250cc 4-T KTM, kaivattu lisapotku tulossa!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEli, 250cc Kotarin nelarien omistajat tai 450cc hankkimassa olevat huom!

Olen tilaamassa omaani Jenkeista HT Racingista 305cc muunnoskittia.
Bill Thomasilta saamani tekniset yksityiskohdat vahvistavat, etta
250:n mainio kasiteltavyys sailyy ja teho nousee 37 hv:aan.
Kitti sisaltaa 305cc pytyn (vastaa alkuperaista nicasil-pinnoitetta), mannan,
pakokayrat, imuvirtauksen stabiloivan palikan ja kaikki tarvittavat tiivisteet.
Tatahan saa kasittakseni kayttaa ihan laillisesti, koska kaikki nelarit ajavat samassa luokassa.

Kitin hinta on 629$ ja rahtikulu on yhdelta setilta n. 110-120$ / UPS.
Jos loytyy kiinnostusta tai halu on jo, mutta kielitaito puuttuu, niin ei muuta
kun mailia minulle ja voin tilata useammankin samalla.

Teknisista yksityiskohdista viela sen verran, etta Thomasin referenssit tarkastin ja hanen esittamansa vaitteet silta osin pitavat paikkansa. Hanen kasityksensa asiasta on, etta mannan ja sylinterin kestoika on luokkaa 10 tml asiallisella huollolla.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEli Niko hankkii hatun jota voi nostaa ja Jari katsoo taaksepain vahan noita paivamaaria, mina haikailen edelleen lk. 80kg nelarista ja pidempia raajoja tai sita vauhtia/kuntoa.

Ja eittamatta haikailen niita syksyn pitkia valoisia iltoja...

Kirjoittaja: KIMMO KYLMÄKOSKIOlen keskustellut Sirkun kanssa livenä pidempäänkin (Kaanaan enskassa syksyllä -03) ja kieltämättä olin etukäteen hieman varautunut hänen kirjoituksensa keskustelulpalstoillle lukeneena. En tietenkään sinne mennessäni tiennyt tapaavani hänet.

Voin kertoa, että Sirkku on luonnossa juuri sellainen kuin hän on palstoilla antanut ymmärtää. Pienikokoinen nainen, joka tietää uskomattoman paljon tekniikasta. Ja mitä ajamiseen tulee, kisassa hän selvitti eräänkin II-pätkän ojanylityksen lentämällä kun kokeneemmat rämpivät urakalla.

Hän ei varmastikaan ole pahassa mielessä liikkeellä, vaan kaikki lauselmat tulevat täydestä sydämestä. Vaikka kielenkäyttö aina ei sitä diplomaattisinta laitaa olisikaan. Kanavan piristys !

Kirjoittaja: Niko HonkanenPitää hattua nostaa jos kolmeen kuukauteen AJAT 80h pyörällä MAASTOSSA ja vielä ite ropaat ne kuntoonkin...taidat olla ihan sit täyspäivänen ammattilainen. Jotenkin vaan tuntuu paksulta....6,6h viikkoon mahtaa olla tehokasta treeniä mut harvathan meistä on rautaa?!?!? Pakko oli jotain vastata tähän mutta sä varmaan vastaat ja tiedät TAAS paremmin ihan kuin joka asiassa mistä tällä sivustolla puhutaan!

Kirjoittaja: Nikkanen EeroHyvä Sirkku!..Jatka samaan malliin,saat täällä säpinää aikaiseksi.

Kirjoittaja: Jari Tattari"Ainut asia mita haluasin, oli saada keulaa vahan ylos vaikkapa ojan ylityksessa ilman etta opettelen kayttamaan siina tarkoituksessa kytkinta"

En oikein ymmärrä mitä järkeä tässä lauseessa on. Et HALUA oppia käyttämään kytkintä! Ostat siis ennemmin isoja nelareita/puolikkaita kuin opettelet ajamaan pyörällä. Mutta ilmeisesti näissäkään ei potku riitä ja sitten sä modaat jotain 80cc pyöriä ties miks... Ei rakentelussa mitään vikaa ole, mutta sun tapauksessa homma menee överiks. Todella pimeetä touhua kaiken kaikkiaan vaihtaa pyörää kuin paitaa. Vai että kawasaki seuraavaks? Montas päivää meinaat ajaa sillä??

"toivon viela osaavani jsskn vaiheessa ajaa niin hyvin, etta parjaisin normaalikokoisellakin pyoralla"

Et osaa koskaan jos et HALUA käyttää kytkintä

"ei noilla pienilla paase ollenkaan niin hyvin/mielekkaasti etenemaan"

Se on totta kun ajotaito on tuolla tasolla :) :)

Ja vielä lopuksi... Keulan saa nousemaan ilman kytkintä vaikka 125cc pyörällä tiellä ja maastossa eikä tarvitse olla edes MM-tasolla!

Mutta toisaalta eihän me mitään tiedetä...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSeppo kuule, ei sen puolikkaan tehossa minusta ollut mitaan valittamista, mutta muilta olen sellaista kuullut. Ainut asia mita haluasin, oli saada keulaa vahan ylos vaikkapa ojan ylityksessa ilman etta opettelen kayttamaan siina tarkoituksessa kytkinta.
Ja usko kuule vaikka huvikses, etta kun 7 taysin erilaista pyoraa kronaa lapi 3 kuukaudessa ja ehtii siina ajamaankin reilun 80tuntia etupyoran pyorimisaikaa (eli poislukien paskan jauhamiset muiden kanssa) niin ei voi olla oppimatta aikas lailla niin iskareista kun jousien valinnoistakin.
Etta se siita.

Ja ps.
En todellakaan ole missaan vaiheessa tiennytkaan mita olen hankkimassa. Kotkaa ostaissa olin ajanut kivikkoista polkua yhteensa 100m, etta vaikka paasinkin koeajamaan yhta sun toista, niin toisaalta se oli ihan turhaa. Olen aina ostanut laitteen jos se on tuntunut hyvalta ja jarkevalta, esim. Husaberg oli aika saysea 400cc, hyvassa kunnossa ja MATALA. Nyt mulla on se 85cc temmi 125cc koneella, mutta edelleen havittelen jtkn muuta, esim. kawan uutta puolikasta nelaria. Joka tapauksessa haluan lisaa alavaantoa ja toivon viela osaavani jsskn vaiheessa ajaa niin hyvin, etta parjaisin normaalikokoisellakin pyoralla, ei noilla pienilla paase ollenkaan niin hyvin/mielekkaasti etenemaan. Se siita A:sta, B:sta, D:sta vai mita ne nyt olikaan...

Kirjoittaja: SEPPO LEPPÄNENHei Sirkku!

Tiedätkö itsekkään mitä olet tekemässä tai hankkimassa. Välillä olet ostamassa 525:ta välillä 450:tä sitten 250:tä ja 85 tai piikkiä, ajaa viiletät ilman satulaa milloin missäkin. 525:ssa saattoi jäädä vähän tehoja reserviinkin mutta puolikkaassa ne loppui jo heti kättelyssä. En ole huomannut nimeäsi A enkä B sarjan toptenissä vaikka hyviä ja asiantuntevia neuvoja pyörän jousituksesta, säätämisestä ja ajokäytöksestä annatkin. Olisi ollut mukava nähdä millasen kamelin ehdit kotarista rakentaa, kun poistit satulan, madalsit jousitusta ja olit ostamassa stongan korokepaloja????? Mitä kummaa oikein rakennat????
Olet ainoa tällä palstalla, jolle ei tehot riitä. Käyppä joskus katsomassa kisoja ja ota sekkari mukaan niin huomaat kuinka pelinaiset ja joskus myös miehet ajavat uskomattoman kovaa ja niilläkin on ihan vakiomopot persiin alla.

:::::::::Sepi

PS. Olet myös ainoa jolla ei ole ääkkösiä eikä öökkösiä

Kirjoittaja: sirkku kannistoVahan uutta valoa aiheeseen:

+200$ hinnasta saa sen setin uudestaa orkkis-sylinterista tehtyna, jolloin vanhaa ei tarvitse lahettaa takaisin.

Itse kerkisin kuitenkin jo hankkimaan Husabergin, mutta olen valmis auttamaan jos joku haluaa moisen kitin hankkia.
i.a. mun Husabergin osto johtui ennemmin siita, etten valittanyt seisottaa valkokilpista, mutta toisaalta rekisterista poistokin muuttui muutaman uuden nakokulman valossa paivaa ennen H-hetkea typeraksi ajatukseksi.

Kirjoittaja: sirkku kannistoJaamme siis uteliaisuudella odottelemaan syyskuun loppua...ainakin me

Kirjoittaja: sirkku kannistoVoi helkkarin helkkari n helkkari!

Kaikki takasin!
Eli, muuten ihan hyva tuo 305cc-diili HT-Racingissa, mutta 305cc-kitin pytty
ei ole uusi kuten 351cc:ssa, vaan oman pytty pitaa lahettaa vaihdossa
sinne kun on uuden saanut kiinni.

Ei sitten kuulla millanen se 305cc on, kun en mina, eika toinenkaan tilaamassa ollut miekkonen halua luopua originaalistaan. Etta se siita tilaamisesta sitten, eivat nuo jenkit taida oikein ymmartaa, etta jsskn asuu sellaisiakin hassuja, jotka ei halua tehda kaikesta lopullista.

Kai sita pitaa alkaa bodaan, etta jaksaa nyppasta keulaa ylos tolla vakiolla, ja viela mita...Pitanee palata asiaan jos sattuu joku haveri tolle pytylle, pitaiskohan tassa vaiheessa koputtaa puuta :-)

::::::::Sirkku

Kirjoittaja: Nikkanen EeroSaakelin rakkine hukkasi edellisen tekstini,josta tietenkin saattaa minulle olla pelkästään hyötyä,koska puolituntinen tuli täyteen.Moni miettii,että onneksi,koska saatan täällä edellen tahrata,jo kyseenalaisen maineeni.Uhkarohkeasti kuitenkin jatkan,ja asia koskee yleistä juoruilua,jota olen siis harhautunut edelleen levittämään,kertoessani 04 malleista löytyvän myös 380 nelkun.Sehän on 398 jostain veroteknisestä kikkailusta johtuen.Siisti on kuin possu pienenä,jonka johdosta olen nilkkaani joutunut asentamaan letkukiristimen muistuttamaan olematta antamasta kättä kaupanteon merkiksi.Enskamiehenä kuitenkin mukanani kannan kevyttä kenttätyökalustoa,purkaakseni pinteen, hyvän vaihtotarjouksen kohdalleni satuttua.Olkaa siis herkkänä kauppiaat....Inkkarimeininkiä,sanoi poikani Sipoolaisessa teltassa,istuttuaan kasivitosen selässä.Kovasti oli kiinnostunut.Taitavat nyt Jaappanialaiset vihdoin saada kilpailijan myös pikkuluokkaan.Siisti oli ...Silakkaruokaa ehdotan siis perheelle seuraavaksi seitsenviikkois periodille,saavuttaaksemme osamaksuerien vaatiman summan laitteiden mahdolliseen hankintaan....Asiantynkä jäi taas uupumaan,mutta täytteeksihän tämä käy,ja mahdolliseksi innokkeeksi muille kirjailijoille....?...Että muuta vaan Sirkku hyvä puolikas kolmenollavitoseksi,ja kerro kuinka toimii.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoipi olla aika paljon kuskin painostakin kiinni, mutta itse ajoin 10min.
valilla 400 ja 250 nelareita Orimattilassa ja erohan on aivan valtava:
400:n toki tekee tehonsa puolesta mita kasketaankin, mutta puskee myos itsensa pystyyn jo juuri jaa juuri kiihdyttaessa enemman kuin puolikas taydella teholla.
Aiheesta lisaa otsikon "KTM250 EXC Racing ja mita tuli koitettua" alla.

Tahan mennessa mulle on mailannut joku pikkukilli ja yksi aikamies.
Molemmilla on sama ongelma kuin minulla: pieni omapaino.

Oma tarpeeni on saada etupyoraa ylos tollanen 30-40cm, jotta paasee alusta jyrkkiin nousuihin natista, eika pudottamalla vauhtia ensin ykkoselle, jotta onnistuu.
Loivat laskut kallioilla ovat myos aika ikavia kun tollasissa 30cm-> akkipudotuksissa tulee keulalle alas kun ei sita saa tarpeeksi kevitettya pudotuksen edella.
Ykkosella toki, jalleen, paasee ihan mukavasti, mutta 2:n vauhti olisi reenompaa ja mukavampaa. Jos osaisi ajaa, voisi toki menna vain yksinkertaisesti paljon kovempaa, mutta sehan ei itsellani ole tarkoitus. Minulla rajoittava tekija on ajotaito, ei pyora tai moottorin teho.
Nautinnon kannalta on minusta paljon mieleisempaa, etta pyora tekee mita kasketaan kuskille sopivalla rennolla nopeudella, pysyen samalla kaarteessa kallellaan minunkin painollani vaikka vahan pitaisikin kaasulla korjata.
250RFS 305-kitilla kayttaytyy samalla kiihtyvyydella kuten vakio 250, mutta tarjoaa
sen pienen tarvittavan lisan alavaantoon kun kaasua kaantaa lisaa.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroTyhmäähän tämä vastaaminen on tässä muodossa,mutta menköön..En oikein ymmärrä miksi puolikasta pitäisi piristää,että kerkiäisi isompien mukaan,ja maksaa vielä itsensä kipeäksi.??Yhtälailla voisin neuvoa asentamaan 525 jarrupolkimeen jousen,että pääsisi hiljempaa.Tietysti rakentelu on osa tätä harrastusta,mutta kyllä esim. Kotkalta löytyy sopiva peli heti valmiina...450 on erittäin monitahoinen laite.Nöyrä kuin mikä,jollei taidot tai uskallus riitä,ja toisaalta raivokas,jos käskijä näin tahtoo.Ei kuitenkaan "retuuta", kuten maansiirtokoneeksi mainittu tosimiesten/naisten,520 tai 525 tekee..04 tuontilistalla lienee vielä 380,joka on sitten se varsinainen välimalli,pehmeä ja tiukka,tarpeen mukaan.