250 CR vm-98

Kirjoittaja: LAURI HEINONENMulla on tollanen 250cc Honda CR-98. Pari siihen liittyvää kysymystä:

Vesipumpun alapuolella on lohkossa sellanen pikkuinen tarkistusreikä ja siitä näyttää nyt käynnistyksen yhteydessä tihuttavan vettä. Mikäs vikana ja millä selviän?

Toinen kysymys liittyisi kylmäkäynnistykseen, pyörä käynnistyy kyllä kylmänä ihan hyvin, mutta heti käynnistyksen jälkeen kierrokset nousevat tappiin. Tappokatkaisimella saa jengat alas ja sen kanssa pitää pelata parikymmentä sekunttia kunnes käynti tasaantuu normaalille tasolle. Lämpimänä tällaista ongelmaa ei ole. Mikäs vikana? Läpät rikki vai mikä?

Jos jollain kokemusta niin kertokaa ihmeessä..

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve!

Siinä tarkastusruuvissa pitäisi olla prikka, muistaakseni kuparia. Mikäli sitä ei ole niin vuotaa varmasti.

Ota kaasari irti ja putsaa se huolella, myös suuttimet irti ja tuiki vaikka ohuella neulalla tyhjäkäynti suuttimesta reiät auki, jonka jölkeen paineilmaa vielä kaikkiin kaasarin reikiin. Mulla olleet Hondat ainakin olivat tarkkoja kaasarin puhtaudesta.

T: Jouni
www.rck.urli.net

Kirjoittaja: JARI ROUVARITerve. Jos se vesipumpun alla oleva pieni reikä (juoru) on sellainen missä ei ole ruuvia, eikä kuulukaan olla, on vesipumpun stefa tosiaan entinen. Reikää EI SAA mennä tukkimaan, vaan ota pumppu auki ja vaihda stefa. Kato samalla ettei pumpun akseliin ole kulunut syvää uraa stefan huulen kohdalle. Jos on, niin voit selvitä sillä, että asennat uuden stefan piirun verran eri kohtaan kuin missä vanha oli. En oo varma onnistuuko hondassa, mutta zuikassa on onnistunut.

Kirjoittaja: Ville LaitinenSun pitää varmaan laittaa tiiviste silikonia siihen tarkistus reijän reunoille ettei se enää pääsisi vuotamaan.

Kirjoittaja: Jani MielonenJätä ne silikonit pois, siellä on stefa varmaan jo aika huonossa kunnossa kerta vuotaa