250cc 2t pyörät?

Kirjoittaja: Sami MakkonenOlen ostamassa uudempaa ja parempaa pyörää mutta tarviis tietoa vähän erimerkeistä jne.
eli kertokaa mielipiteitä, kokemuksia, tyyppivikoja jne kawasta, hondasta, suzukista ja yamahasta. ja pyörän vuosimalli tulee olemaan jotain -95-98. itse olen kiinnostunut eniten hondan puolikkaasta mut mieli saattaa muuttua kunhan joku kertos kokemuksia jne :P

Kiitos jo etukäteen! :)

Kirjoittaja: Sami Makkonenkiitti, nyt tuli jo vähän lisää infoo :) onko nuissa uudemmissa puolikkaissa sit suurtaakaan eroo jousituksissa,koneissa ym. vai onko sama minkä merkin ostaa nii samalla tavalla kestää kun toinenkii?

Kirjoittaja: Joni LehtonenAnssi: Kyllä MP-Racing pinnottaa tai ainakin niitten kuvastossa on siitä hinnat...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenAinakin jonkun aikaa sitten MP-Racing vielä lähetti ne jonnekin Hollantiin tms. pinnoitettavaksi, ellen nyt sitten taas muistele aivan omiani.

Kirjoittaja: Sami Makkonenkaveri tais lähettää hussesta pytyn pinnotettavaksi mp racing:lle nii ne lähettivät sen hollantii ja kesti iha vitun kauan. ja hintaakin tuli iha mukavasti :/

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEiköhän kaikissa ton ajan pyörissä ole jo Nikasil- tai vastaava pinnoite, eli poraus ei 70-luvun keinoin onnistu.

Kirjoittaja: Sami Makkonenjooh.. no noi uudemmat ei varmaa leikkaa kiinni nii helposti kun tämän hetkinen pyöräni (cr 125 -87) vai? :D
mut jos leikkaa nii joutuu sit uuden pytyn ostaa tai pinnottamaan uusiks entisen vai miten? kawasakista tarviis saada tietoo nyt mahd. paljon!

Kirjoittaja: Anssi LehtinenEi se -87:aan ihan itsestään varmaan kiinni leikkaile. Yleensä pinnotetulla pytyllä ajellessa kiinnileikkauksen jälkeen riittää hoonaus, jonka kyllä osaa toivottavasti jokainen paja tässäkin maassa.

Jos sylinteriin tulee syvempiä naarmuja tai muita isoja vaurioita, on edessä porautus ja pinnoitus (ei käsittääkseni onnistu Suomessa), sylinterin putkitus (eli siihen porataan iso reikä ja sisälle hitsataan tms. uusi putki, onnistuu kotimaassa) tai sitten uuden sylinterin osto.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenNo just muistaakseni -97 vai oliko vasta -98 tuli CR250:iin alumiinirunko, jonka ensimmäisiä versioita yleisesti pidettiin aika kauheina (liian jäykkiä).

Noinkin vanhassa pyörässä tärkeimmäksi erottavaksi tekijäksi taitavat kuitenkin nousta yksilölliset erot.

Kirjoittaja: Sami Makkonenjoo ton runko jutun tiedänkin että muuttuu alumiiniseks. sellanenkin asia kiinnostas tietää että onko kovakromi pytty vai iha normaali ja missä pyörissä. cr:ssä taitaa olla iha normaali?