250 crossi

Kirjoittaja: Olen ostamassa 250 crossipyörää vm 96-98 mikä merkki olisi hyvä? Onko 250 paljonkin erilainen ajaa kuin 125, mulla on vain kokemusta 125 crosseista, entä onko 250 paljonkin vääntävämpi kuin 125 ja kumpi kuluttaa enemmän.

Kirjoittaja: Antti Vainionkulmalyhyesti osta kawasaki kx 250cc paras crossi! vain hyviä kokemuksia. kestää ihan normaalisti kuten muutkin crossit ,tehokkain ja mielestäni myös paras ajaa

Kirjoittaja: Jani MielonenMinusta voit ostaa ihan huoletta puolikkaan.ite ostin 9 kuukautta sitten puolikkaan ensimmäiseksi pyöräkseni ja hyvin on hanskassa pysynyt.sitä ennen kokemusta vain mopoista ja muutaman kerran on tullu kavereittenkin piikeillä kokkeiltua,mutta onhan ne ihan eri vehkeitä.eikä sillä oo tuppi nurin ajettava koko ajan eikä kyllä pystykkään.Alussa epäilytti puolikas,mutta koko ajan tuntuu vain paremmalta ja oikeammalta vaihto ehdolta.ja varsinkin nyt kun talvi on ja pääsee jäälle perjantaina ajelemmaan,lunta on 18 cm ja kaveri lähtee piikillä mukkaan,eiköhän tuota eroa ruppee tulemaan...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenItse aloitin harrastuksen uudelleen täydessä iskussa olevalla viissatasella, eikä se hanskasta kertaakaan karannut (siis tyyliin lensin perseelleni tai pyörä jatkoi matkaa kun itse jäi ihmettelemään mitä kävi). Puolikkaalla on ollu lähempänä kun siinä on edes jotain tehopiikkiä muistuttavaa.

Kirjoittaja: Mitenkäs paljon enemmän tehoa puolikkaassa on kuin piikissä? Karkaako puolikas paljonkin herkemmin räpylästä kuin piikki? Oon aika aloittelija vielä mutta hatuttaa toi piikki kun ei ole sitä vääntöä juuri ollenkaan. Elikkä olisko puolikas aloittelijallekin hyvä valinta?

Kirjoittaja: olaus laaksotuo puolikas vaatii paljon enemmän kuntoa ja lihasvoimaa kun piikki jos meinaa luukuttaa ihan kunnolla... Väsyttää nopeasti ja lähtee käsistä kyllä sen jälkeen kun on kuskin väsyttänyt :)

Kirjoittaja: Ossi SuuronenKulutuksesta sen verran, että piikki kuluttaa moottorinosia ja huoltotunteja k.o. osien osalta moninkertaisesti puolikkaaseen verrattuna. Jos haluat ajaa enemmän ja korjata vähemmän niin osta puolikas. Puolikkaalla harrastajakuskin nopeus ei putoa juuri lainkaan, vaikka kone ei olisi parhaassa iskussa. Piikillä sensijaan nopeus putoaa oleellisesti kun ei ole ylimääräistä reserviä, mistä tehoa ottaa, joten piikki kaipaa uutta mäntää sisään jatkuvasti.

Kirjoittaja: pirhonen osmo250 on ehkä hiukan kankeampi kuin 125, mutta ei kovin merkittävästi. Jos sulla on jo kokemusta 125:sta niin voin aivan turvallisin mielin ostaa 250:n. Väännöstä voisi sanoa että 125:ssa sitä ei olekkaan ja 250:ssa sitä on varmasti tarpeeksi, eli ero on suuri. Kulutus ei ole kovin iso ongelma 250:ssakaan omalla vekottimella tankillisella(n.7l) päristää ainakin 2h. Itse suosittelen puolikasta ainakin jos aiot ajaa vain harraste ajoa, piikillä varmaan ajaisit parhaat ajat, mutta puolikas on mukavampi ja antaa enemmän virheitä anteeksi kuin piikkinen.