250 EXC pätkii yläkierroksilla...?

Mikähän mahtaa vaivata vuosikerran -07 250 EXC:tä, kun moottori alkaa pätkimään tosi voimakkaasti juuri kun veto on parhaimmillaan...?
Pätkiminen muistuttaa juurikin samanlaiselta kuin kierrosten rajoitin hakkaisi vastaan, ts. kierrosten rajoitin olisi laskettu alemmille kierroksille...
Pyörä tuntuu ehkä aavistuksen laiskalta myös alavääntöjen osalta...Vika ilmeni yhtäkkiä kun sain pyörän lämmitettyä käyntilämpöiseksi, edellisellä reissulla pelasi moitteetta...Vika tuntuu sytkäpuolen häiriöltä, sen verran terävästi moottori alkaa pätkimään kun saa tarpeeksi kierroksia...Pyörä lähtee todella hyvin käyntiin niin kylmällä, kuin lämpimälläkin moottorilla...Tähän mennessä on tsekattu seuraavat kohteet:

- Kaasari + bensatankki + bensalinjasto putsattu todella huolella
- Uusi tulppa (BR7ES vastaava Denson tulppa)
- Johdot + liittimet käyty läpi-->ei mitään epäilyttävää, poislukien etuvalojen johdotukset
- Kokeiltu toisen pyörän putkella (300EXC)
- Imukaula uusittu

Seuraavaksi ajattelin kokeilla kaverin pyörästä (-05 300EXC) puolaa tuohon omaani, josko siinä vika...?Sytkäboxit noista 300 ja 250 ei vissiin sovellu keskenään, vai voiko kokeilla...?Pyörän kaasarissa paikallaan tällä hetkellä seuraava setuppi:

-Pääsuutin 165
-Tyhjärisuutin 38
- Neula toisiksi alimmassa lovissa

Jostakin luin, että samanlaisilla oireilla oltaisiin vika paikannettu magneton ja "haistelija-anturin" väliseen rakoon, joka olisi ollut toleranssin ulkopuolella, onko tämä millainen operaatio tarkistaa/säätää...?Myös pakoaukon säätimen epätäydellinen toiminta viittaisi osittain kyseisen pyörän oireisiin, pitääkö paikkansa...?

Ehdotuksia, vinkkejä...?

Foorumit

Vika paikallistettu; liian runsaalla kädellä rasvattu ilmanputsari... Pyörä ollut meikäläisellä vasta kuukauden päivät ja yhtä runsaasti öljytyillä putsareilla ajellut koko ajan, josta seuraa myös melkoinen tehohäviö...Muuttupas muute pyörän luonne kertaheitolla kun laittoi oikeaoppisesti öljytyn suodattimen paikoilleen...