250 2-tahti crossi?

Olen tässä jo pitkään harkinnut pyörän vaihtamista. Tämänhetkinen pyörä on KTM exc250f, olen lähinnä kyllästynyt pyörän painavuuteen ja siitä johtuvaan vaikeaan ajettavuuteen pehmeissä olosuhteissa. 250 2-tahtisista kiinnostaa lähinnä KTM sx250 ja YAMAHA yz250, suurin kysymys itselläni on lähinnä näiden kahden moottorin luonteet mutta muistakin eroavuuksista on tietty kiinnostavaa kuulla.

Foorumit

Mxa:n arvioissa KTM vie joka osa-alueen paitsi iskunvaimennin kategoria menee jammulle. Yz ei ole juurikaan muuttunut 2006 vuodesta jolloin se sai alu rungon. 07 tuli uusi neula kaasariin ja 08 muistaakseni ylä kolmio muuttui tangon kiinnikkeiden suhteen. 2011 taisi tulla ns. Global spec malli kun sitä ennen oli 3 eri yz:taa riippuen minnepäin maailmaa pyörä tehtiin (muistaakseni äänen vaimennin ja pakoputki sekä sylinterin kansi kokivat pieniä muutoksia). Korjatkaa jos olen väärässä. Jammu pumppaa vakiona 47hp ja KTM 49hp mxa:n mukaan. Itellä on 2012 yz höystettynä pro circuitin putkella ja boyesenin läpillä ja tykkään kyllä. Kummallakaan vaihtoehdolla ei mielestäni voi ns. Mennä metsään. xD

Kiitos vastauksesta tämä auttoi jo paljon.