Liikkeissä käytetyt ovat ylihinnoiteltuja ja usein pommeja.

Kirjoittaja: pirhonen osmoei niitä pyöriä olekaan tehtykään 2km urku auki ajettaviksi.

Ville vaihda ihmeessä ne laakerit haarukasta, voi kyllä olla että maksaa paljon esim800mk jos ei löydy standardeista, jos löytyy nii se on muutaman kympin investointi ja tekee pyörän mukavammaksi ja nopeammaksi ajaa. Nuo kannattaa pitää kunnossa tommoset pikkuviat, ei koskaan tiedä mitä hajoaa lisää jos ei laita.

Kirjoittaja: pirhonen osmoJoo asun.Tehtiin hyvät kaupat!

Ville !!

Oletko tupokselta kotoisin?
Jos, niin sulla taitaa olla mun ex-pyörä.

Kirjoittaja: Pyörä HuusiNoi alkaa olemaan kaikki jo niin vanhoja jotta ei niistä voi tietää mistä ne purkautuu. Ton ikäset pyörät on aikapommeja!?!

Kirjoittaja: Jaakko Huikariniistä pyöristä on kyllä ylivoimaisesti paras honda -93.tehokas ja hyvä ajaa ja moottorikin kestää ihan hyvin.

Kirjoittaja: pirhonen osmoYhdyn mielipiteeseen, kaikilla ei yksinkertaiseti ole rahaa uuteen. Itseäni kiinnostaa myös kyseiset pyörät, joten kertokaa jos tiedätte.

Kirjoittaja: pirhonen osmoTaas se alkaa.. Osta vm.2001 jne. Ei viittis rautalangasta vääntää miksi en osta uutta..

Kirjoittaja: FOX-KOTKAHei!

Niissä voi olla esim rättiä stefan tiivisteen tilalle, kun aiemmin törmäsin sellaisen pyörään, jossa vetotangosta tihkuu öljyä, mut pääni oli ällikälle lyöty, kun otin eturattaan pois, mitäs siellä paljastuu rättiä stefan-tiivisteen tilalla!!!

Ja vaihdelaatikossa hiekkaa täyttää, huh...

Kuski käytti kuulemma linnunpesää kypäränä...

Sellaisen kuskin pyörää kannattaa kartoa 1 km säteellä...enempää en viitti kertoa mitä huonoja puoleja wanhoista pyöristä oo, mutta niillä on TUNNEARVOA piisamiin ja kertomista iltamyöhään saunassa!!!!

LEGENDA elää wanhoissa pyörissä!riippuen paljolti kuskeista!!

Ihan kummallinen tää oo niin...hmmm
ehkä sen takii motocross-pyörien arvo putoaa huimasti nii kuin Nokian osakkeet.

FOX-KOTKA

Kirjoittaja: pirhonen osmoSehän on selvä että tämän ikäisten kanssa saa olla kädet paskassa vähän väliä, mutta se kuuluu harrastukseen(ainakin pienellä budjetilla).
Eli jos ei ole valmis viettämään tallissa useanpiakin tunteja kuukaudessa(ajomäärästä riipuen) välillä kiroillen, niin ei kannata pyörää edes hommata.
Kyllä pyörää katsoessa voi yleensä jo myyjästä ja pyörän yleisulkonäöstä päätellä löytyykö turapatentteja. Itse en ainakaan osta sellaista pyörää mihin on hitsattu pakoputki kiinni runkoon ja satula teipillä kiinni.

Kirjoittaja: pirhonen osmoOstin yli 3vuotta sitten RMX 250 vm-90 itselle kuntoilupyöräksi. Se toimi todella hienosti vähillä varaosilla. Jopa kulutusosat kestävät mielestäni mahtavan hyvin. Ainut pieni harmi oli männän kiinnileikkaaminen, jos päästeli yli 2 km kaasu pohjassa. Sama sinänsä tapahtuu uudessa RM 250 vm-99. Muutenkin olen joutunut muuttelemaan 99:n jousitusta itselle sopivaksi, joten välillä tuntuu, että vanha oli parempi minulle. Hanki ihmeessä vanha pyörä ja pidä hauskaa. Helppo se on pitää kunnossa.

Kirjoittaja: pirhonen osmoMulla on -92 kakspuolikas hondan CR ja en voi muuta sanoa kuin, että olen todella ihmeissäni pyörän kestävyydestä. Ostin pyörän ja ajoin kaksi kesää käytännössä ilman remontteja ja nyt talvella tein konerempan siihen. Ihan hyvässä kunnossa kaikki oli, kulutusosat menivät vain vaihtoon. Ehkäpä mulla kävi hyvä tuuri tuon pyörän kanssa.

Tehonkaan puutetta en ole vielä huomannut. Ei jää jalkoihin radalla ja harvemmin kukaan on suoralla tullut ohi.