250 rm käy laihalla ?

Kirjoittaja: Tuomo Metsävuorivm. 90, Pyörä käy aika epätasaisesti pintakierroksilla ja kun antaa ryyppyä niin alkaa käymään heti tasaisesti . Korkeilla kierroksilla toimii hyvin. Seosruuvista on mennyt joskus kierteet ja nyt pitää laittaa aina ruuvilukitteella paikoilleen. Pyörä on ennen pelannut moitteettomasti, mutta nyt ei oikein alakierroksilla käy hyvin. Olisiko laihalla ??? voisiko seosruuvin kierteiden tuhoutuminen vaikuttaa "jos vaikka vetää ilmaa välistä" ??? Vai pitäisikö lähteä suutin kauppaan ???

Kirjoittaja: Kees van NiftrikVai ei alkomahoolia? Mitäs noi propanolit sitten ovat? Siinä on varmaan tarkoitettu, että kolmen tähden Jallu mennee haaskuun sillä tavoin? Olisikohan syynä oletus siitä, että alkoholit liottavat noita rasvoja aikas hyvin?

Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINEN8 rosenttia on aika paljon. Ite laittasin kymppilitraan desin, eli 1%.

Kirjoittaja: JARI SAARINEN2-tahtiseen ei passaa laitaa viina (alkoholipohjaista) jäänestoainetta, tämmoistä tietoa luin kelkka sivuilta viimetalvena. Siellä joku kertoi että Rotaksin 2-t lentokonemoottoreissa saa käytää ainoastaan isopropanoolia jäänestoon, ja uskoisin lentovehkeiden suosituksien perustuvan vankkaan tietoon. Itse olen käyttänyt 2% jäänestoainetta, kilpaa ajaneet kertoneet suurista % määristä kovasti pölyävällä puuterikelilla.

Kirjoittaja: MIIKKA MANNILA itse laitan 3% -8%eikä mitään ongelmia

Kirjoittaja: Aki HautaniemiMiten ne suuttimet menee tukkoon? Onko se vettä jota siihen jää jumittaan? Itellä toimii aina pari tuntia suuttimien puhdistuksen jälkeen ja sitten alkaa röpöttään. Täyskaasulla toimii kyllä moitteettomasti vaikka pääsuuttimessakin on vettä. Ilmanputsarin kautta ei pääse vettä ja retkipatjan palanen on kaasarin suojana. Mistä se sinne sitten oikeen pääsee?

Kirjoittaja: Petri HeinonenVesi tulee sinne kaasuttimeen tai bensan sekaan ihan kondensoitumalla lämpötilavaihtelujen seurauksena.

Kirjoittaja: Aki HautaniemiMiten sen sais kaikkein helpoiten pois. Nyt pitää joka ajokerran jälkeen aukasta kaasari.

Kirjoittaja: Petri HeinonenVoit laittaa bensan sekaan tenttua,joka hajoittaa veden.Kokeile aluksi pienellä määrällä.

Kirjoittaja: Aki HautaniemiIhan masinolia vai. Paljonko sitä kannattais laittaa kymppilitraan?

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKISekin käy. Kylmällä kaudella (muutamasta plusasteesta alaspäin) sitä pitää aina olla käden ulottuvilla, sillä aika harvoin sitä ei tarvitse. Kaksitahtisessa aineen kanssa kannattaa nuukailla, syystä että jäänestoaine ei välttämättä paranna moottorin voitelua. Pari prosenttia tai vähemmän, on hyvä seos. Jos keli vaatii, ei sitten auta kuin lisätä vaan vahvuutta. Kyllä siihen kokemuksen kautta joku ohje löytyy. Se on vähän pyörästäkin kiinni.
Nelari sitä syö periaatteessa vaikka kuinka paljon, eli sen tankkin voi annostella tenua rennommalla asenteella.

Kirjoittaja: Jani KaukiainenOletko tarkastanut läpät ja kaasarin puhtauden? Jos läpästä olisi lohjennut pala, niin silloin pyörä käy todella epätasaisesti alakierroksilla ja ylhäällä puhtaasti. Vian poistuminen ryyppy päällä viittaa kyllä kovasti tyhjäkäyntisuuttimen tukkeutumiseen.

Kirjoittaja: Tuomo Metsävuorien ole läppiä katsonut mutta pitää katsoa ne ensi vkl. kunhan menen pyörän luokse, kaasari on putsattu jo muutamaan otteeseen.