2009 EXC200 säädöt

Kyseessä uusi vuodelta 2009 oleva 200EXC. Myyjäliikkeen toimesta otettu kuristukset pois (putki, putsarikehikko ja kaasarijutut). Kaasarissa näyttää olevan 165, 42, NOZH keskilovessa ja ilmaruuvia olen pitänyt noin 1,5 kierrosta auki.

Ongelma on se, että tuntuu noilla säädöillä tukkoiselta, rikkaalta ja yläpää tuntuu ihan kuolleelta ainakin piikkisen luonteeseen verrattuna. Pitänee tarkistaa bensapinta ja pakoaukonsäädin, jos noi suuttimet pitäisi olla suht ok:t.

Oletteko joutuneet tuota pakoaukonsäädintä näissä säätämään tehtaan jäljiltä (Dimension Z/se sylinterin vasemmalta puolelta luukun takaa löytyvä säätöasteikko)? KTMTalk:ssa ainakin tuntui olevan kommentteja, että tuo säädin olisi tehtaan jäljiltä ollut monilla epäoptimaalisissa säädöissä.

Foorumit

Laita NOZE neula 3 lovi 175 pää ja 45 tyhjä, ilmaruuvi 1,5 auki.olethan vaihtanu ryyppy suuttimen 85 kokoiseksi. Minulla ei ainakaan tarvinnu koskea muuntimen säätöihin

Kiitos kommenteista. Tuota ryyppysuutinta en ole tarkistanut, mutta mukana tulleessa suutinpussissa oli tuo 85, joten ehkäpä sitten sitä ei ole vaihdettu. Mutta vaikuttaako tuo ryyppysuutin jotakin silloinkin, kun ryyppy ei ole päällä?

Noi sun ehdottamat säädöt on kauttaaltaan rikkaammat kuin mulla nyt, joten sikäli äkkiseltään tuntuu vähän oudolta, että ne veisivät asiaa parempaan suuntaan. Esim toi NOZE ja muutenkin jos katsoo manuaalin taulukoita, niin noi sun ehdottamat näyttää enemmän piikin kuin 200:n säädöiltä, mutta voihan niitä kokeilla.

samassa 09 laitteessa ollu toukouusta kiinni 45, NOZG, 165 ja 4 lovi. en ole vaihtanut ryyppysuutinta ja pakoaukon säädin tehdas asennuksissa. näillä yli + 25C lämmöillä ei oo tullu paljoa ajeltua. vanha kaverin nurkista löytynyt ktm powerparts tehoslipari antaa tuota yläpään terävyyttä, jonka eron huomaa vaki vaimentimeen selkeästi. vanhastaan muistan että kyllä ktm piikki kiertää herkemmin ja venyy ylhäältä pidemmälle. tai sit mulla on kans säädöt hukassa ;) eli jos löysit hyvät setupit niin laita tännekin. kiitos!